Ny akvariebutik med otroligt låga priser!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Ny akvariebutik med otroligt låga priser!

    Hej!
    Ja jag lägger upp tråden här så alla ser den har Hornbach öppnat ett byggvaruhus med en stor akvarieavdelning med otroligt låga priser i Botkyrka söder om Stockholm,dom akvarister jag varit i kontakt med säger att den är större än Leasing i storlek och har både olika fiskar samt mycket växter och ett bra utbud på olika akvarier,jag fick inte veta exakt om priset men dom ska ha mycket lägra priser än både Lagret, Globefish, samt Leasing,för er som undrar gå in på google och slå in Hornbach i skrivande stund försöker jag och ringa butiken som har öppet till 2000 på kvällarna enligt en akvarievän som varit där så köpte han en hel del pga just det låga priset dom ska visst ha alla kända märken där också /Ann-Mari
  • tjornpatrik
    Användare
    • augusti 2006
    • 830

    #2
    Hornbach är bra men man ska inte ta förgivet att de alltid är billigast för det är dom inte. Jag brukar se till att använda deras lågprisgaranti dvs hittar man en vara så får man de priset -10% (gäller även internet butiker), jämför alltid. När jag köpte Fluvalen där kostade den 2800:- där vilket var typ ca 500:- mer än min lokala handlare som är dyr, med lågprisgarantin hittade jag en på internet så jag kunde plocka ut dom för typ 14-1500:- / st. Rötter är dom grymt billiga på, har köpt mangrove i gbg för 500-600:- som varit 60-80 cm.

    För ngr årsedan i Göteborg kunde man få en 40-50cm höga ormbunkar för 69:- vilket var helt oslagbart, likaså övriga växter var sanslöst billigt. Köpte även mindre dammväxter för 3:-/st. Nu har de däremot höjt lite på priserna och tar hem mindre växter. Fiskar är dom också ganska billiga på däremot har de mest vanliga sällskapsfisk. Sen har dom även varit väldigt smidiga på att köpa in fisk man vill bli av med och fått saker motsvarande deras säljvärde.
    Senast redigerad av tjornpatrik; 05 september 2008, 21:08.

    Kommentar

    • Mattias777
      Användare
      • november 2006
      • 1493

      #3
      Kan man köpa korallsand på Hornbach?


      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

      Kommentar

      • tjornpatrik
        Användare
        • augusti 2006
        • 830

        #4
        Ursprungligen postat av Mattias777
        Kan man köpa korallsand på Hornbach?
        Ring och kolla, har för mig jag köpte de. för länge sedan. De har ganska mycket sorter inne.

        Kommentar

        • Gäst

          #5
          Hej!

          hej!
          Ett par fjärilsciklider kostar 90 kr paret billigt/Ann-Mari

          Kommentar

          • Lacustris
            Användare
            • juni 2005
            • 142

            #6
            Vi har Hornbach i Malmö också sedan några år tillbaka.
            Lite nyhetens behag men efter ett slag så upptäcker man att den "vanliga" akvariebutiken har så mycket mer att erbjuda!
            Är de så billiga? Nej, det tycker jag inte. De renodlade akvariebutikerna här i Malmö ligger inte högre i pris.

            Men vill man pusha för storkedjor som nästan uteslutande har "54-litersfisk" så varsågod.......
            Det är aldrig för sent att ge upp!

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • april 2002
              • 5028

              #7
              Ursprungligen postat av annmari
              Hej!
              Ja jag lägger upp tråden här så alla ser den har Hornbach öppnat ett byggvaruhus med en stor akvarieavdelning med otroligt låga priser i Botkyrka söder om Stockholm,dom akvarister jag varit i kontakt med säger att den är större än Leasing i storlek och har både olika fiskar samt mycket växter och ett bra utbud på olika akvarier,jag fick inte veta exakt om priset men dom ska ha mycket lägra priser än både Lagret, Globefish, samt Leasing,för er som undrar gå in på google och slå in Hornbach i skrivande stund försöker jag och ringa butiken som har öppet till 2000 på kvällarna enligt en akvarievän som varit där så köpte han en hel del pga just det låga priset dom ska visst ha alla kända märken där också /Ann-Mari
              Bor du granne med dom och har massor av åsikter........................
              ändå har du inte varit där själv varför
              ta nu och titta in hos dom
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • tjornpatrik
                Användare
                • augusti 2006
                • 830

