Spray-måla i fiskrummet...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ozric
    Användare
    • mars 2004
    • 3187

    Spray-måla i fiskrummet...

    Måste spray-måla ett terrarie uppe i fiskrummet. Bör jag vidta särskilda åtgärder?? El räcker det med att täcka över burkarna med glas och stanna pumparna för en stund?? Givetvis vädrar jag så mkt det går...
    "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
    c",)
  • shreek
    Användare
    • december 2006
    • 367

    #2
    Ursprungligen postat av ozric
    Måste spray-måla ett terrarie uppe i fiskrummet. Bör jag vidta särskilda åtgärder?? El räcker det med att täcka över burkarna med glas och stanna pumparna för en stund?? Givetvis vädrar jag så mkt det går...
    ja skulle ta ut terrariet från rummet
    Provar på saltbalja för tillfället

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #3
      Det beror ju oxå på vilken sorts färg det är. Står ju på färgburken om man måste ha andningsskydd och god ventilering.

      Eftersom du ska spraya så täck över akvarierna med plast eller papper tills färgpartiklarna har försvunnit ur luften.

      Vattenbaserade färger har jag målat med i närheten av akvarierna utan att något dödsfall inträffat.

      Men är du oviss, så bär ut terrariet om du får ut det ur rummet.
      Senast redigerad av Wilhelm; 18 juli 2008, 14:22.
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #4
        Har precis ställ upp det på rummet och nu får det stå där det står.Fick på f-håret in det! Sen såg jag att jag hade fuskmålat och behöver spraya lite till. Det ÄR sån där "farlig" färg som skall undvikas att inandas...

        Jag tänker spraya, täcka över karen så mkt det går,tokvädra, stänga av all ytrörelse för att inte dra ner gaserna i vtnet och sen byta 50 % i alla kar. Det borde väl räcka???
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • ozric
          Användare
          • mars 2004
          • 3187

          #5
          Det gick bra. Verkar så än så länge iaf...
          "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
          c",)

          Kommentar

          • joe
            Användare
            • juni 2006
            • 1451

            #6
            Ursprungligen postat av ozric
            Har precis ställ upp det på rummet och nu får det stå där det står.Fick på f-håret in det! Sen såg jag att jag hade fuskmålat och behöver spraya lite till. Det ÄR sån där "farlig" färg som skall undvikas att inandas...

            Jag tänker spraya, täcka över karen så mkt det går,tokvädra, stänga av all ytrörelse för att inte dra ner gaserna i vtnet och sen byta 50 % i alla kar. Det borde väl räcka???
            Det tror jag nog - verkar ju inte på din beskrivning som om du skulle måla i timmar precis.

            P.S Gillar din byline - eller vad det nu kan kallas D.S
            MVH - joe

            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

            Kommentar

            • ozric
              Användare
              • mars 2004
              • 3187

              #7
              Glömde täcka över åt Baseliskerna men inga synliga men för det (än), inte på mig heller, förutom en massa svarta snorkusar....
              "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
              c",)

              Kommentar

              • Göran Å
                Användare
                • december 2005
                • 1295

                #8
                Gick allting bra ? inga fisk dödsfall ?

                Mvh Göran
                http://www.skovdeaf.se/
                http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                http://www.skovdefagelklubb.se/

                Kommentar

                • ozric
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 3187

                  #9
                  Märkte ingenting på fisken faktiskt! Snarare tvärtom; Lufubun passade tom på att leka vid stiltjet i karet!
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

                  Kommentar

                  Arbetssätt...