Icke naturliga fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    #91
    Ursprungligen postat av Bilbo
    Jag har en fru som är en utmärkt illustratör, men tack för erbjudandet!
    Ännu bättre, då kan jag luta mig fram med förstoringsglaset och kika på mina pyttefirrar, inte göra ett smack och artikeln blir fix och färdig ändå! Hurra!
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #92
      Ursprungligen postat av malawijanne
      Ja det var nog det roligaste jag har läst, att jag tycker att vi bara ska ägna oss åt gyppy och platy, jag som aldrig ens ägt sådana fiskar, nej antingen är jag jävligt dåligt på att utrycka mig i skrift eller också är du Ola väldigt dålig på att uppfatta vad jag skriver.Janne
      Kul att du tyckte att det var roligt. Jag hoppades att du skulle se humorn.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #93
        Ursprungligen postat av Ola Svensson
        Kul att du tyckte att det var roligt. Jag hoppades att du skulle se humorn.
        Janne

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          #94
          Ursprungligen postat av c90368
          Inget med ditt förra inlägg att göra, men jag kopplar på för att adressera frågan till dig.

          Du har varit med en längre tid och är en flitig postare och då förmodligen en trogen läsare av forumet.

          Efter vad jag har läst så är du en kunnig akvarist med lång erfarenhet dessutom.

          Så jag har en fråga till dig. Jag tycker det verkar som att det finns ett motsatsförhållande mellan de som har Afrikanska ciklider och de som SA ciklider. Är det ett faktum eller är det jag som "läser fel" och har missuppfattat det?
          Ja nu kanske jag inte är rätt människa att svara på det generellt, jag kör ju mitt race med afrikanska ciklider, och jag personligen, har inte så mycket övers för Sa och Ca,förutan odlingsvarianter på discus, dom gillar jag.
          Sedan har vi säkert våra revir när det gäller ciklider och dom försvarar vi.
          Jag vet för något år sen när jag råkade skriva att SA tråden bara var en tråd för inbördes beundran. Vilket jävla liv det blev på SA folket, så visst så försvarar vi våra revir, mer eller mindre.Janne

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • maj 2005
            • 1554

            #95
            Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja nu kanske jag inte är rätt människa att svara på det generellt, jag kör ju mitt race med afrikanska ciklider, och jag personligen, har inte så mycket övers för Sa och Ca,förutan odlingsvarianter på discus, dom gillar jag.
            Sedan har vi säkert våra revir när det gäller ciklider och dom försvarar vi.
            Jag vet för något år sen när jag råkade skriva att SA tråden bara var en tråd för inbördes beundran. Vilket jävla liv det blev på SA folket, så visst så försvarar vi våra revir, mer eller mindre.Janne
            Nä du är helt fel person för du är inte representativ för den stora samlingen sällskaps/guppy ägare. Och jag är lika fel jag för jag försvarar inget revir alls utan byter gärna inriktning i mina kar, med 10 års cykler typ. Var fisk har sin poäng.
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            • malawijanne
              Banned
              • november 2005
              • 3217

              #96
              Ursprungligen postat av Olorin
              Nä du är helt fel person för du är inte representativ för den stora samlingen sällskaps/guppy ägare. Och jag är lika fel jag för jag försvarar inget revir alls utan byter gärna inriktning i mina kar, med 10 års cykler typ. Var fisk har sin poäng.
              Jag trodde att den här tråden låg i ämnet syamerikanska ciklider, så försök att håll dig ämnet, det vill säga ciklider Janne

              Kommentar

              • Olorin
                Användare
                • maj 2005
                • 1554

                #97
                Ursprungligen postat av malawijanne
                Jag trodde att den här tråden låg i ämnet syamerikanska ciklider, så försök att håll dig ämnet, det vill säga ciklider Janne
                Ville bara förekomma det oundvikliga att någon annan skulle komma in och säga att vi är otypiska för att 99% köper... Ja du vet vi har varit där förr, Janne.
                Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                Kommentar

                • c90368
                  Användare
                  • september 2007
                  • 890

                  #98
                  Ursprungligen postat av malawijanne
                  Ja nu kanske jag inte är rätt människa att svara på det generellt, jag kör ju mitt race med afrikanska ciklider, och jag personligen, har inte så mycket övers för Sa och Ca,förutan odlingsvarianter på discus, dom gillar jag.
                  Sedan har vi säkert våra revir när det gäller ciklider och dom försvarar vi.
                  Jag vet för något år sen när jag råkade skriva att SA tråden bara var en tråd för inbördes beundran. Vilket jävla liv det blev på SA folket, så visst så försvarar vi våra revir, mer eller mindre.Janne
                  Det är nog tur att jag inte skriver om mina tankar gällande Malawifiskar

                  Men oavsett vilka ciklider vi har i våra burkar så tycker jag att vi ska visa respekt mot varandra och använda vår energi till att uppmuntra guppy ägarna att skaffa ciklider och att slåss mot vansinniga myndighetsbeslut. Istället för att bråka inbördes!

                  Dessutom ska vi naturligtvis ha ett öga på fiskarnas hemmavatten och bilda opinion mot naturförstörelse där!
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • chippog
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 251

                    #99
                    Ursprungligen postat av järnvägar
                    Ja du chippog, det är inte lätt. Var och en får väl helt enkelt hitta någon försäljare man litar på. Sen o andra sidan varför inte följa sin egen linje, ..... Alla har väl rätt som vanligt, du ska se att någon klokare svarar dig så fort dom lugnat sig.
                    tack järnväg för ditt svar! det där med klokare återstår att se... lite lugnare verkar det ju ha blivit. verkar vara en öm tå...
                    en kan bli beroende av att sitta framför karet

                    Kommentar

                    • c90368
                      Användare
                      • september 2007
                      • 890

                      Bläddrade bland de trådar jag har skapat på forumet, ämnet i den här tråden kan vi lämna till historien.

                      Men det finns ett antal goda uppslag för artiklar till tidningen i tråden, till och men "nästan" löften om artiklar som inte har kommit fram genom åren.

                      Kan kanske vara något att jobba vidare med?
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • Norrland
                        Användare
                        • december 2009
                        • 557

                        Man skulle registrera sig hos svenskahundklubben och starta en liknande diskution. Hävda att man endast ska hålla vilda vargar och sedan påsta att 95% alla hundar är fel/sönder avlade. Vad tror ni?
                        Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...