vill ha ngt nytt lite större, vad kan jag ha?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Decimus
    Användare
    • juni 2006
    • 961

    vill ha ngt nytt lite större, vad kan jag ha?

    Hej,

    jag har tappat stinget totalt, har 2 scalarer och apistogramma par i ett 250, har ni några tips på vad jag kan fylla ut med för något spännande?

    mvh
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    #2
    Nä, i den volymen kan man inte ha så mycket fisk utan att få bråk när man redan har etablerade revir i karet tyvärr.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Decimus
      Användare
      • juni 2006
      • 961

      #3
      tack för det konstruktiva svaret,


      någon annan?

      Kommentar

      • Felipe
        Användare
        • april 2002
        • 327

        #4
        Ursprungligen postat av Olorin
        Nä, i den volymen kan man inte ha så mycket fisk utan att få bråk när man redan har etablerade revir i karet tyvärr.
        A andra sidan kan man overbefolka och da ar det inga revirer att kampa for.....fragan ar om man vill ha lek eller ej.
        Ingen kritik....bara en asikt om man vill ha fler fiskar men har ont om plats (sasom det brukar se ut hos mig...)
        Felipe

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • juni 2006
          • 961

          #5
          så.. det verkar som att 4 st fiskar är alldelesutmärkt i ett 250?


          ok får börja leta efter ett nytt akvarium då... undra vad jag ska ha där i...`?

          Kommentar

          • Peter_A_F
            Användare
            • januari 2008
            • 809

            #6
            Tycker mig spåra lite ironi där...

            Tyvärr kan jag väl inte så mycket om SA men du borde väl rimligtvis kunna utöka de sorter som du har med fler individer...

            Har du ingen tanke på vad du skulle vilja komplettera med? Jag menar det är säkert enklare att ge förslag på fiskar ifall man har något att utgå från, förutom de fyra fiskarna som redan bor där...

            Rimligtvis borde man väl få plats med 10-20 stycken fiskar till beroende på storlek...
            - 720 liter med Malawi.

            Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

            Lägg till ciklid.org på iGoogle!

            Kommentar

            • Decimus
              Användare
              • juni 2006
              • 961

              #7
              du har helt rätt, enhel del ironi där =9

              ja du det är ju som så här att jag är inte alls hemme i SA, utan är mer av en Malawi snubbe som har begått myteri =)


              så snälla hjälp lette med fesk som e litte fräckare än 2 scalarer ( klar jag ska ju ha kvar demm men en då =)

              Kommentar

              • Felipe
                Användare
                • april 2002
                • 327

                #8
                Det var det jag menade, du kan visst ha betydligt mera an 4 st. i en 250 l., men jag var nog inte sa tydlig.
                Felipe

                Kommentar

                • Ciklicollector
                  Användare
                  • juni 2008
                  • 129

                  #9
                  :d

                  Skaffa större

                  Eller nja, jag har ju tre scalarer, 3 hantlar, 1 nyckelhål, 1lekpar blåciklider, 1lekpar cutteri med yngel, 4st lekpar med dorsigeria med yngel, 7st zebra ciklider, 1diskus+ 5st koi storlek 15cm i ett 375liters.

                  Bara temporärt men ändå.
                  Till det har jag ett elite luftdrivet filter, am-top 3337 ytterfilter, aquael fan 3+.

                  Så nog kan du ha flera fiskar.

                  Ta bara i beaktande deras olika lekbeteende och revir.

                  Hur många apistos har du?

                  Kommentar

                  Arbetssätt...