bygge av ett stort akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maaah
    Användare
    • augusti 2005
    • 89

    #16
    jag funderar på att ifall 1m höjd kommer bli lite högt, kanske 0,8 blir mera lagomt?
    angående stabiliteten kommer jag att bygga ett ordentligt ram med många reglar.
    rummet som det är ränkt att byggas i är en gillestuga som är ca 9X3,5m som vi även har som tv-rum.

    jag ska inom dom närmsta dagarna gå ut i garaget och hämta ett gäng tomma well-lådor och bygga upp dom i den tänkta storleken, så man kan övertyga frugan om att det inte är förstort...som även är väldigt skeptisk till att jag ska bygga nått som ska hålla närmare 2kbm vatten... men det ska väll gå att övertala.

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #17
      Ja, gör det! Glöm inte levande ljus , en flaska gott vin samt en bukett av hennes älsklingsblommor, sen får du nog bygga hur stort som helst!
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Olorin
        Användare
        • maj 2005
        • 1554

        #18
        Tror inte det är så enkelt Wilhelm. Hustrur är som Ancistrus, vi tror att det är samma art, men det finns säkert över miljonen olika spec En del svarar inte på varken vin eller blommor utan börjar nysa och bli rödögda. Sen går de till anfall...

        Sen får man inte glömma bort arten "Försäkringsbolagikus Gubbe". Den kan ha nåt att säga om egna byggen av byttor...

        Fast i grunden är jag positiv. Kör så det ryker och överdimensionera allt med 50% så ska det nog gå bra.
        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

        Kommentar

        • Mattias Nilsson
          Användare
          • april 2002
          • 467

          #19
          Ursprungligen postat av Micke H
          Hej Mattias

          nej inte om det är ett hörn-akvarium för då får du halvera volymen,dvs ca 2000 liter

          Micke
          Ah, slarvat i läsningen, hade missat att det var frågan om ett hörnkar....
          Mvh
          Mattias

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=132646

          Kommentar

          Arbetssätt...