Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368
    Användare
    • september 2007
    • 890

    Ursprungligen postat av Lutt
    c90368 - Har inte denna tråden varit nog het för dig än

    För annars är det ju så att hålla MTV-ciklider är wasted time och att hela Sverige håller på HV71
    Men nu börjar det likna något
    När jag får påpeka att SA är livet och LHC faktiskt är i toppen
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Olorin
      Användare
      • maj 2005
      • 1554

      Va snackar ni för gojja? Det finns väl ingen vettig människa som bryr sig om hockey. Det tog förbundet kål på när man sålde VM till TV3 typ -90. Och spiken i kistan satte Salo med sitt berömda fummel.
      Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

      Kommentar

      • c90368
        Användare
        • september 2007
        • 890

        Ursprungligen postat av Olorin
        Va snackar ni för gojja? Det finns väl ingen vettig människa som bryr sig om hockey. Det tog förbundet kål på när man sålde VM till TV3 typ -90. Och spiken i kistan satte Salo med sitt berömda fummel.
        Förstår inte va du snackar om

        Bor man i Linköping och har missatt bucklan två år i rad och räknar med tredje gången gilt, så är det hett....
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 3111

          Ursprungligen postat av Lutt
          Till nyfödda yngel så använder jag mest skalad artemiaägg vilket klår enligt mig kläckt artemia med hästlängder.
          intressant, på vilket sätt vinner den då? mer näringsrik eller vad?
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • oktober 2005
            • 1919

            Ursprungligen postat av cichlids4fun
            intressant, på vilket sätt vinner den då? mer näringsrik eller vad?
            Den vinner pga arbetet att dela äggen från nauplierna eller vad det heter....

            Hehe ja men LHC måste också få känna sig värda att ligga i topp, hellre dom än Brynäs

            Kommentar

            • Lutt
              Användare
              • oktober 2005
              • 1919

              Ursprungligen postat av c90368
              Förstår inte va du snackar om

              Bor man i Linköping och har missatt bucklan två år i rad och räknar med tredje gången gilt, så är det hett....
              Lillebror LHC

              Kommentar

              • joe
                Användare
                • juni 2006
                • 1451

                Ursprungligen postat av Lutt
                Den vinner pga arbetet att dela äggen från nauplierna eller vad det heter....

                Hehe ja men LHC måste också få känna sig värda att ligga i topp, hellre dom än Brynäs
                Brynäs i topp är väl helt OK - men nästa år då kommer det bli andra bullar, Lutt, då kommer Leksand (hela Sveriges lag) upp och gör det surt för er andra! Säger en som växt upp mindre än två mil från Färjestads´s ishall!
                MVH - joe

                Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                Kommentar

                • c90368
                  Användare
                  • september 2007
                  • 890

                  Ursprungligen postat av Lutt
                  Lillebror LHC
                  I det har du rätt, än så länge

                  Nu har det blivit tillräckligt med djup lördag, har visning på huset i morgon så det är dags att krama kudde, även att klockan bara är barnet och vi får en extra timme i morgon.
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • c90368
                    Användare
                    • september 2007
                    • 890

                    Ursprungligen postat av joe
                    Brynäs i topp är väl helt OK - men nästa år då kommer det bli andra bullar, Lutt, då kommer Leksand (hela Sveriges lag) upp och gör det surt för er andra! Säger en som växt upp mindre än två mil från Färjestads´s ishall!
                    Leksand Var det inte ett lag som var stora på åttitalet.

                    Vill minnas att jag ville vara dom då vi spelade hockeyspel, finns dom kvar
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 3111

                      Ursprungligen postat av Lutt
                      Den vinner pga arbetet att dela äggen från nauplierna eller vad det heter....

                      Hehe ja men LHC måste också få känna sig värda att ligga i topp, hellre dom än Brynäs

                      ok då måste jag motsätta mig det, det absolut bästa fodret alla kategorier är enligt mig nykläckt artemia.....skalad sjunker ju inte ens så den är för mig kass.

                      angående näringsinnehållet så vet jag inget om skalad men nykläckt är ju grymt bra för tillväxt

                      jobbet tar 5 minuter per dag och då kläcker jag och matar ganska mycket med det men är man så lat så....fråga Stiffe vad han tycker....

                      jag ger tom mina vuxna fiskar detta förutom då kanske stora CA bjässar där det känns meningslöst men även troffarna får det
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • joe
                        Användare
                        • juni 2006
                        • 1451

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Leksand Var det inte ett lag som var stora på åttitalet.

                        Vill minnas att jag ville vara dom då vi spelade hockeyspel, finns dom kvar
                        Jomen - det går som tåget i allsvenskan. Gjorde nog en liten felsatsning för nått år sedan och byggde hall istället för skaffa lite bättre spelarmaterial, men nu är de på gång!

                        Och tro mig - jag är härdad - det är ingen dans på rosor att växa upp och gå i skolan i Karlstad OCH hålla på Leksand...men där finns själen!
                        MVH - joe

                        Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                        Kommentar

                        • Lutt
                          Användare
                          • oktober 2005
                          • 1919

                          Ursprungligen postat av c90368
                          Leksand Var det inte ett lag som var stora på åttitalet.

                          Vill minnas att jag ville vara dom då vi spelade hockeyspel, finns dom kvar
                          snarare 70 tal, ända gången dom vunnit nåt

                          Leksand och malmö lär förbli en jojjo

                          lycka till med visningen.

                          Finns bara ett hockeylag i Sverige och det är HV71, djurgården är ett hockey bocky lag eller hur man skriver och frölunda ett konståkerslag

                          Kommentar

                          • joe
                            Användare
                            • juni 2006
                            • 1451

                            Ursprungligen postat av Lutt
                            snarare 70 tal, ända gången dom vunnit nåt

                            Leksand och malmö lär förbli en jojjo

                            lycka till med visningen.

                            Finns bara ett hockeylag i Sverige och det är HV71, djurgården är ett hockey bocky lag eller hur man skriver och frölunda ett konståkerslag
                            Om nån undrar - ja, det är onsdag, men det är också höslov och fr.o.m imorgon är hela familjen lediga - så i teorin är det alltså fredag!!!

                            Mera hockey - håller med om Djurgården och Frölunda...gillar iofs HV71 ganska bra, men deras aktier sjönk en aning nu när det skulle dumma sig och inte släppa spelare till landslaget! Skäms!

                            Sedan vet jag inte riktigt vad du menar med JoJo - Leksand kommer åter för att stanna och för mig så får Malmö gärna stanna i allsvenskan eller ramla vidare nedåt!
                            MVH - joe

                            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                            Kommentar

                            • c90368
                              Användare
                              • september 2007
                              • 890

                              Hrrm, om man nu vågar sig hit på en onsdag

                              Verkar som att tabellen börjar stabilisera sig nu
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • c90368
                                Användare
                                • september 2007
                                • 890

                                Skål på er

                                Jag är en liten svikare och har startat upp en tråd på zoopet om mitt nya akvarierum.

                                Tänkte mjukstarta den här tråden med några bilder på mitt blivande akvarierum. Vi får tillträde till huset den 1/11 och vi har visning på vårt nuvarande hus nu på söndag den 21/9. Förhoppningsvis kan vi sälja med lite vinst så att hela familjen får lite ”leksakspengar”. Vad jag ska investera mina pengar i är


                                Lovar att det blir en tråd här oxå när det blir lite mer seriöst.
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...