                #8
                Ursprungligen postat av Lacustris
                Men vill man pusha för storkedjor som nästan uteslutande har "54-litersfisk" så varsågod.......
                Har aldrig varit på Hornbach i Malmö men i Göteborg under den tiden jag var där "stup i kvareten" hade de betydligt mer än 54 liters fisk, en hel del CA/SA och Afrika, även större rovmalar, mer än flertalet andra butiker i Gbg.

                Däremot gick jag nästan uteslutande till typ Herkules eller/och Nol och köpte fisk helt klart. Men tillbehörsdelen kan bli prisvärd om man uttnyttjar garantin, köper hellre en pump för 1400 där än för 1000:- mer hos min lokala handlare. Likaså växter. Sen dom höjde priset på växter handlar jag hellre hos andra, misstänker att det i början handlade om att locka folk.

                Kommentar

                • Gäst

                  #9
                  Hej!

                  Hej!
                  Ja chefen jag bor nästan granne med dom men det jag skrev om du kan läsa är vad andra akvarister sagt/Ann-Mari

                  Kommentar

                  • Boffe
                    Användare
                    • februari 2003
                    • 102

                    #10
                    Hornbach i Malmö är rätt kassa på fisk. Men dom har bra priser på typ 54 liters akvariepaket, till den som är intresserad av det.
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=288348

                    Kommentar

                    • Radioaktiva Räkor
                      Användare
                      • april 2008
                      • 53

                      #11
                      Bra priser på tillbehör och schyst matsortiment, men fisken håller ingen klass alls här i Stockholm.

                      //C
                      - Christoffer & Marielle - With a license to krill -
                      ~1800liter vatten hemma...

                      Kommentar

                      • Johnny_1
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 313

                        #12
                        Ursprungligen postat av Boffe
                        Hornbach i Malmö är rätt kassa på fisk. Men dom har bra priser på typ 54 liters akvariepaket, till den som är intresserad av det.

                        Nu ska vi inte måla fan på väggen!!!
                        Tyvärr är det så att Hornbach i Malmö inte har så mycket i ciklider som vi söker/önskar härinne, därav den negativa stämplen, men ser man på de "vanliga" fiskarna så kan jag bara säga att de ser inte sämre ut på Hornbach i jämförelse med övriga butiker.
                        www.malmoakvarieforening.se

                        Kommentar

                        • nils42
                          Användare
                          • januari 2003
                          • 931

                          #13
                          Ursprungligen postat av Boffe
                          Hornbach i Malmö är rätt kassa på fisk. Men dom har bra priser på typ 54 liters akvariepaket, till den som är intresserad av det.
                          Hej!
                          Insändaren talar väl efter egen tunga. Själv är jag en nöjd kund.
                          Hälsn Nils

                          Kommentar

                          • PatrikMalmo
                            Användare
                            • maj 2005
                            • 4642

                            #14
                            Tja, jag kan ju bara säga att fisken på Hornbach i Malmö kommer att bli bättre. Särdeles mycket Malawi och Tanganyika blir det ändå inte. Växtsortimentet kommer också att breddas en hel del.

                            Hilsen,

                            P
                            Ingen fisk har läst böckerna.

                            Kommentar

                            • Oden70
                              Användare
                              • januari 2007
                              • 869

                              #15
                              Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                              Tja, jag kan ju bara säga att fisken på Hornbach i Malmö kommer att bli bättre. Särdeles mycket Malawi och Tanganyika blir det ändå inte. Växtsortimentet kommer också att breddas en hel del.

                              Hilsen,

                              P
                              Månne en Hornbach annställd?? Tycker att om någon här jobbar där så kan ni väl ge lite info och feedback ang stället
                              Petrochromis is da shit8)8)

                              Kommentar

                              Arbetssätt...