Vad är detta för fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #16
    1:an ser ut som en korsning mellan saulosi och afra cobue, 2:an ser ut som en blandning av hongi och tropheops. Mitt tips försök komma över en ungdjursgrupp från någon lokal odlare som du sedan drar upp. Blir oftast billigt och så brukar du få fisk av bra kvalite.

    Kommentar

    • Mattias777
      Användare
      • november 2006
      • 1493

      #17
      Apropå korsningar i djurvärlden så såg jag en bild nyligen på en tiger som hade parat sig med ett Lejon i fångenskap. Den var välldigt snygg och man kallade den Liger. Detta är inget skämt. Såg ut som båda djuren ihopbakat till ett.


      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

      Kommentar

      • deelay
        Användare
        • september 2002
        • 5394

        #18
        Här kan man se dom
        Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.
        http://www.aquariumstockholm.se/

        Kommentar

        • Tedde
          Användare
          • september 2006
          • 100

          #19
          instämmer... när det finns så många fina andra...
          I källaren finns nära 50 olika arter Malawi/Tanganyika i hundra akvarier...

          Kommentar

          • Ciklidtok
            Användare
            • september 2008
            • 506

            #20
            Ursprungligen postat av deelay
            Det är otroligt lätt hänt att det blir kornsingar och det kan vara otroligt svårt o se om man inte är väldigt van vid hur dom olika arterna ser för dom kan vara ganska lika orginalet med endast några små avikande detaljer dom får en att reagera.

            Ja, ni som har Malawi ser väl dessa skillnader på en gång? Jag tycker bara det är så synd att handlarna säljer en art som sedan visar sej att inte vara den arten iaf. eller i värsta fall, som här då att det troligtvis är en korsning.
            www.ciklidtok.weebly.com
            *720 liter
            *375 liter
            *300 liter
            *275 liter
            *112 liter

            Kommentar

            • Gäst

              #21
              Min gissning är att den som är helt blå är en ganska så förväxt Pseudotropheus sp."perspicax orange cap"

              Den andra kan möjligen vara en Metriaclima sp. "zebra patricki" Dock saknar patrickin svart på ryggfenan.. Kan ju vara en korsning eller så finns det någon liknande population.. Det bör dock vara Metriaclima någonting..Mycket svårt att säga.. Sök runt på malawi sidor och kolla på alla Metriaclima/Maylandia så bör du nog kunna hitta den snart.. Kan också vara en Metriaclima sp.zebra yellow tail...Två hanar är det iallafall helt klart..

              Kommentar

              Arbetssätt...