Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 4122

    Då var en hel hundring insatt. Slår vad om att ingen annan har en hel hundring som kan avvaras ;-).
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

    Kommentar

    • Hogan1
      Användare
      • augusti 2008
      • 149

      Har läst senaste Ciklidbladet - och det är ju också en form av marknadsföring. Jag sitter här och betalar räkningar och eftersom jag har så mycket utgifter den här månaden tänkte jag att några hundra hit eller dit inte spelar så stor roll - men jag är tveksam att skicka in några pengar när det är så infernaliskt tyst på forumet (forumen) om de här nätfällorna - och hur det går med insamlingen. Det verkar ju vara småpotatis som kommer in.
      Går det inte att sockra "erbjudandet" med någon poster på Malawiciklider? Hur är det med diplomet? Skickas det från Sverige eller utlandet? (funderar på om det går att kombinera med t.ex. fri inramning över ett visst belop). Vad som helst som höjer intresset.
      Finns diplomen kvar förresten?
      Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

      Kommentar

      • Christian Alfredsson
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 4122

        Jag har också betalat räkningarna ikväll. Såg att det gick att betala med Paypal så jag betalade in 20 USD den vägen. Är mycket enklare än via banken. De går ju till samma sak så.
        Christian Alfredsson
        http://www.zoopet.com
        http://www.christianalfredsson.com

        Kommentar

        • Hogan1
          Användare
          • augusti 2008
          • 149

          Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
          Jag har också betalat räkningarna ikväll. Såg att det gick att betala med Paypal så jag betalade in 20 USD den vägen. Är mycket enklare än via banken. De går ju till samma sak så.
          Jag tänkte mig en tusenlapp (trots att det skulle göra lite ont) och då hade det varit lite kul med det där diplomet som kvitto. Kan iofs skicka via Paypal - men om man skickar via NCS får ju NCS credit för donationen - och det ser väl bra ut i så fall?
          Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

          Kommentar

          • Christian Alfredsson
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 4122

            Paypal var så enkelt så jag tog det idag för jag hade loggat ut från banken. Jag antar att NCS får cred då de sammanställer per land som donerat.

            Jag har också tänkt mig en 1000-lapp fast under ett år. Jag donerar 100 spänn i månaden. Det funkar bra utan det känns.
            Christian Alfredsson
            http://www.zoopet.com
            http://www.christianalfredsson.com

            Kommentar

            • Hogan1
              Användare
              • augusti 2008
              • 149

              Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
              Paypal var så enkelt så jag tog det idag för jag hade loggat ut från banken. Jag antar att NCS får cred då de sammanställer per land som donerat.

              Jag har också tänkt mig en 1000-lapp fast under ett år. Jag donerar 100 spänn i månaden. Det funkar bra utan det känns.
              Var noga med att använda funktionen för personlig betalning - annars åker mottagaren på 4.2% avgift. Vid "personal" payment är avgiften 2%.

              Hellre 1000 spänn direkt än en avbetalning för min del...
              Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

              Kommentar

              • Joakim Draktoft
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 7334

                Ursprungligen postat av Hogan1
                Finns diplomen kvar förresten?
                Är till 99% säker på att diplom finns kvar. Medlemsansvarige har full koll, skicka honom ett mail, eller avvakta tills imorgon så svarar han nog i denna tråd.
                Senast redigerad av Joakim Draktoft; 28 september 2009, 00:14.
                Joakim Draktoft
                f.d Webmaster Ciklid.se
                ____________________________________________

                Kommentar

                • Byttorp
                  Användare
                  • november 2003
                  • 1585

                  Det är "svårare" att ha koll ifall ni som medlemmar betalar via paypal, jag tror dock att Ad har rätt så bra koll så det löser sig säkert i vilket fall som helst. Det är ju ingen tävling utan det viktiga är ju att det skänks pengar från alla upptänkliga håll.

                  Hogan, jag har diplom kvar och dom skickas från sverige, fint numrerade och signerade av Ad Konings dessutom.
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

                  Kommentar

                  • Hogan1
                    Användare
                    • augusti 2008
                    • 149

                    Ursprungligen postat av Byttorp
                    Det är "svårare" att ha koll ifall ni som medlemmar betalar via paypal, jag tror dock att Ad har rätt så bra koll så det löser sig säkert i vilket fall som helst. Det är ju ingen tävling utan det viktiga är ju att det skänks pengar från alla upptänkliga håll.

