Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lars Andersson
    NCS Medlem
    • oktober 2002
    • 601

    Ursprungligen postat av Tony
    0,5mm? Kan du inte lika gärna trä på dig en helkroppskondom?
    Ja det är väl vad det är. Dom vill väl inte kalla det för "helkroppskondom" bara. Dykning brukar ju inte associeras med kondomer. Har man dykt en massa i Norden med torrdräkt och Helly Hansenunderställ, så uppskattas dessa nya dräkter, (dock bara för varmvattensdyk) synd bara att de inte finns i kulmagemodell.
    Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

    Kommentar

    • endymion

      Ursprungligen postat av Lars Andersson
      Ja det är väl vad det är. Dom vill väl inte kalla det för "helkroppskondom" bara. Dykning brukar ju inte associeras med kondomer. Har man dykt en massa i Norden med torrdräkt och Helly Hansenunderställ, så uppskattas dessa nya dräkter, (dock bara för varmvattensdyk) synd bara att de inte finns i kulmagemodell.
      Det går väl specialbeställa. Jag hörde om en i Gislaved tror jag det var som var rätt så ordentligt stor och gillade dykning. Och behövde därför specialbeställa en våtdräkt. Så han skickade in sina mått till svenska generalagenten, som svar gick han; -Menar du allvar. De skickade vidare måtten till tillverkaren och där fick de svaret; -Are you serious. Men det var han så han fick till slut sin våtdräkt.

      Kommentar

      • Lars Andersson
        NCS Medlem
        • oktober 2002
        • 601

        Ursprungligen postat av LN
        Tack o lov är melodislagerfestivalen slut för denna helgen Yipppieiii

        Bidragens kvalitet har ju inte rosat marknaden. Det har sedan 1983 då “Quien maneja mi barca” med Remedios Amaya (Spaniens bidrag som kom på nittonde plats) nästan bara varit skräp. Visst finns det ett dussintal undantag. Ett undantag är Sebastian Telliers låt, Devine, förra året. Jag tror inte att jag kommer att lyssna på något av årets låtar förrän de blivit historia. Då slipper man att ta del av alla dagsländelåtar.

        From "Sexuality", available: https://sebastientellier.bandcamp.comListen to the album on YouTube: https://youtube.com/watch?v=j2RP1bUy3B4&list=PLCuEH5Tl2B8qa...


        Ja, Ni som har kommentarer på låten skall notera att det gällde schlagerlåtar i Eurovision Song Contest.
        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

        Kommentar

        • Lars Andersson
          NCS Medlem
          • oktober 2002
          • 601

          Ursprungligen postat av endymion
          Det går väl specialbeställa. Jag hörde om en i Gislaved tror jag det var som var rätt så ordentligt stor och gillade dykning. Och behövde därför specialbeställa en våtdräkt. Så han skickade in sina mått till svenska generalagenten, som svar gick han; -Menar du allvar. De skickade vidare måtten till tillverkaren och där fick de svaret; -Are you serious. Men det var han så han fick till slut sin våtdräkt.

          Helt riktigt så går det att måttbeställa våt- och torrdräkter. När det gäller en våtdräkt, för åttahundra spänn, som man sliter sönder på ett par dykveckor så är det inte något jag rekommenderar. Jag kommer därför att börja motionera imorgon för att komma i dräkten till Malawidyken i oktober.
          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

          Kommentar

          • Lars Andersson
            NCS Medlem
            • oktober 2002
            • 601

            Det gick inte att få igång Er med att JK, Göran Lambertz, skall åka i hjulspåren på Che. Det skulle jag också vilja göra men vore jag JK skulle jag inte skylta med det.

            Vi kanske kan få några kommentarer på "dagens cover" med hittills 38 miljoner visningar på YouTube

            You won't believe which of your favorite celebs have had a nip and tuck! #5 is extreme! http://bit.ly/13pqycyDownload album: http://amzn.to/SOgKb0
            Senast redigerad av Lars Andersson; 14 februari 2009, 23:13.
            Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              Ursprungligen postat av Lars Andersson
              Jag kommer därför att börja motionera imorgon .......................
              Hahahahahaha! Du motionera?
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • c90368
                Användare
                • september 2007
                • 890

                Ursprungligen postat av Lars Andersson
                Du har ju sagt att min avatar ser ut som om jag vore tvilling med en västkustbo som odlar röda bastarder (ja, det var ju inte så mycket av det som Du sa ordagrant utan jag har spetsat till det lite) men jag får väl vara med ändå, eller? Vad skall vi svamla om?

                Vi provar:
                JK, Göran Lambertz, tänker nästa år göra en resa i spåren av Ernesto "Che" Guevaras andra motorcykelresa, den berömda alltså, finns både som bok och film. Kan det vara något att kommentera?
                Che vara får vara för mig

                Men roligt att hitta ytterligare en Linköpings bo här
                http://www.youtube.com/user/c90368
                /Maths

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  Ursprungligen postat av Lars Andersson
                  Vi kanske kan få några kommentarer på "dagens cover" med hittills 38 miljoner visningar på YouTube
                  Nej, bara för att det är en liten söt unge som sjunger så var det inte toppen

                  Den här däremot kan sjunga!

