Jordätare i 500 liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nicke SA
    NCS Medlem
    • januari 2007
    • 290

    #16
    Hej
    Tror inte Satanoperca daemon och Biotodoma wavrini leker under sådana förhållanden som växter trivs i. Så dem kan du kanske utesluta. Geophagus har jag inte riktig koll på, men det flesta tror jag går bra. Ring/maila till några större butiker (akvarielagret,åleds, zoomässan om det inte är för långt).
    Har inga jordätare till salu, - gillar mina cupido för mycket.
    Lycka till
    Mvh Niklas
    Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

    Kommentar

    • sa-aqua
      Användare
      • mars 2008
      • 135

      #17
      hej fyra tassar har lite jordätare.köpte 5 lecosticta f1 där som går ihop med 4 stora geo pindare+massa discus funkar hur bra som helst

      Kommentar

      • Crenicichla
        Användare
        • november 2006
        • 1055

        #18
        När det gäller Jordätare så är Zoomässan ett måste att besöka, de har ett grymt sortiment!
        MVH

        Kristofer

        Kommentar

        • Bilbo
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 1159

          #19
          S. leucosticta är i mitt tycke en av de absolut snyggaste jordätarna. Den gången jag hade sådana upplevde jag dock att de var väldigt känsliga för rörelse utanför karet och fick lätt panik. Förmodligen berodde detta delvis på att de hade för liten bottenyta. Detta pga min extremt utrymmeskrävande bakgrund.
          // Magnus Arvidsson

          Kommentar

          • c90368
            Användare
            • september 2007
            • 890

            #20
            Ursprungligen postat av Bilbo
            Förmodligen berodde detta delvis på att de hade för liten bottenyta. Detta pga min extremt utrymmeskrävande bakgrund.
            Just det, ingen bakgrund kommer in i ett SA hos mig, vill ha varje mm bottenyta till fiskarna
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Fisken94
              Användare
              • april 2007
              • 44

              #21
              Ursprungligen postat av sa-aqua
              hej fyra tassar har lite jordätare.köpte 5 lecosticta f1 där som går ihop med 4 stora geo pindare+massa discus funkar hur bra som helst
              Hur stort akvarium är det?
              Har nyss börjat med discus och skulle vara skoj med jordätare också!

              Kommentar

              • sa-aqua
                Användare
                • mars 2008
                • 135

                #22
                ett 720+420 möbel aqaruim.mina s lecostica är helt orädda börjar färga mer åt rött.de käkar tillomed flytväxter

                Kommentar

                • Fisken94
                  Användare
                  • april 2007
                  • 44

                  #23
                  Ok!
                  Käkar dom flyttväxter är det posetift
                  Ska göra om min 375:a nu till discus och malar men
                  måste bli av med CA-cikliderna som är där i just nu =/

                  Sen hoppas jag det går bra för mitt PigonGold-par har
                  litet gäng med larver som sitter och spratlar på ett blad!!!

                  Kommentar

                  • Micke_720
                    Användare
                    • november 2003
                    • 368

                    #24
                    Hej

                    Jag har förnärvarande en grupp Vf G. Altifrons. Helt underbara dock så är det bara en hona men när hon börjar bli mogen för lek är det 5 st Altifrons hanar som spelar för henne..
                    Gruppen funkar bra trots den stora delen hanar.
                    Mitt 720 liters kar känns nästan lite litet i bland när de kör på som bäst.
                    De har dock visat sig lite rovgirigare än min "orange Head" 15 st dolkstyngstetror gick åt under semestern..
                    Altifronsen är nog lite för stor för 500 liter i alla fall ett större antal.
                    Med lite tålamod blir Jordätaren juveln i karet...

                    Micke

                    Kommentar

                    • Banderad
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 3479

                      #25
                      Jag kör faktiskt med 10 altifrons i ett 540 liters. Gruppen fungerar bra, men det har inte blivit någon lek ännu. Jag funderar dock på att sälja dem och köra något annat i den baljan, inte för att de är tråkiga på något sätt utan snarare för att jag har haft dem ganska länge nu och vill förnya lite. Om jag hade behållt dem i framtiden så hade jag nog fått minska gruppen till hälften i framtiden. Men det går definitivt att ha altifrons i 500 liters.

                      /Jocke

                      Kommentar

                      • Micke_720
                        Användare
                        • november 2003
                        • 368

                        #26
                        Hej

                        Ahh..sorry det går tydligen att ha Altifrons i ett 500 liters kar.
                        Men den grupp VF Altifrons (6 st ) jag har bedömer jag ej vara lämplig i ett 500 liters kar. Framför allt vid lek vilket inträffar då och då :-).

                        Micke..

                        Kommentar

                        • c90368
                          Användare
                          • september 2007
                          • 890

                          #27
                          Fortsätt med tips och goda råd i allmänhet i tråden

                          Det tar ett tag innan jag kan skaffa mig min jordätare, av rent praktiska orsaker, men jag läser och suger åt mig av allt ni skriver
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Banderad
                            Användare
                            • februari 2006
                            • 3479

                            #28
                            Ursprungligen postat av Micke_720
                            Hej

                            Ahh..sorry det går tydligen att ha Altifrons i ett 500 liters kar.
                            Men den grupp VF Altifrons (6 st ) jag har bedömer jag ej vara lämplig i ett 500 liters kar. Framför allt vid lek vilket inträffar då och då :-).

                            Micke..
                            Inte omöjligt att dina VF är betydligt mer aggressiva än mina F2r. Förmodlingen är de även större, och kräver därmed större plats. Jag håller med om att det är bättre att hålla mindre jordätare i mindre kar.

                            /Jocke

                            Kommentar

                            • c90368
                              Användare
                              • september 2007
                              • 890

                              #29
                              På grund av bankkris och därav en husmarknad i fritt fall så kunde jag aldrig fullfölja mina planer på att skaffa ett 960 kar till mina Discus.

                              Men nu har jag bestämt mig för att föröka sälja Discusarna och plocka upp det här med Jordätare istället. Har inte kunnat släppa tanken på dem och lite nytt i karen inför hösten är alltid uppiggande

                              Så är det någon som har några ytterligare tips som inte redan nämnts i tråden så är de välkomna.
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • december 2004
                                • 4744

                                #30
                                Jepp så din annons men har tyvärr platsbrist
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...