Bygger nu odling för Fjärilsciklider!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    Bygger nu odling för Fjärilsciklider!

    Hej!
    Startar upp en tråd för odling av fjärilscikliden,håller nu på och inskaffar akvarier och en massa tillbehör som jag köper på Lagret (vart annars Sveriges bästa butik)jag kommer och bygga upp en fjärilsbiotop i två 54 liters akvarium då jag ska odla denna skönhet i mitten på denna månad. Fin sand på botten skuggväxter rötter samt lekpar som jag köper av en privatperson har nu också studerat denna ciklid så pass att jag förstår hur den leker och även vet hur man ska gå tillväga för en lyckad lek,paren jag köper är otroligt fina odlade av en tysk odlare i Stockholm,fjärilen är som ni vet känslig för stora vattenbyten så man får göra små delvattenbyten för att den ska trivas, jag hoppas på och dra upp flera kullar som jag sen säljer till både butiker och privat. Fjärilscikliden är ingen nybörjar fisk men få ciklider kan mäta sig i skönhet med denna lilla krabat,kan tyvärr inte lägga upp bilder då jag inte är medlem men vill ni sen se bilder gå in på www.nodss.se så ser ni sen,för er som undrar har ni ett akvarium på det mått jag nyss nämt 54 lit så kan ni ha et par däri ska man ha flera bör man ha större akvarium/Ann-Mari
  • drd
    Användare
    • december 2004
    • 1112

    #2
    Tur att du har ork......hur gar det med dom missbildade diskusynglen btw ?
    // drd

    Nu med ännu fler malar.......L046 igen

    Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

    Kommentar

    • Gäst

      #3
      Hej!

      Hej!
      Jodå några stycken kommer och bli mycket fina/Ann-Mari

      Kommentar

      • spazm
        Användare
        • februari 2007
        • 38

        #4


        Där är en tråd som handlar om just Annmari's diskus yngel! Mycket bilder på dess utveckling också! Trevligt


        Jens

        Kommentar

        Arbetssätt...