Rapport om handeln med utrotningshotade djur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nils42
    Användare
    • januari 2003
    • 931

    #16
    Hej!
    Nej, jag är inte säljare, bara köpare, men bägge två ( säljare och köpare ) ska ju rätta sig efter påbuden.
    Hälsn Nils

    Kommentar

    • Janne E
      Användare
      • april 2002
      • 382

      #17
      Ursprungligen postat av Ola
      Garra
      Inte masserar man folk med en fisk över ryggen eller var man nu vill bli masserad
      Garra arter används som skönhetsvård då de äter döda celler på fötterna...inte på ryggen

      Janne

      Kommentar

      • nils42
        Användare
        • januari 2003
        • 931

        #18
        Ursprungligen postat av Ola Svensson
        . Det finns "inga" akvariefiskar (tja, max fem) som är listade i CITES.
        Hej!
        Får jag förmoda du talar om alla fiskarter, och inte enbart ciklider. Många species bland fiskar antas/ anses ju vara utrotade.
        Hälsn Nils

        Kommentar

        • Lutt
          Användare
          • oktober 2005
          • 1919

          #19
          Ursprungligen postat av Janne E
          Inte masserar man folk med en fisk över ryggen eller var man nu vill bli masserad
          Garra arter används som skönhetsvård då de äter döda celler på fötterna...inte på ryggen

          Janne

          Jaja vad känslig du är

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #20
            Ursprungligen postat av nils42
            Hej!
            Får jag förmoda du talar om alla fiskarter, och inte enbart ciklider. Många species bland fiskar antas/ anses ju vara utrotade. Hälsn Nils
            Det finns inga (=0) ciklider på CITES lista och asiatisk Arowana, Arapaima, Pangasius (en art, inte alla) och någon störart är de enda som någonsin finns i handeln. Nu citerar jag ur minnet Azur/Mike Noren direkt från zoopettråden. Eldstjärt, brillianttetra osv. som är utrotade i naturen finns INTE med på listan. Madagaskarcikliderna som är extremt hotade finns INTE med på listan.

            CITES är INTE samma sak som utrotningshotad. CITES tar upp arter vars HANDEL måste begränsas.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            Arbetssätt...