Djurplågeri

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stephan E
    Användare
    • februari 2005
    • 307

    Djurplågeri

    Inte roligt att se utfodring av piraya med levande mus, djurplågeri så det sjunger om det.

    my 2 month old red belly piranha destroy pinky mouse !
    Projekt Tropheus Red belly samt Kiriza Gold.

    Söker Tropheus Duboise (vitbandad) sjöodlad från Burundi.
  • Thor
    Användare
    • januari 2007
    • 106

    #2
    asså alla är vi olika men du känner ju säkert rätt för din del
    men många sorters djur trillar ner i vatten med alla dess predatorer
    piraya aligator mm naturen har sin gång ju helt enkelt
    hade själv en massa ormar och dom fick levande byte oxå ..
    sen va ormar ibland klantiga som dom även kan va i naturen
    och klämma åt dåligt och möss och råttor dog inte direkt
    men visst kan killen på video köpa in frysta möss och mata med men
    han vill väl ha det naturliga beteendet i sina pirayor

    Kommentar

    • Putte Ludde
      Användare
      • februari 2008
      • 107

      #3
      håller helt med föregående talare, om man tänker som så här. Hur mycke andra sorters djur plågeri håller inte vi människor på med, för att till exempel vi ska kunna äta kött.... Men alla har vi olika syn på det hela! Inget konstigt med de!
      Senast redigerad av Putte Ludde; 07 september 2008, 10:05.

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Njae..det ena försvarar inte det andra. Jag kan förstå Stephans känsla, men samtidigt så är naturen (vilken vi människor ingår) ganska brutal (vilket Thor påpekade). Det är grymt att bevittna...och visst känns det att se en sjunkande och kämpande mus singla ned mot sitt öde hjälplöst.

        I akvarium och annan fångenskap finns det ju alternativa födosätt så man undviker att gränsa till djurplågeri. Denna händelse är svår att bedöma...man blir lite tudelad.

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 3111

          #5
          frågan är väl varför musen sjunker........han måste ju skadat den på nåt sätt för de simmar faktiskt ganska bra, och det är ju rätt sjukt...
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • Thor
            Användare
            • januari 2007
            • 106

            #6
            Ursprungligen postat av cichlids4fun
            frågan är väl varför musen sjunker........han måste ju skadat den på nåt sätt för de simmar faktiskt ganska bra, och det är ju rätt sjukt...
            mus pinkis (huvudfoder till nyfödda snokar) är i åldern 1-3 vec har knappt öppnat ögonen och kan inte simma
            som vi ser på videon

            Kommentar

            • ozric
              Användare
              • mars 2004
              • 3187

              #7
              Jag har ingen direkt åsikt om att mata Pirayor m levande-foder men apropå Youtube finns det (enligt mig) helt sjuka saker där djur är inblandade. Tänker bland annat på gris-jakt med hund och även pit-fights med hundar(även om många har tagits bort från sajten). Tänker inte länka dessa "snuff-movies" iom att jag inte tycker att de som lagt ut dem ska få den "ryggdunken" iom många tittningar.
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

              Kommentar

              • StefanL
                Användare
                • augusti 2002
                • 10784

                #8
                Ursprungligen postat av ozric
                Jag har ingen direkt åsikt om att mata Pirayor m levande-foder men apropå Youtube finns det (enligt mig) helt sjuka saker där djur är inblandade. Tänker bland annat på gris-jakt med hund och även pit-fights med hundar(även om många har tagits bort från sajten). Tänker inte länka dessa "snuff-movies" iom att jag inte tycker att de som lagt ut dem ska få den "ryggdunken" iom många tittningar.
                Helt rätt. Jäkla svin rent ut sagt som håller på med sådana där saker. Världen är vidrig och människan fruktansvärt brutal. När man ser sådana filmer som du nämner så känner man bara avsky för de personer som ägnar sig åt sådana saker och som lägger upp skiten på nätet. Detsamma gäller oprovocerat våld som ungdomar och gäng håller på med och sedan vill ståta med på Youtube...

                Kommentar

                Arbetssätt...