Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Användare
    • april 2002
    • 4619

    Ursprungligen postat av jemmba
    Kan inte dom större butikerna i sthlm tex akvarielagret och leasing ordna med en enkel insamlingsbössa?

    Är ju enklare än att betala över nätet.
    Tycker jag låter som en bra idé

    Kommentar

    • Christian Alfredsson
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 4122





      Prislista
      Insamlingsbössa - vit botten / transperant överdel art- nr 1F01-880110
      10 - 41st Kr. 40:-
      42 (hel låda) Kr. 33:-
      Plomber (engångs-) pr. st. Kr. 4:- / st art- nr 2F01-880111
      Minimum antal vid beställning: 10 st.
      Priserna gäller exkl. frakt och moms.
      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

      Kommentar

      • Markie
        Användare
        • september 2008
        • 512

        Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
        http://www.artaplast.se/



        Prislista
        Insamlingsbössa - vit botten / transperant överdel art- nr 1F01-880110
        10 - 41st Kr. 40:-
        42 (hel låda) Kr. 33:-
        Plomber (engångs-) pr. st. Kr. 4:- / st art- nr 2F01-880111
        Minimum antal vid beställning: 10 st.
        Priserna gäller exkl. frakt och moms.
        Se där ja Kanske ncs kunde sponsra med ett gäng bössor och skicka ut till butiker?

        Kommentar

        • malawijanne
          Banned
          • november 2005
          • 3217

          Ursprungligen postat av jemmba
          Se där ja Kanske ncs kunde sponsra med ett gäng bössor och skicka ut till butiker?
          Ja det med bössor, ja testa det, men jag personligen tycker att det är bättre att uppdatera denna tråden.Och man kanske ska skriva lite i tråden hur det går.
          Och det ligger faktiskt i styrelsens för NCS att göra,eller att delegera det,om ni inte hinner med. För att ni får väl information hur det går och vad ni skickar pengar till.Janne
          Senast redigerad av malawijanne; 12 september 2009, 22:20.

          Kommentar

          • Mikael W
            NCS Medlem
            • augusti 2002
            • 8598

            Ursprungligen postat av malawijanne
            Ja det med bössor, ja testa det, men jag personligen tycker att det är bättre att uppdatera denna tråden.Och man kanske ska skriva lite i tråden hur det går.
            Och det ligger faktiskt i styrelsens för NCS att göra,eller att delegera det,om ni inte hinner med. För att ni får väl information hur det går och vad ni skickar pengar till.Janne
            Hej

            Javisst. En redogörelse kommer i Ciklidbladet nr 3, som torde bäras hem till er (medlemmar) inom några dagar. Därefter berättar vi säkert någonting också här i tråden.
            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              Ursprungligen postat av Mikael W
              Hej

              Javisst. En redogörelse kommer i Ciklidbladet nr 3, som torde bäras hem till er (medlemmar) inom några dagar. Därefter berättar vi säkert någonting också här i tråden.
              Mycket magert besked - jag har bett om att få uppdateringar till Zoopet så jag kan lägga in info också där. Nu är det en bra bit mer än ett halvår sen som jag fick någon info överhuvudtaget.
              Om det skall komma in några pengar alls så är det en förusättning att det sker lite marknadsföring också

              Kommentar

              • Mikael W
                NCS Medlem
                • augusti 2002
                • 8598

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Mycket magert besked - jag har bett om att få uppdateringar till Zoopet så jag kan lägga in info också där. Nu är det en bra bit mer än ett halvår sen som jag fick någon info överhuvudtaget.
                Om det skall komma in några pengar alls så är det en förusättning att det sker lite marknadsföring också
                Jaså, nå, jag kanske uttryckte mig lite slarvigt. Vad jag menade var att vi inte här ska föregå den info som kommer i Ciklidbladet om några dagar.

