Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • november 2003
    • 1585

    Nytt diplom.

    Äras dom som äras bör, Nils - det kommer ett nytt diplom till dig under nästa vecka, numrerat 8/30 och signerat av Ad. Trevligt med en julklapp till Malawicikliderna så är dagarna innan lucia. Bra jobbat, tänk om det fanns fler som bidrog som dig.
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      Uppdatering

      Hej Nils, och alla andra donatorer

      Idag betalar vi iväg det vi fått in i oktober och november:
      Donationer av företag: 3 000 SEK
      Donationer av medlemmar: 500 SEK
      Donation av NCS (för 23+17 nya medlemmar, à 50 SEK): 2 000 SEK
      Inalles 5 500 SEK (= ca 683 USD)

      Ett stort tack till alla som har bidragit. Man kan fortfarande stöda Fonden, ännu är ca halva kusten oskyddad.

      Har uppdaterat Mätaren med detta belopp. Nästa uppdatering kommer när jag fått veta av Ad vad Fonden fått via hans hemsida/Paypalalternativet.
      Senast redigerad av Mikael W; 16 december 2008, 13:37.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8598

        Uppdatering totalsumman

        Hej

        Fick ett snabbt besked från Ad: Totalt har det nu kommit in 12.350 USD i Fonden. Fondens målsättning är att skydda hela strandremsan kring Nankumbahalvön mot tjuvfiske med nät. Det antal AND-enheter som krävs för detta kostar ca 20.000 USD. Således har fonden redan kommit över halvvägs till sitt mål, tack vare donationerna från akvarister och ciklidintresserade runtom i världen.

        Vidarebefordrar gärna Ads tack och hälsning till alla er som bidragit till att cikliderna kring Nankumbahalvön får en chans att överleva.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          I ny idé för insamling till fonden kom upp i en annan forumtråd.
          Det skulle kunna läggas upp en länk på Ciklider.se som genererar bidrag till fonden för varje klick på länken. Betalningen kommer från sponsorer som har banners på sidan som länken leder till.
          Insamlingsförfarandet används på t ex. www.ettklickforskogen.se

          Det som behövs är någon programeringskunnig som skriver koden. Christer har redan tagit på sig att fixa sponsorer.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • nils42
            Användare
            • januari 2003
            • 931

            Ursprungligen postat av Micke
            I ny idé för insamling till fonden kom upp i en annan forumtråd.
            Det skulle kunna läggas upp en länk på Ciklider.se som genererar bidrag till fonden för varje klick på länken. Betalningen kommer från sponsorer som har banners på sidan som länken leder till.
            Insamlingsförfarandet används på t ex. www.ettklickforskogen.se

            Det som behövs är någon programeringskunnig som skriver koden. Christer har redan tagit på sig att fixa sponsorer.
            Hej!
            Det låter utomordentligt gott.
            Ett annat, kanske enklare, förslag vore ju att var och en tittar i sin egen plånbok och gav sin egen peng?
            Hälsn Nils

            Kommentar

            • cf.akvarielagret
              Användare
              • april 2002
              • 5028

              Min uppfattning är att inga pengar går förlorade utan 100% träffar rätt i
              Fond för bevarandet av malawiciklider
              snacka inte om 90 konton där bara ca 75% av pengarna träffar behövande
              det är lustigt ett företag jobbar ungefär likadant
              jag är Ateist
              men Gud talade till mig
              Gud är stor
              jag frågade hur stor ? inget svar
              han kanske behövde låna toaletten

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • april 2002
                • 4619

                Ursprungligen postat av nils42
                Hej!
                Det låter utomordentligt gott.
                Ett annat, kanske enklare, förslag vore ju att var och en tittar i sin egen plånbok och gav sin egen peng?
                Hälsn Nils
                Det ena utesluter inte det andra

