vad ska jag ha i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roysan
    Användare
    • september 2006
    • 59

    vad ska jag ha i akvariet

    Har kört CA-SA nu i drygt 3 år, börjar bli sugen på malawi. Jag ha ett 250 liters akvarium.
    Just nu går det 1st vuxen Sajica-hane (flyttade honorna för att undvika ständig lek) 3 st Eldbuk 1 par Multispinosa.

    Men som sagt, är sugen på Malawi, för/nackdelar?
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Ursprungligen postat av roysan
    Har kört CA-SA nu i drygt 3 år, börjar bli sugen på malawi. Jag ha ett 250 liters akvarium.
    Just nu går det 1st vuxen Sajica-hane (flyttade honorna för att undvika ständig lek) 3 st Eldbuk 1 par Multispinosa.

    Men som sagt, är sugen på Malawi, för/nackdelar?
    Kör på det du tycker är roligast men Malawi är nog ingen dum ide då de har vackra färger, lätta att hålla och odla. Sen finns ju endel nackdelar typ att de är stimmiga (mbunas främst) men leta upp en lokal odlare och köp på dig 3-4arter som du gillar gärna 5-8st av varje annars blir det lätt fisksoppa.

    Lycka till!

    Kommentar

    • Peter_A_F
      Användare
      • januari 2008
      • 809

      #3
      En annan skillnad mellan CA och Malawi är väl biotopen... ett Malawi akvarie kan vara helt utan växter ifall man vill. Kan nog kännas som en rejäl omväxling.
      - 720 liter med Malawi.

      Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

      Lägg till ciklid.org på iGoogle!

      Kommentar

      • roysan
        Användare
        • september 2006
        • 59

        #4
        Ursprungligen postat av Bright_Blue
        Kör på det du tycker är roligast men Malawi är nog ingen dum ide då de har vackra färger, köp på dig 3-4arter som du gillar gärna 5-8st av varje annars blir det lätt fisksoppa.
        Vet ju inte hur rolig Malawi är då jag aldrig haft några
        3-4 arter 5-8 st kan jag ha så många i 250 liters balja?

        Ursprungligen postat av Peter_A_F
        En annan skillnad mellan CA och Malawi är väl biotopen... ett Malawi akvarie kan vara helt utan växter ifall man vill. Kan nog kännas som en rejäl omväxling.
        En av anledningarna till att jag vill byta då mina Sajica + Multispinosa är duktiga på att riva upp mina planteringar

        Kommentar

        Arbetssätt...