Sälja ancistrus!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joe
    Användare
    • juni 2006
    • 1451

    Sälja ancistrus!?

    Hejsan på forumet. Har en oerhört produktiv ancistrusgrupp och följdaktligen ett yngelakvarium med en massa mindre ancistrusar i storlek 3-4 cm. Om dessa nu skulle försäljas, i större mängd typ 100-200 åt gången, vad är rimligt att begära i styckpris?? (mellan tumme och pekfinger) Jag har en skiss, men hör gärna åsikter från mer erfarna "handlare".
    MVH - joe

    Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #2
    Ursprungligen postat av joe
    Hejsan på forumet. Har en oerhört produktiv ancistrusgrupp och följdaktligen ett yngelakvarium med en massa mindre ancistrusar i storlek 3-4 cm. Om dessa nu skulle försäljas, i större mängd typ 100-200 åt gången, vad är rimligt att begära i styckpris?? (mellan tumme och pekfinger) Jag har en skiss, men hör gärna åsikter från mer erfarna "handlare".
    När vi köper in ska dom vara minst 5cm
    och beroende av antal kan ett lämpligt pris vara 10-15kr st
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • slusken

      #3
      Jag får sälja mina yngel redan som 2,5-3cm och får då 9kr/st för guld och 7kr/st för brun.

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #4
        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        När vi köper in ska dom vara minst 5cm
        och beroende av antal kan ett lämpligt pris vara 10-15kr st
        Nja nu tog väl du i Christer 5cm , ja kan tänka mig 4cm för 10-15kr, eller.
        Vi måste fatiskt se till att odlare har ett mål att odla tex ancistrus, och då är det faktiskt dåligt att skriva att ancistrus måste vara minst 5cm. Annars så lär det inte bli så många odlare kvar, med dom kraven

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • april 2002
          • 5028

          #5
          Inte konstigt att du inte säljer till oss
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • Falköping Andreas
            Användare
            • februari 2006
            • 1214

            #6
            När jag sålt guld till butik så har de vart ca 5cm o jag har då fått 15kr/ st vilket jag anser är rena skandalen då de tar ut ofta över 60kr/st ut.
            http://www.skovdeaf.se/

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • april 2002
              • 5028

              #7
              Ursprungligen postat av Falköping Andreas
              När jag sålt guld till butik så har de vart ca 5cm o jag har då fått 15kr/ st vilket jag anser är rena skandalen då de tar ut ofta över 60kr/st ut.
              Och vi tar minst 60kr

              Angående skandaler.... Andreas

              om du köper ett hus för 300000kr och säljer det för 3miljoner är det en skandal då ??
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                #8
                Ursprungligen postat av joe
                Hejsan på forumet. Har en oerhört produktiv ancistrusgrupp och följdaktligen ett yngelakvarium med en massa mindre ancistrusar i storlek 3-4 cm. Om dessa nu skulle försäljas, i större mängd typ 100-200 åt gången, vad är rimligt att begära i styckpris?? (mellan tumme och pekfinger) Jag har en skiss, men hör gärna åsikter från mer erfarna "handlare".

                du ska ha minst 10kr/st sälj inte för mindre än det även om det är 200st....det finns gott om butiker som köper imazos 3-4cm = max 2cm och betalar 6-7kr för dem om det inte är rea, dessutom brukar det va tjeckisk odlad.....


                om christer vill ha 400st minst 5cm så kan han få det men då får han pröjsa 15kr/st vad säger du christer nu på måndag?
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • Johan F
                  Användare
                  • mars 2006
                  • 2439

                  #9
                  Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                  Och vi tar minst 60kr

                  Angående skandaler.... Andreas

                  om du köper ett hus för 300000kr och säljer det för 3miljoner är det en skandal då ??
                  Bra affär skulle jag kalla det!
                  3000 liter med Tropheus
                  http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
                  Tropheus sp. black Ikola
                  Tropheus sp. black Caramba
                  Tropheus red bishop Caramba
                  Tropheus Moorii Kambwimba
                  Tropheus Moorii Kapampa
                  Tropheus Duboisi Maswa

