Blåsor i gälarna?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Moon*Madness
    Användare
    • juli 2008
    • 2

    Blåsor i gälarna?

    Upptäckte för någon dag sedan att gälarna hos en av mina channor såg märkliga ut. Då man tittade närmare såg det ut som om den hade en stor blåsa i varje gäle:s Frågan är nu vad detta beror på och vad jag kan göra åt det. I övrigt är den pigg och äter med god aptit.
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Ursprungligen postat av Moon*Madness
    Upptäckte för någon dag sedan att gälarna hos en av mina channor såg märkliga ut. Då man tittade närmare såg det ut som om den hade en stor blåsa i varje gäle:s Frågan är nu vad detta beror på och vad jag kan göra åt det. I övrigt är den pigg och äter med god aptit.
    Välkommen till forumet!

    Du får beskriva lite bättre hur det ser ut. Jag förstår inte. De tar ju in luft i munnen och kan se upplåsta ut. Man kan se en stor luftblåsa i varje gäle ett tag hos den här typen av firrar. Är det det du menar?
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Moon*Madness
      Användare
      • juli 2008
      • 2

      #3
      Knepigt att säga. Blåsorna är ljusrosa och är större i den ena gälen, den gälen är även mer vidgad än den andra. På den andra channan syns inget av detta.

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        OK, då är det något annat. Är det svulster på gälarna eller kan det vara en hjälparasit?
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        Arbetssätt...