diskus kar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av annmari
    hej!
    Har man diskus är vatenbyten och bra foder A-O,gälparasiter finns men det gäller och hålla koll på vattenkvaliten och fodret så undviker man sådant/Ann-Mari
    Ja, det har man ju sett!

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Hej!

hej!
    Har man diskus är vatenbyten och bra foder A-O,gälparasiter finns men det gäller och hålla koll på vattenkvaliten och fodret så undviker man sådant/Ann-Mari

Lämna en kommentar:

• Alexander Ylipää
    svarade
    Faktum är att diskusar alltid bär på gälparasiter, men sällan bryter ut. Då ska man se vita beläggningar/trådar från gälarna. Jag tror defenetivt på någon form av nitritförgiftning.

Lämna en kommentar:

• Tom.Nordbeck
    svarade
    okej.. ska kolla upp det tack för tipset

Lämna en kommentar:

• cichlids4fun
    svarade
    nu är jag ingen diskusexpert på något vid men det låter ju som nån sjukdom, så kolla du upp det med nån som kan, diskusar får ju gälparasiter rätt ofta så det är ju inte omöjligt...tror man kör sterazin på det.....

kontrollera om malarna tål medicinen om du kör i sånt för jag tror att en del mediciner funkar dåligt för malar

Lämna en kommentar:

• Tom.Nordbeck
    svarade
    okej.. nu har 2diskusar lekt på en rot
    ( första diskusleken för mig)

men det är en sak som inte verkar vara helt rätt det är att alla diskusarna andas rätt häftigt.. i karet är det ca 60tetror, 8 scalarer och en del malar (plus diskusarna då) kan det vara överbefolkat ?

mina svärdsplantor blev mosade av malar och nu är bladen gul/bruna och håller på att förmultna kan det vara en anledning till den kraftiga andningen?

den minsta diskusen har ganska utåtstående gälar och de ser ganska grötiga ut .. kan det vara en sjukdom ?

tar tacksamt emot svar!

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Ursprungligen postat av Tom.Nordbeck
    tack stefan dom är väldigt trevliga. har ni något tips på hur man ska bära sig åt för att få lek på dem ? eller är det bara att vänta och se ?
    Nu är inte jag den mest erfarne discushållare, men enligt vad jag själv vet av egna erfarenheter så är Discus lite av typen att de själva bestämmer när det är dags..dvs de vill komma in i rätt känsla och "hitta" sin partner innan de leker av sig. Det finns säkert en hel del odlare här som kan ge dig ett bättre och fylligare svar än jag men jag talar bara om det lilla jag vet om att hålla Discus.

Som med de allra flesta fiskar så gäller det att ge dom rätt förutsättningar så leker dom.

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Hej!

Hej!
    Just nu känns det bra och vara med i landets coolaste klubb Bollis samt Ndss (Nordiska diskusällskapet)Får se nästa år kanske/Ann-Mari

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Hej!
    Krille J-som inte blir jag medlem i ciklid.se bara för och lägga upp bilder,/Ann-Mari
    Priset för en prenumeration på Ciklidbladet är väldigt lågt om man jämför med andra tidningar. Att man dessutom som bonus blir medlem och får posta bilder är ju bara för mycket

Lämna en kommentar:

• joe
    svarade
    Hej!
    Krille J-som inte blir jag medlem i ciklid.se bara för och lägga upp bilder,/Ann-Mari
    Nä - det kan jga också förstå...men kanske vore det inte för mycket begärt att bli medlem som en solidarisk gest eftersom du uppenbarligen gillar det som skrivs och vill vara med? Bara en tanke, man kan ju läsa/skriva i forumet ändå, men...

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Hej!

Hej!

Lämna en kommentar:

• LN
    svarade
    Snyggt akvarium Tom. Gillar skarpt kar med blå bakgrund, fisken kommer verkligen till sin rätt då.

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Hej!
    Ni som gillar diskus gå in på www.bollmoraakvarieklubb.org och gå in på forumet sök länken"Biotop"så får ni se ett otroligt fint diskusakvarium/Ann-Mari
    Det går inte gå in på forumet om du inte är medlem, men du som hänger här så mycket kunde gott bli medlem och posta lite bilder. Istället för att alltid hänvisa till andra sidor, där man ska leta rätt på dina bilder

Lämna en kommentar:

• Tom.Nordbeck
    svarade
    tack stefan dom är väldigt trevliga. har ni något tips på hur man ska bära sig åt för att få lek på dem ? eller är det bara att vänta och se ?

Lämna en kommentar:

• Gäst
    Gäst svarade
    Hej!

Hej!
    Ni som gillar diskus gå in på www.bollmoraakvarieklubb.org och gå in på forumet sök länken"Biotop"så får ni se ett otroligt fint diskusakvarium/Ann-Mari

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...