                  Kommentar

                  • Falköping Andreas
                    Användare
                    • februari 2006
                    • 1214

                    #10
                    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                    Och vi tar minst 60kr

                    Angående skandaler.... Andreas

                    om du köper ett hus för 300000kr och säljer det för 3miljoner är det en skandal då ??
                    det jag tycker är trist är att vi privata odlare får endast 15kr st och detta är fisk butiken inte behöver redovisa för då de egentligen inte ens har dom och kan då plocka pengarna direkt i plånboken eller har jag fel?
                    Man kan ju inte redovisa en försäljning på fisk man inte ens har köpt in enligt bokförningen!? jusst därför så tycker jag att man borde få lite extra då företaget kan tjäna lite extra på dessa fiskar då man slipper betala moms mm på domma.
                    http://www.skovdeaf.se/

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 3111

                      #11
                      Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                      det jag tycker är trist är att vi privata odlare får endast 15kr st och detta är fisk butiken inte behöver redovisa för då de egentligen inte ens har dom och kan då plocka pengarna direkt i plånboken eller har jag fel?
                      Man kan ju inte redovisa en försäljning på fisk man inte ens har köpt in enligt bokförningen!? jusst därför så tycker jag att man borde få lite extra då företaget kan tjäna lite extra på dessa fiskar då man slipper betala moms mm på domma.
                      det där gäller nog inte hos christer, där rdovisar de nog alla firrar om jag inte har helt fel.....
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • joe
                        Användare
                        • juni 2006
                        • 1451

                        #12
                        Det var ett ämne som tog skruv...

                        Tack alla för lite kommentarer - jag ahde nog tänkt mig att 10 kronor stycket skulle vara mitt riktmärke OCH jag ska behålla dem en stund till så de kanske når 5 cm Christer!? Men det är väl långt till Stockholm...

                        Återigen tack för kommentarer och hoppas ingen tog illa vid sig av ämnet.
                        MVH - joe

                        Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                        Kommentar

                        • cf.akvarielagret
                          Användare
                          • april 2002
                          • 5028

                          #13
                          Ursprungligen postat av Falköping Andreas
                          det jag tycker är trist är att vi privata odlare får endast 15kr st och detta är fisk butiken inte behöver redovisa för då de egentligen inte ens har dom och kan då plocka pengarna direkt i plånboken eller har jag fel?
                          Man kan ju inte redovisa en försäljning på fisk man inte ens har köpt in enligt bokförningen!? jusst därför så tycker jag att man borde få lite extra då företaget kan tjäna lite extra på dessa fiskar då man slipper betala moms mm på domma.
                          Nu fan får du dra ner brallorna, smisk ska du ha
                          jävla skitsnack be om ursäkt har du inget vett sluta vräk ur dig denna dynga
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

                          Kommentar

                          • joe
                            Användare
                            • juni 2006
                            • 1451

                            #14
                            Christer hann före med en annan kommentar - men nu får ni lugna ner re vänner. Jag bara undrade lite försynt vad jag skulle kunna tänkas få/ta för mina ancistrusar som kryllar runt här hemma i burken. Jag utgår ifrån att alla handlare gör så gott de kan för att följa olika "reglementen".
                            MVH - joe

                            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                            Kommentar

                            • Falköping Andreas
                              Användare
                              • februari 2006
                              • 1214

                              #15
                              Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                              Nu fan får du dra ner brallorna, smisk ska du ha
                              jävla skitsnack be om ursäkt har du inget vett sluta vräk ur dig denna dynga
                              Hehe roligt att du sköter dig då. det skall du ha kred för.
                              jag kan ju inte veta att du är så perfekt och är så skötsam inom detta och om du blev arg för att jag sa så som jag sa så ber jag om ursäkt.
                              Senast redigerad av Falköping Andreas; 11 juli 2008, 23:00.
                              http://www.skovdeaf.se/

                              Kommentar

                              Arbetssätt...