Yngel mellan Jack Dempsey & friedrichstalii?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cala413

    Yngel mellan Jack Dempsey & friedrichstalii?!

    Har precis fått yngel på en Dempsey hane & en Friedrichstalii hona! Är detta vanligt? Nån som har varit med om det? Hur blir ynglen osv??
  • Zebracikliden
    Användare
    • november 2007
    • 40

    #2
    Ursprungligen postat av cala413
    Har precis fått yngel på en Dempsey hane & en Friedrichstalii hona! Är detta vanligt? Nån som har varit med om det? Hur blir ynglen osv??
    Dessvärre är det antagligen lika intressant som mina yngel mellan en trimac och red devil--enligt ola.....inget alls..eller???
    "Life isn´t like a box of chocolates... it´s more lika a jar of jalapeños. What you do today might burn your ass tomorrow. "

    Kommentar

    • jinnarparen
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 2670

      #3
      Enligt mitt sett att se det så är inget av de ovanstående exemplena något att odla vidare på.
      Men sen kan det ju alltid vara kul att för egen del se vad det blir när de har vuxit till sig.

      Trimac & red devil är väl iofs ingen ovanlig kombination, men Jack Dempsey och Friedrichstahlii, det har jag inte hört om förut.
      Åter till CA

      Det är där jag hör hemma

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        #4
        Ursprungligen postat av jinnarparen
        Enligt mitt sett att se det så är inget av de ovanstående exemplena något att odla vidare på.
        Men sen kan det ju alltid vara kul att för egen del se vad det blir när de har vuxit till sig.

        Trimac & red devil är väl iofs ingen ovanlig kombination, men Jack Dempsey och Friedrichstahlii, det har jag inte hört om förut.
        Hehe jaa korsningar med Trimac är som sagt inga ovanligeheter, i övrigt håller jag med Jinnarparen.
        Korsningar ska hållas på hemmaplan om man nu vill ha sånna, o inte ut på marknaden!
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • cala413

          #5
          Nej, så långt är jag med. Att det inte är nåt som ska ut på marknaden... Tänkte mer höra vad man kan vänta sig osv. Utseende? Överlevnadschanser? Beteende osv. Det låter trots allt som att det är relativt vanligt med korsningar mellan olika ciklider?
          Tänker nog låta dom växa till sig lite med föräldrarna. Har redan fått plocka ur en Dovii & en Festae som båda hade det väldigt tufft mot det något "omaka" paret. Nu fajtas dom två istället i en egen tank, verkar vara en jämn tillställning så det lugnar sig säkert. Eller?
          Senast redigerad av Gäst; 30 juli 2008, 00:18.

          Kommentar

          • Tomten
            Användare
            • januari 2006
            • 12

            #6
            Fränt, men som sagt är det ju mest intressant att dra upp själv hemma och inte släppa ut djuren på marknaden, då det kan ställa till det en del
            Har själv ett tjugotal managuense x festae hybrider på ca 3-4 cm som jag är riktigt sugen på att se hur dom blir som vuxna.

            Kommentar

            • cala413

              #7
              Så, vad ska man göra med dessa yngel? Har nu ca. 200 st. av denna korsning som precis har blivit frisimmande. Förslag? Idéer?

              Kommentar

              • Tom.Nordbeck
                Användare
                • juni 2007
                • 133

                #8
                se om föreldrarna tycker de smakar gott
                Tom.Nordbeck aka Midas_Tom

                Kommentar

                • cala413

                  #9
                  Är det nån därute som har tagit upp "korsningar" till vuxen storlek? Och hur blev dom i så fall? Färg, temperament osv?

                  Funderar på att behålla några stycken av dessa för att se hur de blir när de växer till sig. Tror ni att det går att säga nåt om hur just den här korsningen kommer se ut osv?

                  Kommentar

                  • jinnarparen
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 2670

                    #10
                    Svårt att säga hur den kommer att se ut.
                    Det beror mycket på vad de kommer att ärva från respektive förälder.
                    Det kan bli alltifrån en gul jack dempsey till en blå friedrichstahlii.

                    Flowerhorn är ju ett exempel på korsningar som har dragits upp till vuxen storlek. Vissa av de är ju mycket fina, men majoriteten är nog inte så mycket att hurra för.
                    Åter till CA

                    Det är där jag hör hemma

                    Kommentar

                    Arbetssätt...