fega fiskar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • segerfredrik

    fega fiskar.

    jag har nyligen inhandlat 7 st "jack dempsey". inte fullvuxna utan 3-5 cm. i
    I affären fanns det inget som de kunde gömma sig i och det var helt ljust. i mitt akvarie har jag två gömmställen. alla ligger där och trycker och kommer bara ut när belysningen är dämpad. och de drar sig mycket för att simma upp till ytan och äta.
    varför gör de så?

  • Henrik Dehlin
    NCS Medlem
    • september 2002
    • 1913

    #2
    Svårt att svara på varför..
    Det kan juh vara olika anledningar du har nyss köpt dom ??
    Det kanske är därför att dom inte vannt sig i akvariet än..
    Och så är det i dom flästa akvarie affär jag sett inga göm ställen bara lysse...

    PS. det räcker med en tråd =)

    /HeNke Óò

    Kommentar

    • imported_n/a
      Användare
      • februari 2003
      • 27

      #3
      du jag vet om vad det kan vara har du litet akvarium?? har du större fiskar?? någon sånt är det väl??

      tja alla jag ska hjälpa er med frågor! fråga mig bara om hjälp jag svarar så fort jag bara kan då!
      Diskus fiskens naturliga miljö Amazonfloden ligger söder om ekvatorn och avvattnar ett större område... jag odlar juh discus i ett 88 liters akvarium och det ska juh vara helt omöjligt men det är det inte för mig !

      Kommentar

      • David Johansson
        Användare
        • april 2002
        • 581

        #4
        När fiksar byter miljö blir de ofta väldigt skygga, men detta går över ibland efter några timmar men det kan också ta veckor innan fiskarna riktigt känner sig hemma.

        Avvakta och mata inte om fiskarna inte äter, ha gärna tänt någon belysning i rummet som ger ett svagt sken till akvariet och låt akvariebelysningen vara släckt.

        David
        David

        Kommentar

        • INXS

          #5
          Ofta hjalper det att tillsatta nagra mindre fiskar som tetror eller danio for att fa dem att kanna sig tryggare.

          Kommentar

          Arbetssätt...