                Kommentar

                • nils42
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 931

                  Hej!
                  En liten tanke så här på kvällen inför jul. Hörde just i nyheterna att för de Röda Korset julkort jag köpte för 20 kr styck får Röda Korset 63 öre för per styck. Resten går till mellanhänder.
                  Detta händer ju inte här på NCS. 100% av de insamlade pengarna går till malawifonden och det är väl gott.
                  Hälsn Nils

                  Kommentar

                  • Joakim Draktoft
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 7334

                    Ursprungligen postat av Micke
                    I ny idé för insamling till fonden kom upp i en annan forumtråd.
                    Det skulle kunna läggas upp en länk på Ciklider.se som genererar bidrag till fonden för varje klick på länken. Betalningen kommer från sponsorer som har banners på sidan som länken leder till.
                    Insamlingsförfarandet används på t ex. www.ettklickforskogen.se

                    Det som behövs är någon programeringskunnig som skriver koden. Christer har redan tagit på sig att fixa sponsorer.
                    @Christer:
                    Skicka mig ett PM/mail med sponsorers namn/deras respektive banner/länk som banner skall gå till, så fixar jag ihop lite kod.

                    Dessutom behöver du och sponsorer fundera lite över hur mycket ett klick värderas till, så kan jag i presentationsläget skriva ut hut mycket i pengar som klicken genererat över viss tid.
                    Senast redigerad av Joakim Draktoft; 22 december 2008, 11:34.
                    Joakim Draktoft
                    f.d Webmaster Ciklid.se
                    ____________________________________________

                    Kommentar

                    • Micke
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9579

                      Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                      @Christer: Skicka mig ett PM/mail med sponsorers namn/deras respektive banner/länk som banner skall gå till, så fixar jag ihop lite kod.
                      Jättebra att det genomförs! Jag tror att det blir ett bra komplement till de vanliga donationerna.
                      Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                      Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                      Kommentar

                      • joe
                        Användare
                        • juni 2006
                        • 1451

                        Strålande - detta är så bra. Tack Micke för idén (om den var din?) annars tack ändå och tack Joakim för datorkunskapen och tack Christer för sponsorfix! God Jul på er!
                        MVH - joe

                        Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                        Kommentar

                        • nils42
                          Användare
                          • januari 2003
                          • 931

                          Ursprungligen postat av joe
                          Strålande - detta är så bra. Tack Micke för idén (om den var din?) annars tack ändå och tack Joakim för datorkunskapen och tack Christer för sponsorfix! God Jul på er!
                          Hej!
                          Här ser man nyttan med att diskutera med andra och få nya infallsvinklar hur vi tillsammans kan göra något ännu bättre i denna sak.
                          Jag instämmer i dina tack.
                          Hälsn Nils

                          Kommentar

                          • Byttorp
                            Användare
                            • november 2003
                            • 1585

                            Well...fellow akvarister....nu är det läge att byta ut lutfisk mot akvariefisk istället och samtidigt passa på att donera ett bidrag till fonden....Hoppas ni käkat tillräckligt med pepparkakor under julen....
                            Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                            Ordförande GCG

                            Kommentar

                            • nils42
                              Användare
                              • januari 2003
                              • 931

                              Ursprungligen postat av Byttorp
                              Well...fellow akvarister....nu är det läge att byta ut lutfisk mot akvariefisk istället och samtidigt passa på att donera ett bidrag till fonden....Hoppas ni käkat tillräckligt med pepparkakor under julen....
                              Hej!
                              Det fanns/ finns ju ytterligare ett projekt på gång för detta ( att klicka för insamling ) . Hur långt har det projektet avancerat? Ännu enklare är ju förstås att kika i den egna plånboken och se vad man kan skänka.
                              Hälsn Nils

                              Kommentar

                              • HåkanM
                                NCS Medlem
                                • november 2005
                                • 1294

                                Jag har en fundering som ligger lite utanför tråden. Det är väl ganska klart
                                att ett av de stora hotet mot "våra" firrar är den fattigdom som befolkningen
                                runt malawisjön lider av. Finns det andra konkreta projekt/ organisationer som jobbar med detta, dvs grundorsaken till överfisket, att bekämpa fattigdomen ??.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...