Akvarie på golvet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Thomas_alden
    Användare
    • februari 2006
    • 73

    Akvarie på golvet?

    Jag ska nu stoppa i min bakgrund och ska föra över fiskarna till ett annat kar sålänge..karet ligger på ca 350 l och kommer stå på golvet..Kan det göra det eller finns det risk att den spricker?jag har ingen tillgång till frigolit men kanske kan lägga en matta o lite filtar under så de blir mjukt och inte lutar..

    vad tror ni?
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #2
    En matta går säkert bra
    fyll inte ända upp så minskar risken för sprickor
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • discusred
      Användare
      • juni 2004
      • 851

      #3
      Jag har oxå ett kar på matta, stått där en vecka nu under flytt. funkar bra.

      Har inte iheller fyllt helt upp.

      Kommentar

      • endymion

        #4
        Jag tror att det kommer spricka om det står direkt på golvet och det fylls ända upp. Frigolit kostar nästan ingenting hos en byggaffär.

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #5
          Beror väl på vad det är för ett golv. Om det är ett betonggolv som är plant så händer ju inget, då det knappast rör sig. Men har man ett trägolv, så rör det sig lite grand och då är det bra med tex 2-3cm skummgummimatta. Då kan man vara lugn
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Thomas_alden
            Användare
            • februari 2006
            • 73

            #6
            ok..tanken är att jag ska fixa det ikväll och alla byggaffärer har stängt..det är antingen trägolv eller sån gummimatta (linoleum eller vad det heter) som brukar finnas i köket i hyreslägenheter..men en matta o så halvfullt tror ni ska gå bra alltså..ja ja chansar..trodde själv de skulle gå bra men ville bara dubbelkolla

            tack för svaren

            Kommentar

            Arbetssätt...