                    Hogan, jag har diplom kvar och dom skickas från sverige, fint numrerade och signerade av Ad Konings dessutom.
                    Betalning registrerad. Betalningen sker den 30:e. Ett mycket värdefullt projekt som jag är glad att kunna bidraga till. Hoppas att många fler uppmärksammar den här möjligheten att bevara fiskbeståndet i Malawisjön - nu när den här tråden fått liv igen.

                    /Janne
                    Time flies like an arrow. Fruit flies like a banana.

                    Kommentar

                    • Lars Andersson
                      NCS Medlem
                      • oktober 2002
                      • 601

                      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                      Har det då inte kommit in några pengar alls från Lasses dvd och från Ciklidstämman?
                      Även om det inte kommer in några pengar alls så tycker jag att man skall nämna det så att tråden uppdateras och intresset hålls vid liv - annars dör det ut.
                      Hej

                      Totalt såldes det 1 DVD i Sverige. Mikael i Finland förbarmade sig och köpte två och jag hade tidigare sålt två till Norge. Jag har sent om sider skickat de pengarna, och lite till, till Ad.

                      Jag missbedömde intresset och viljan, men det är ju inget att göra åt.
                      Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                      Kommentar

                      • Lars Andersson
                        NCS Medlem
                        • oktober 2002
                        • 601

                        AND uppdatering

                        Hej, 30 grader i luften och 28 grader i vattnet.

                        Efter resan med Ad så tillbringade jag en vecka tillsammans med Larry Johnson på Maleri. Det var kul att se AND i verkligheten och en del modifieringar skall göras på dem till nästa år. En del tekniska misstag skall rättas till. Helt klart så har våra AND gjort att det illegala fisket har minskat men det är också så att de lokala fiskarna har försökt att sabotera våra AND. Nationalparken och en ägare till en liten lodge på Maleri stod för våra kostnader så det enda vi behövde betala var barnotan.

                        Vi har rensat en del AND som var fulla med nätrester. En katastrof för fiskaren men bra för bevarandet av fiskarna.

                        Det tog flera minuter att öppna ciklid. se så jag kommer troligen inte att titta här mer förrän i nästa helg när jag är hemma igen. Att sända en bild är inte att tänka på.
                        Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                        Kommentar

                        • Lars Andersson
                          NCS Medlem
                          • oktober 2002
                          • 601

                          Hälsningar från Esther

                          Esther Grant sänder sina varma hälsningar till alla medlemmar och gäster.
                          Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                          Kommentar

                          • StefanL
                            Användare
                            • augusti 2002
                            • 10784

                            Lite uppdatering vore intressant.

                            Kommentar

                            • Byttorp
                              Användare
                              • november 2003
                              • 1585

                              Ursprungligen postat av Malawe
                              Lite uppdatering vore intressant.
                              Personligen så tycker jag det är roligt att uppdatera när det kommer in en donation men upp uppkommen uppmaning så kommer här en uppdatering - inkomna medel 0 kronor under sista månaden. Skoj att höra om Lars arbete med AND´sen och kanske är det mer en sådan uppdatering du eftersöker Malwe

                              Men ta er i kragen nu, stoppa in en slant till minnesfonden nu när lönen kommer. och visst vore väl det en bra julklapp med ett diplom till släkt och vänner istället för att jaga runt på stan och köpa en massa onödigt
                              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                              Ordförande GCG

                              Kommentar

                              • Joakim Draktoft
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 7334

                                Ursprungligen postat av Byttorp
                                Men ta er i kragen nu, stoppa in en slant till minnesfonden nu när lönen kommer. och visst vore väl det en bra julklapp med ett diplom till släkt och vänner istället för att jaga runt på stan och köpa en massa onödigt
                                Mer om diplom finns i nyheten här
                                Joakim Draktoft
                                f.d Webmaster Ciklid.se
                                ____________________________________________

                                Kommentar

                                Arbetssätt...