Varför så lite variation på Back to nature?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias777
    Användare
    • november 2006
    • 1493

    Varför så lite variation på Back to nature?

    Jag undrar varför man bara tex har tagit fram två olika varianter av slimeline. De två dom finns är ju ingen superhit direkt. En i mina ögon snygg klippvägg har ju många olika nyanser av grått, brunt, svart, vitt. Man skulle kunna göra så snygga bakgrunder, möjligheterna är oändliga.

    Vad jag förstått hat BTN laggt ner massa jobb för att ta fram sina bakgunder och dom har gjort ett otoligt bra jobb . Men är det för krångligt att tillverka nåt med flera nyanser än bara vit faxe och röd gnejs? Det har ju kommit en del nya snygga bakgrunder men de har ju ofta helt fel mått för dom akvariemått vi har i Sverige. Skulle vara kul om nåt företag gick hela vägen ut även med slimeline så man fick lite o välja på =(
    Senast redigerad av Mattias777; 16 september 2008, 13:33.


    http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    #2
    Jag är inte helt säker men jag har för mig att man kan beställa i andra färger på slimline,tex mörkgrå/mattsvart,men det tar sin lilla tid för det är inget de lägger på lager. När jag beställde vita moduler förra våren fanns de jag ville ha inte i lager , det var då jag hörde det av Patrik på Pwss.
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)

    Kommentar

    • Rauken
      Användare
      • januari 2007
      • 310

      #3
      Det jag antar kan vara problemet med för stora färgvariationer är att det skall se bra ut oavsett hur du kombinerar plattorna (som ju är max 50 cm breda)
      Dessutom uppstår det naturliga skiftningar efter ett tag eftersom det blir mer alger i t.ex. sprickorna. Tror inte heller det blir snyggt med för stora variationer på "små" ytor, och Slimline är väl främst tänkt för små kar där det inte finns plats för dom större bakgrunderna (eller moduler)
      När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

      Kommentar

      • Mattias777
        Användare
        • november 2006
        • 1493

        #4
        Jag menar att variationerna inte skulle behöva vara så stora men om man tittar på en klippvägg i skärgården tex så blir man ju lyrisk och tänker: Tänk om BTN eller nån annan skulle försöka utöka sortimentet lite. Tack Oric för tippset. Får höra med Patrik då. Jag tycker iallafall att man borde kunna göra snyggare slimline


        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #5
          Man får ju ha med i tankarna att slimline är en snålvariant. Kör man BTN's riktiga bakgrunder och/eller moduler får man ju en helt annan look på allt.
          Tony Englund

          Kommentar

          • KuRtaN
            Användare
            • februari 2008
            • 778

            #6
            Jag tittade på BTN Malawi eller Tangyanika till mitt 720 tills jag fick syn på en Aquaterra Malawi och valet var väldigt givet. Tyckte den var fruktansvärt mkt snyggare än BTN och mer naturlig. Men alla har ju olika smak.
            Over and out // Mathias

            Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

            Kommentar

            • Per B
              Användare
              • september 2005
              • 1250

              #7
              Har du någon bild på Aquaterra KuRtaN?

              Personligen tycker jag att många av BTN-bakgrunderna är fantastiskt vackra men det som talar mot dem är att vem som helst som tittar in i ett akvarium med sådan bakgrund tjoar "Aha, du har en BTN-bakgrund". Mer mångfald efterlyses alltså, inte bara färgmässigt.
              mvh Per

              Tanganyika och Västafrika i burkarna

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #8
                Det finns två storlekar med två motiv samt två passbitar i två storlekar
                har man sedan allt i två färger
                blir det 16 varianter fast variationen blir inte så stor
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • KuRtaN
                  Användare
                  • februari 2008
                  • 778

                  #9
                  PWSS har Aquaterras sortiment.. Annars finns bilder på mitt kar här på ciklid eller på akvarieprofilen.se
                  Over and out // Mathias

                  Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                  Kommentar

                  • Mattias777
                    Användare
                    • november 2006
                    • 1493

                    #10
                    Fördelen med slimline är ju inte bara att den är mkt billigare man får ju mycket mer yta till fiskarna. Har man köpt ett stort akvarium och stoppar i en 3D BTN så känns det inte som ett så stort akvarium längre. Om man innreder med nån modul + natursten så har man kanske till och med ett snyggare akvarium än
                    3D varianten.

                    Att kallade det för snålvarianten är förmätet tycker jag. Det är ju kul att du har pengar så det blir över =)
                    Senast redigerad av Mattias777; 16 september 2008, 19:37.


                    http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9579

                      #11
                      Men de låga priserna beror väl på det slimmade sortimentet, med ett bredare utbud skulle säkert priset öka.
                      Fördelen med de vanliga 3D-bakgrunderna är ju att man för bra utrymme för filtermassa och övrig teknik.
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • Mattias777
                        Användare
                        • november 2006
                        • 1493

                        #12
                        [QUOTE=Micke;745954]Men de låga priserna beror väl på det slimmade sortimentet, med ett bredare utbud skulle säkert priset öka.


                        Tror du det? Nja, större konkurens brukar sänka priserna ytterligare men om BTN hade monopol skulle det kanske bli så.


                        http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                        Kommentar

                        • Per B
                          Användare
                          • september 2005
                          • 1250

                          #13
                          "De låga priserna"???
                          mvh Per

                          Tanganyika och Västafrika i burkarna

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9579

                            #14
                            Ursprungligen postat av Mattias777
                            Tror du det? Nja, större konkurens brukar sänka priserna ytterligare men om BTN hade monopol skulle det kanske bli så.
                            Men du undrade varför det fanns så få varianter av Slimline. Då beror det säkert på att man då kan hålla priserna nere.
                            Sen kan jag hålla med om att konkurrens är bra, men det är en helt annan sak
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Mattias777
                              Användare
                              • november 2006
                              • 1493

                              #15
                              För mig får dom gärna höja priserna om dom kommer med fler variationer Skulle gärna betala lite till för det.
                              Om man kör malawi som jag gör är varken vit faxe eller röd gnejs nåt höjdaralternativ men det e ju en smaksak =)

                              Föresten jag har ett 400L akvarium som det sitter en slimline röd gnejs bakgrund i. Nu undrar jag: Om man vill lägga lite nyanser ovanpå bakgrunden. Vad skall man köpa för matrerial, färg, lasyr till det som håller och är skonsamt för fiskarna?
                              Senast redigerad av Mattias777; 16 september 2008, 20:09.


                              http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                              Kommentar

                              Arbetssätt...