Ciklidtävlingar i Sverige ??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Ciklidtävlingar i Sverige ??

    Jag undrar om det förekommit rena cilklidtävlingar i Sverige tidigare ??
    Om inte vore det inte dags, Tänk att tävla i snyggaste urvalsodlade golden,
    eureka, röd hongi, rör rubin eller fire fish. Det vore väl kul att äntligen få veta
    vilken odlare i Sverige som har de gulaste golden.
    Ja man kunde väl även tävla i tex tyngsta Oscar, ja hur stor kan en oscar bli
    egentligen ??. ja det finns nog fler exemplar
    Ja såhär i sportfisketider blir man ju lite inspirerad av alla "fiskeligor".
    Vad tror ni om detta?, finalerna kunde tex köras under Ncs årliga träff.
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    #2
    Låter ju lite halvkul men ovanstående arter har ju redan Malawijanne odlat på i många år så han ligger ju en bra bit före. Sedan är det ju det här med pengar, betalar man tillräkligt så får man ju fisken man vill ha och kan tävla med den. Det gäller ju bara och urveckla denna idén så går det kanske och genomföra.

    Kommentar

    • malawijanne
      Banned
      • november 2005
      • 3217

      #3
      Ursprungligen postat av Bright_Blue
      Låter ju lite halvkul men ovanstående arter har ju redan Malawijanne odlat på i många år så han ligger ju en bra bit före. Sedan är det ju det här med pengar, betalar man tillräkligt så får man ju fisken man vill ha och kan tävla med den. Det gäller ju bara och urveckla denna idén så går det kanske och genomföra.
      Ha ha ha, tack för den, det var snällt skrivit.Janne

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        #4
        Är det inte tänkt att det skall bli en diskustävling på Fjärilshuset någon gång framöver.
        Har för mig att jag hört något om det.

        Annars tycker jag att det är en bra idé (bortsett från det där med oscars) men om det sedan är genomförbart är ju en annan femma.
        Det kräver oerhört mycket arbete och organisation bakom ett sådant genomförande och det tror jag att det är svårt att få folk till att ställa upp på.
        T.ex. hur många akvarieutställningar genomförs idag i Sverige - en var tredje år kanske.

        Kommentar

        • polle
          Användare
          • maj 2008
          • 197

          #5
          Och jag är skitointresserad av tävlingsform överhuvudtaget.

          Bara så ni vet. utställningar, fint.
          Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.

          Kommentar

          Arbetssätt...