Marlieriyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    Marlieriyngel

    Helt oväntat - heller kanske snarare efterlängtat - när jag satt vid det stora karet sent igår kväll och tyckte att mitt par J. Marlieri var lite extra "stissiga" och på de andra så såg jag plötsligt...en liten som kikade fram under skiffer (eller vad det nu är) plattan i ena kanten av karet. Därav denna aktivitett alltså. Jag kikade lite under med ficklampa och kunde se ytterligare 4-5 yngel, verkar lite få, men jag är glad att ha fått yngel av dessa för första gången.

    Kommer en kull så kommer flera - kanske får de svårt att klara så värst många i karet tillsammans med Rockkribensis, men vem vet de verkar ju vara ansvarstagande föräldrar. Ska bli kul att följa!

    Ville bara dela med mig av de glada nyheterna!
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    #2
    Ursprungligen postat av joe
    Jag kikade lite under med ficklampa och kunde se ytterligare 4-5 yngel, verkar lite få, men jag är glad att ha fått yngel av dessa för första gången.
    De har två olika taktiker. Antingen ett fåtal men ofta eller många med några veckors mellanrum. Mina bytte från få men ofta till många men sällan när de blev äldre. Det kan tänkas dyka upp småttingar ett par gånger i veckan nu alltså. Honor av marlieri kan ha två hanar som de lägger ägg med och detta och att de har två olika taktiker kan kanske ha med det att göra.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    Arbetssätt...