                Men det stämmer att det har varit lite stiltje på den här fronten. På Ciklidstämman fanns det en insamling, som gav hela 1 640 SEK. Men i övrigt har vi detta år bara fått in en ynka hundring. (Edit: har nu uppdaterat Mätaren med detta.)
                Senast redigerad av Mikael W; 13 september 2009, 17:33.
                mvh
                Mikael W
                (NCS-medlem sedan 1981)

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Användare
                  • april 2002
                  • 4619

                  Ursprungligen postat av Mikael W
                  Men det stämmer att det har varit lite stiltje på den här fronten. På Ciklidstämman fanns det en insamling, som gav hela 1 640 SEK. Men i övrigt har vi detta år bara fått in en ynka hundring. (Edit: har nu uppdaterat Mätaren med detta.)
                  Och en anledningen till stiljten är den dåliga marknadsföringen

                  Kommentar

                  • cf.akvarielagret
                    Användare
                    • april 2002
                    • 5028

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Och en anledningen till stiljten är den dåliga marknadsföringen
                    Jag tycker att bössor är kanon ide.
                    jag är Ateist
                    men Gud talade till mig
                    Gud är stor
                    jag frågade hur stor ? inget svar
                    han kanske behövde låna toaletten

                    Kommentar

                    • Mikael W
                      NCS Medlem
                      • augusti 2002
                      • 8598

                      Ursprungligen postat av Christian Alfredsson
                      http://www.artaplast.se/



                      Prislista
                      Insamlingsbössa - vit botten / transperant överdel art- nr 1F01-880110
                      10 - 41st Kr. 40:-
                      42 (hel låda) Kr. 33:-
                      Plomber (engångs-) pr. st. Kr. 4:- / st art- nr 2F01-880111
                      Minimum antal vid beställning: 10 st.
                      Priserna gäller exkl. frakt och moms.
                      Penninginsamling med bössor verkar kräva tillstånd. Har vi riktigt otur måste tillstånd sökas separat för varje län. Känner nån av våra forumanvändare närmare till vad som gäller om bössorna skulle stå framme i akvarieaffärer? Eller var man hittar information (sökte på polisens hemsida men hittade inte kriterierna för tillstånd)?
                      mvh
                      Mikael W
                      (NCS-medlem sedan 1981)

                      Kommentar

                      • kaj.p
                        Användare
                        • april 2002
                        • 2294

                        Tillstånd måste sökas hos polismyndigheten

                        Polismyndighetens tillstånd krävs för insamling av pengar i bössor eller liknande, om insamlingen inte utgör led i en tillståndspliktig allmän sammankomst eller offentlig tillställning.
                        Diskussällskapet
                        www.diskusforum.se

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • april 2002
                          • 4619

                          Ursprungligen postat av kaj.p
                          Tillstånd måste sökas hos polismyndigheten
                          Vet sjutton om det behövs när det handlar om en insamling på privat mark - dvs i detta fall i akvarieaffärer.

                          Kommentar

                          • Mikael W
                            NCS Medlem
                            • augusti 2002
                            • 8598

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Vet sjutton om det behövs när det handlar om en insamling på privat mark - dvs i detta fall i akvarieaffärer.
                            Hittade på en polissida att när insamlingen sker på offentlig plats som är enskild mark behövs också tillstånd av markägaren (i detta fall då akvarieaffärens innehavare).
                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Användare
                              • april 2002
                              • 4619

                              Ursprungligen postat av Mikael W
                              Hittade på en polissida att när insamlingen sker på offentlig plats som är enskild mark behövs också tillstånd av markägaren (i detta fall då akvarieaffärens innehavare).
                              Ja men nu är det ju inomhus på privat mark och om det skulle behövas tillstånd för insamlingar där så skulle det i så fall dagligen ske tusentals med lagöverträdelse. Att på en arbetsplats samla in pengar till någon som fyller år skulle då vara olagligt.
                              Så vad det handlar om är om en akvarieaffärär är en "offentlig plats" eller inte
                              Enligt Wikipedia är en affär inte en offentlig plats utan en semioffentlig plats http://sv.wikipedia.org/wiki/Offentlig_plats så med andra ord skall det vara tillåtet.

                              Kommentar

                              • Mikael W
                                NCS Medlem
                                • augusti 2002
                                • 8598

                                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                                Ja men nu är det ju inomhus på privat mark och om det skulle behövas tillstånd för insamlingar där så skulle det i så fall dagligen ske tusentals med lagöverträdelse. Att på en arbetsplats samla in pengar till någon som fyller år skulle då vara olagligt.
                                Så vad det handlar om är om en akvarieaffärär är en "offentlig plats" eller inte
                                Enligt Wikipedia är en affär inte en offentlig plats utan en semioffentlig plats http://sv.wikipedia.org/wiki/Offentlig_plats så med andra ord skall det vara tillåtet.
                                Ja, det där låter ju rimligt. Då funderar vi vidare i styrelsen på detta initiativ.
                                mvh
                                Mikael W
                                (NCS-medlem sedan 1981)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...