nls online

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Falköping Andreas
    Användare
    • februari 2006
    • 1214

    #16
    Ojjjj det var skillnad i pris.... nästan 1/3del för en 300 grammare.
    http://www.skovdeaf.se/

    Kommentar

    • dan_ne
      Användare
      • oktober 2007
      • 41

      #17
      som sagt frakten betalar jag inte,eftersom jag får hem den via bekanta...
      o sen bor jag i luleå,så england känns nästan lika lokalt som landskrona éller va d nu va...

      mvh Danne

      Kommentar

      • ojzoo
        Användare
        • juni 2007
        • 39

        #18
        Ursprungligen postat av Tony
        Det är skillnad på att vara grossist och privatperson. Privatpersoner behöver inga tillstånd för att importera foder från annat EU-land (säger jag utan att veta säkert). Att grossisten fått betala för intyg och tillstånd tror jag säkert, men att den kostnaden skulle motsvara det betydligt högre svenska priset tror jag inte.

        Engelsmännen som säljer 300g för 147:- håller säkert inte på med ideell verksamhet även om man kan tro det
        Nej det är klart, där har du nog en poäng Tony. Vad den högre kostnaden i Sverige består av i minsta detalj har vi ÅF ingen större koll på, utan får vackert rätta oss efter de riktlinjer som importören dragit upp för sin verksamhet. Engelsmännen sysslar säkerligen inte med ideell verksamhet de heller, för deras låga priser kan jag inte heller svara tyvärr, annat än att jag är förvånad, minst sagt
        Senast redigerad av ojzoo; 14 augusti 2008, 19:20. Anledning: felstavning
        http://www.ojzoo.se

        Kommentar

        • patrickeriksson
          Användare
          • oktober 2007
          • 355

          #19
          Ursprungligen postat av Falköping Andreas
          Ojjjj det var skillnad i pris.... nästan 1/3del för en 300 grammare.
          Ja, och köper jag en hink så blir det endast ca 60kr för 300 gram...
          Patrick Eriksson

          Kommentar

          • dan_ne
            Användare
            • oktober 2007
            • 41

            #20
            Patrick:öppna butikhäll över i plastpåsar som du sen lägger i postens färdiga paket


            mvh Danne

            Kommentar

            • patrickeriksson
              Användare
              • oktober 2007
              • 355

              #21
              Ursprungligen postat av dan_ne
              Patrick:öppna butikhäll över i plastpåsar som du sen lägger i postens färdiga paket


              mvh Danne
              Ha ha det var litet grand så det gick till innan det fanns distributörer i Europa.
              Patrick Eriksson

              Kommentar

              • Robbe
                Användare
                • februari 2003
                • 527

                #22
                Ursprungligen postat av ojzoo
                Nej det är klart, där har du nog en poäng Tony. Vad den högre kostnaden i Sverige består av i minsta detalj har vi ÅF ingen större koll på, utan får vackert rätta oss efter de riktlinjer som importören dragit upp för sin verksamhet. Engelsmännen sysslar säkerligen inte med ideell verksamhet de heller, för deras låga priser kan jag inte heller svara tyvärr, annat än att jag är förvånad, minst sagt
                Kanske dax att syna importören här hemma i Sverige i sömmarna för jag tycker verkligen att det skiljer för mycket i pris om man jämför med vad Patrick betalar i Kanada

                Kommentar

                • Robbe
                  Användare
                  • februari 2003
                  • 527

                  #23
                  Ursprungligen postat av patrickeriksson
                  Ha ha det var litet grand så det gick till innan det fanns distributörer i Europa.
                  Verkar som om det fortfarande skulle funka

                  Kommentar

                  • Rauken
                    Användare
                    • januari 2007
                    • 310

                    #24
                    Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                    jaja ok men vad är inte frakten på en 2 kilos hink mån tro
                    Jag håller ändå på att man skall gynna de lokala handlarna som finns i sverige.
                    Håller i princip med om detta, men till rimliga gränser. Detsamma tycker jag gäller köp över internet. Finns varan hemma så betalar jag gärna lite till, men om det skiljer mer än 20-30% så köper jag över nätet...
                    När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

                    Kommentar

                    • cf.akvarielagret
                      Användare
                      • april 2002
                      • 5028

                      #25
                      Ursprungligen postat av dan_ne
                      jag köper en 2 kilos hink för 603kr(26öre/gram)
                      Vad använder du dig av för typ av miniräknare
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

                      Kommentar

                      • patrickeriksson
                        Användare
                        • oktober 2007
                        • 355

                        #26
                        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Vad använder du dig av för typ av miniräknare
                        Han måste ha räknat på den exakta vikten som är 2270 gram, men avrundat till 2 kilo när han skrev det
                        Patrick Eriksson

                        Kommentar

                        • Falköping Andreas
                          Användare
                          • februari 2006
                          • 1214

                          #27
                          Ursprungligen postat av Rauken
                          Håller i princip med om detta, men till rimliga gränser. Detsamma tycker jag gäller köp över internet. Finns varan hemma så betalar jag gärna lite till, men om det skiljer mer än 20-30% så köper jag över nätet...
                          Jag håller med om detta. och efter sett vad NLS kostar i kanada så fattar jag inte varför det skall behöva kosta 2-3ggr så mkt i sverige för samma vara. Han som importerar NLS till sverige och som säljer till er ÅF måste i sin tur köpa från ett extremt dyrt ställe
                          i Kanade så finns ju även där en säljare och Åf som folk i Kanada sen köper av.
                          Jag antar att du inte köper direkt av tillverkaren eller vad säger du Patrik?
                          Senast redigerad av Falköping Andreas; 14 augusti 2008, 21:49.
                          http://www.skovdeaf.se/

                          Kommentar

                          • dan_ne
                            Användare
                            • oktober 2007
                            • 41

                            #28
                            Ursprungligen postat av patrickeriksson
                            Han måste ha räknat på den exakta vikten som är 2270 gram, men avrundat till 2 kilo när han skrev det
                            stämmer bra det...

                            Kommentar

                            • patrickeriksson
                              Användare
                              • oktober 2007
                              • 355

                              #29
                              Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                              Jag håller med om detta. och efter sett vad NLS kostar i kanada så fattar jag inte varför det skall behöva kosta 2-3ggr så mkt i sverige för samma vara. Han som importerar NLS till sverige och som säljer till er ÅF måste i sin tur köpa från ett extremt dyrt ställe
                              i Kanade så finns ju även där en säljare och Åf som folk i Kanada sen köper av.
                              Jag antar att du inte köper direkt av tillverkaren eller vad säger du Patrik?
                              Nej då, priserna jag angav är butikspriser. Den kanadensiska distributören köper ifrån tillverkaren och säljer i sin tur till butik. Frakten från USA till Kanada skiljer sig inte mycket jämfört med USA till Sverige så det kan ju inte vara det som drar upp priset så mycket. Som privat person kan jag skicka en 2270grams hink till Sverige för runt 250kr. Skickas det i större mängder bör det ju bli betydligt billigare.
                              Patrick Eriksson

                              Kommentar

                              • maltandis
                                Användare
                                • oktober 2003
                                • 1567

                                #30
                                Är det så att de stora hinkarna som det talas om inte finns att tillgå i Sverige? Jag hade tänkt prova cichlid formula. Då får man väl beställa från USA via Ebay kanske, är det någon som provat. Hittade en som säljer och skickar till Sverige.


                                Har tullen fixat NLS-hundar ? Eller kan det funka tror ni?
                                Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...