Jag tycker att Corydoras geryi hör till de snyggaste pansarmalarna, har dock aldrig sett den i någon butik.
Favoritpansarmalar?
Kollaps
X
-
-
Finns fler riktiga godingar, vad sägs om Corydoras eques
http://www.g-hoener.de/images/05_Pan..._eques_f.jpgesmvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Kommentar
-
C. concolor, Golden stripe och Albino hör till favoriterna.
Spec VF Golden stripe som nästan e svarta med ett rejält guldband.Kommentar
-
Robin,
ska vara ett giltigt namn enligt nedan:
Har haft dom för längesedan, men det stämmer att de inte synts i hobbyn på länge (iaf inte där jag spanar runt). Finns nog ändå kvar i hobbyn, det är en del som odlar mycket Corys. Har för mig en polare har dem, men det var ett tag sedan jag spanade hos honom. Vet inte om han har yngel på dem.
Hilsen,
/PMicke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
-
Jo de är trevliga, jag gillar även "vanliga" sterbai.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
C. delphax gillar jagKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Åled har inne en snygg en, heter spec red gold
Liknar CW10 men riktigt bra pris....
öppna "pansarmalar" och gå till 22 från slutetSenast redigerad av HåkanM; 10 October 2012, 22:38.Kommentar
-
-
Corydoras metae är inte anslående, men jag tycker de ser så mysiga när de rinner fram i ett stort stim på botten.
Har två överlevande (som visar lektendenser i nya karet) av ett stim jag köpte 2002. Ville komplettera men hittade inte metae, de fick bli 10 st små snarlika corydoras panda. Kompletterar nog med 10 till.Anders LKommentar
-
-
Åled har inne en snygg en, heter spec red gold
Liknar CW10 men riktigt bra pris....
öppna "pansarmalar" och gå till 22 från slutet
Annars håller jag C. Schwartzi som min favorit.Kommentar
-
För övrigt har jag några C. Paleatus i ett kar här hemma nu. Kan knappt tänka mig ett SA-akvarium utan corydoras.Kommentar
-
Jag har alltid gillat Corydoras metae och C.arcuatus. Men en pansarmal som verkar vara stört omöjlig att få tag på är Callichthys callichthys, har bara sett den äkta EN gång i handeln, resten har varit felmärkta Hoplosternum littorale.
Dianema urostriata är fina också.Kommentar
Kommentar