Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • april 2002
    • 14633

    Ursprungligen postat av HåkanM
    Jag har en fundering som ligger lite utanför tråden. Det är väl ganska klart
    att ett av de stora hotet mot "våra" firrar är den fattigdom som befolkningen
    runt malawisjön lider av. Finns det andra konkreta projekt/ organisationer som jobbar med detta, dvs grundorsaken till överfisket, att bekämpa fattigdomen ??.
    Det här har en bredare (och större) "aproach"... http://www.panda.org/about_wwf/where...ound/index.cfm
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • nils42
      Användare
      • januari 2003
      • 931

      Ursprungligen postat av Ola Svensson
      Det här har en bredare (och större) "aproach"... http://www.panda.org/about_wwf/where...ound/index.cfm
      Hej!
      Utomordentligt gott med sidhänvisningen. De sidorna hade jag inte från WWF i Sverige, men har kanske missat något i mitt läsande av de senaste tidningarna. Det finns ju ännu ett x antal meter av kusten att skydda. Låt oss hjälpas åt med detta.
      Hälsn Nils

      Kommentar

      • nils42
        Användare
        • januari 2003
        • 931

        Hej!
        Händer något på denna sida som någon vet något om? Om inte annat lär vi väl få invänta december månads insamling, inte bara norden utan totalt. Det kan ju vara bra att veta om just den här insamlingen behöver fortsätta eller om vi ciklidister har gjort vårt.
        Hälsn Nils

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • augusti 2002
          • 8597

          Ursprungligen postat av nils42
          Hej!
          Händer något på denna sida som någon vet något om? Om inte annat lär vi väl få invänta december månads insamling, inte bara norden utan totalt. Det kan ju vara bra att veta om just den här insamlingen behöver fortsätta eller om vi ciklidister har gjort vårt.
          Hälsn Nils
          Hej
          Ja, decemberresultatet kommer inom kort att redovisas. Senast var ju läget det att en bra bit över halva målbeloppet hade uppnåtts. Min gissning är att insamlingen kommer att nå sitt mål på 20 000 USD inom det närmaste halvåret.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          • Micke
            Användare
            • april 2002
            • 9579

            Hur gick det med "ett klick för cikliderna"-funktionen?
            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • april 2002
              • 9122

              Jag vill göra er uppmärksamma på en annons i köp o säljavdelningen

              sätt igång och bjud Behållningen går oavkortat till fonden!
              Kaffet smakar fan men gärningen är god!
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • Lars Andersson
                NCS Medlem
                • oktober 2002
                • 601

                Ursprungligen postat av Wilhelm
                Kaffet smakar fan men gärningen är god!
                Jag tror nog att kaffet är väldigt gott men jag vill inte ge några garantier för smaken eftersom "bästföredagen" var för ett tag sedan.
                Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  Ursprungligen postat av nils42
                  Hej!
                  Utomordentligt gott med sidhänvisningen. De sidorna hade jag inte från WWF i Sverige, men har kanske missat något i mitt läsande av de senaste tidningarna. Det finns ju ännu ett x antal meter av kusten att skydda. Låt oss hjälpas åt med detta.
                  Hälsn Nils
                  Det är WWF Finland som står bakom detta!
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 7334

                    Ursprungligen postat av Micke
                    Hur gick det med "ett klick för cikliderna"-funktionen?
                    Det som kvarstår är den praktiska biten med sponsorer. Koden i sig var inga större bekymmer och ligger oanvänd.

                    Skrev ett inlägg med fråga om sponsorer till Christer F. (eftersom han hade flaggat om detta i tidigare tråd av dig Micke) före jul (se nedan citat från tidigare inlägg) och sedan har det fallit glömska att påminna, eftersom kodning av förändringar i fototävling och arbete med Ciklidbladet gått före.

                    Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                    @Christer:
                    Skicka mig ett PM/mail med sponsorers namn/deras respektive banner/länk som banner skall gå till, så fixar jag ihop lite kod.

                    Dessutom behöver du och sponsorer fundera lite över hur mycket ett klick värderas till, så kan jag i presentationsläget skriva ut hut mycket i pengar som klicken genererat över viss tid.
                    Helt klart, hög tid att knyta ihop säcken, för idén är kanon bara man har en eller flera sponsorer som betalar klicken.
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se
                    ____________________________________________

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9579

                      Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                      Helt klart, hög tid att knyta ihop säcken, för idén är kanon bara man har en eller flera sponsorer som betalar klicken.
                      Utmärkt, då hoppas vi att Christer och andra tar denna chansen att få pubicitet och samtidigt hjälpa ett bra projekt.
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • Mikael W
                        NCS Medlem
                        • augusti 2002
                        • 8597

                        December 2008

                        Hej

                        I december fick vi in 1 600 SEK i donationer, och 8 nya medlemmar, för vilka NCS då bidrar med 50 SEK, inalles 2 000 SEK = 250 USD har påbörjat sin resa till Fonden i Malawi.

                        Tack för era bidrag. Projektet fortsätter...
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

                        Kommentar

                        • Wilhelm
                          Användare
                          • april 2002
                          • 9122

                          Och mer blir det nog om en riktig kaffetörstig person ropar in kaffepaketet Lars fick av Stuart Grant och som finns här på "auktion"
                          mvh Wilhelm

                          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                          www.linkopings-akvarieforening.net/
                          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                          Kommentar

                          • Byttorp
                            Användare
                            • november 2003
                            • 1585

                            Ursprungligen postat av Wilhelm
                            Och mer blir det nog om en riktig kaffetörstig person ropar in kaffepaketet Lars fick av Stuart Grant och som finns här på "auktion"
                            http://www.ciklid.org/kop_salj/kop_s...a.php?nr=37642
                            och tänk så bra det skulle bli om det fanns fler som kunde bidra med en kontantinsättning
                            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                            Ordförande GCG

                            Kommentar

                            • nils42
                              Användare
                              • januari 2003
                              • 931

                              Ursprungligen postat av Byttorp
                              och tänk så bra det skulle bli om det fanns fler som kunde bidra med en kontantinsättning
                              Hej!
                              Jag håller med dig. Ingenting överträffar kontantinbetalningar till fonden.
                              Det som nu har redovisats är inbetalning från Norden.
                              Totalsumman är intressant. Det bör väl ha kommit in en eller annan peng också från resten av världen?
                              Hälsn Nils

                              Kommentar

                              • Micke
                                Användare
                                • april 2002
                                • 9579

                                Ursprungligen postat av nils42
                                Jag håller med dig. Ingenting överträffar kontantinbetalningar till fonden.
                                Det stämmer säkert bra. Men ett klick för cikliderna blir förhoppningsvis ett utmärkt komplement där alla kan vara med och känna sig delaktiga samtidigt som sponsorerna får utmärkt reklam.
                                Tekniken är färdig och en sponsor har ju också sagt sig vara intresserad. Så nu verkar det bara vara att köra igång, eller?
                                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...