                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • mico
                    NCS Medlem
                    • januari 2007
                    • 32

                    Ursprungligen postat av Wilhelm
                    Nej, bara för att det är en liten söt unge som sjunger så var det inte toppen

                    Den här däremot kan sjunga!

                    http://www.youtube.com/watch?v=DelJr...eature=related
                    He GOT TALENT....

                    Kommentar

                    • Gäst

                      Jaha detta verkar vara allvarligt, har ju iof. inte varit här på ett tag men det är ju lördag. Har hunnit prova ölen Whiskeyn och cognacen, och då ser jag att denna eminenta tråd har dött helt - Men här brukar det ju kunna komma en hel del djupa svar så jag provar lite....

                      Herr Wallenberg hävdade att SEB:s styrelses uteblivna löneökning inte kunde ses som en egentlig löneökning utan en lönesänkning.. hur f**n tänker karln ge mig nått vettigt tips..

                      Kommentar

                      • Wilhelm
                        Användare
                        • april 2002
                        • 9122

                        Eftersom bonusen skulle ha varit högre än löneökningen, så är alltså löneökningen en minskning eftersom bonusen är borttagen.
                        Detta skrev jag utan att ha inmundigad en enda droppe!
                        mvh Wilhelm

                        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                        www.linkopings-akvarieforening.net/
                        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 3111

                          Ursprungligen postat av Wilhelm
                          Eftersom bonusen skulle ha varit högre än löneökningen, så är alltså löneökningen en minskning eftersom bonusen är borttagen.
                          Detta skrev jag utan att ha inmundigad en enda droppe!
                          jag hörde kärringen som är chef på banken prata om det idag, hon hade ju nu bara 7miljioner om året, om höjningen gått igenom skulle hon fått 9 miljoner!!!!

                          vad fan tänker dom med de måste vara helt blåsta inte fan behöver de 500000 i månaden i lön, eller mer..........

                          sänk lönerna nu om ni då gör förluster så blir förlusterna mindre............en normal människa klarar nog att leva på säg en 30000 i månaden så är jag snäll, kärringne lär ju inte ha några lån iaf....se där 6,5 miljoner sparat på en människa men det finns säkert 100tals.......
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • Olorin
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 1554

                            Ursprungligen postat av cichlids4fun
                            jag hörde kärringen som är chef på banken prata om det idag, hon hade ju nu bara 7miljioner om året, om höjningen gått igenom skulle hon fått 9 miljoner!!!!

                            vad fan tänker dom med de måste vara helt blåsta inte fan behöver de 500000 i månaden i lön, eller mer..........

                            sänk lönerna nu om ni då gör förluster så blir förlusterna mindre............en normal människa klarar nog att leva på säg en 30000 i månaden så är jag snäll, kärringne lär ju inte ha några lån iaf....se där 6,5 miljoner sparat på en människa men det finns säkert 100tals.......
                            "Men de är så få. Och så är de så viktiga. Och så kompetenta. Och om de inte får sina millar vill ingen ta jobbet.", säger Svenskt näringsliv.

                            Man kräks!
                            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                            Kommentar

                            • PatrikMalmo
                              Användare
                              • maj 2005
                              • 4642

                              Ursprungligen postat av Olorin
                              "Men de är så få. Och så är de så viktiga. Och så kompetenta. Och om de inte får sina millar vill ingen ta jobbet.", säger Svenskt näringsliv.

                              Man kräks!
                              Men hallå... du glömde bort fallskärmarna!! De är helt nödvändiga, eftersom om någon av dessa viktiga och kompetenta människor faktiskt dabbar sig så kan de få gå på dagen. Vad ska de då leva på fram till nästa viktiga jobb där deras kompetens gör en avsevärd skillnad? Luft, eller?

                              Sedan är det verkligt skoj att jämföra vad företag i kris sparar in direkt på med Svenskt näringslivs argument ovan. Det man skär direkt i är ju lönekostnaderna... fast bara för mannen på gatan.

                              Hilsen,

                              P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

                              Kommentar

                              • nils42
                                Användare
                                • januari 2003
                                • 931

                                Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                                Men hallå... du glömde bort fallskärmarna!! De är helt nödvändiga, eftersom om någon av dessa viktiga och kompetenta människor faktiskt dabbar sig så kan de få gå på dagen. Vad ska de då leva på fram till nästa viktiga jobb där deras kompetens gör en avsevärd skillnad? Luft, eller?

                                Sedan är det verkligt skoj att jämföra vad företag i kris sparar in direkt på med Svenskt näringslivs argument ovan. Det man skär direkt i är ju lönekostnaderna... fast bara för mannen på gatan.

                                Hilsen,

                                P
                                Hej!
                                Bra skrivet. Sedan kan man ( jag ) fundera över vad en sååå duktig person som Falkengren gör i SEB som är värt 9 miljoner per år. Varför läste jag inte ekonomi i stället för medicin. Det kanske beror på att jag var dum i huvudet.
                                Hälsn Nils

                                Kommentar

                                Arbetssätt...