Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Byttorp
    Användare
    • november 2003
    • 1585

    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Jag föreslog också på senaste styrelsemötet (där jag var med en stund) att NCS hela tiden skulle informera om resultatet på andra forum som zoopet.com och ciklider.se så att fler nås av budskapet. Det finns redan trådar om detta på dessa forum men de glöms snabbt bort eftersom ingen info om insamlingsresultatet delges där. Styrelsen tyckte detta var en bra idé men det har inte gett något praktiskt resultat.
    Det är ju alltid enklare om de personer som frekventerar andra forum kan informera eller att det ligger på en och samma person, annars finns risken att det hamnar mellan stolarna...som i det här fallet.
    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
    Ordförande GCG

    Kommentar

    • nils42
      Användare
      • januari 2003
      • 931

      Hej!
      I de styrelser jag har suttit i och där jag också har varit styrelseordförande utsågs alltid en ansvarig person för vissa uppgifter och jag kan inte tänka mig NCS vara ett undantag.
      Hälsn Nils

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Användare
        • april 2002
        • 4619

        Ursprungligen postat av Byttorp
        Det är ju alltid enklare om de personer som frekventerar andra forum kan informera eller att det ligger på en och samma person, annars finns risken att det hamnar mellan stolarna...som i det här fallet.
        ???????
        Förstår inte riktigt vad du menar - jag föreslog styrelsen något - sedan är det väl upp till styrelsen att anta eller förkasta ett förslag och sedan att informera den som har hand om denna uppgift.
        Det står väl också i mötesprotokollet för styrelsemötet antar jag.

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • november 2003
          • 1585

          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
          ???????
          Förstår inte riktigt vad du menar - jag föreslog styrelsen något - sedan är det väl upp till styrelsen att anta eller förkasta ett förslag och sedan att informera den som har hand om denna uppgift.
          Det står väl också i mötesprotokollet för styrelsemötet antar jag.
          Sorry om jag var otydlig men vad jag menade var alltså att alla som är på olika forum (vilket jag inte är och har tid med...) skulle kunna puscha för detta, sen är det ju som så att vissa i styrelsen är på andra forum och jag hoppas att förslaget som kommer innebär att någon av oss...dvs någon annan får som uppgift att göra detta framöver, om inte annat så kanske vi kan välja in Nils i styrelsen enkom för detta uppdrag.

          I vilket fall som helst så tycker jag väl att alla som läser på detta forum kunde skänka till att börja med, eller att föreningar går samman och skänker ett belopp. Jag lobbar för att tex Göteborgs Ciklidgrupp skall bidra med ett belopp som räcker till ett signerat diplom.
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            Ursprungligen postat av nils42
            Hej!
            10% av mina bidrag går till administration ( barnfonden ) och det visste jag innan jag gick in i detta.
            Om intresset är väldigt lågt för malawiciklider där 100% från NCS går till bevarandeprojektet med att rädda ciklidpopulationerna i sin naturliga miljö; är det kanske inte dags att avsluta insamlingen?
            Hälsn Nils
            ????

            Total Norden: 1977 $USD
            Total fonden: 8941 $USD

            Nog har det kommit in pengar och inte nog med det, en stor andel kommer från norden!
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              Ursprungligen postat av nils42
              Hej!
              I de styrelser jag har suttit i och där jag också har varit styrelseordförande utsågs alltid en ansvarig person för vissa uppgifter och jag kan inte tänka mig NCS vara ett undantag.
              Hälsn Nils
              Jag är ansvarig för dessa frågor, men det betyder inte att jag är heltidsanställd.

              Edit: Det jag menar är att det är enkelt att utse någon men svårare att hitta någon som har tid att engagera sig fullt ut.
              Senast redigerad av Ola Svensson; 04 december 2008, 17:33.
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Användare
                • april 2002
                • 4619

                Ursprungligen postat av Byttorp
                Sorry om jag var otydlig men vad jag menade var alltså att alla som är på olika forum (vilket jag inte är och har tid med...) skulle kunna puscha för detta, sen är det ju som så att vissa i styrelsen är på andra forum och jag hoppas att förslaget som kommer innebär att någon av oss...dvs någon annan får som uppgift att göra detta framöver, om inte annat så kanske vi kan välja in Nils i styrelsen enkom för detta uppdrag.

                I vilket fall som helst så tycker jag väl att alla som läser på detta forum kunde skänka till att börja med, eller att föreningar går samman och skänker ett belopp. Jag lobbar för att tex Göteborgs Ciklidgrupp skall bidra med ett belopp som räcker till ett signerat diplom.
                Är det så himla märkligt att den i NCS som har tillgång till siffrorna (både vad som kommer in till NCS och det som skandinaver betalar in direkt via USA) en gång var 14:e dag skriver ett inlägg på zoopet.com och ciklider.se om hur mycket pengar som kommit in.
                Detta tar max 2 minuter en gång var 14:e dag, men OK om detta nu är ett oöverstigligt problem så är det väl inget att göra åt det

                Kommentar

                • nils42
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 931

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Är det så himla märkligt att den i NCS som har tillgång till siffrorna (både vad som kommer in till NCS och det som skandinaver betalar in direkt via USA) en gång var 14:e dag skriver ett inlägg på zoopet.com och ciklider.se om hur mycket pengar som kommit in.
                  Detta tar max 2 minuter en gång var 14:e dag, men OK om detta nu är ett oöverstigligt problem så är det väl inget att göra åt det
                  Hej!
                  Tack Kjell! Du skriver klokt som vanligt.
                  Lite synd med inlägg som går upp i diskant vid en enkel undran.
                  Hälsn Nils
                  PS Vi har fått ett preliminärt belopp för oktober. När kommer slutsumman? DS
                  Senast redigerad av nils42; 04 december 2008, 16:51.

                  Kommentar

                  • Byttorp
                    Användare
                    • november 2003
                    • 1585

                    Diskant? var gärna mer tydlig.

                    Alla som jobbar ideellt vet att när det kommer till kritan så går familj och arbete före, speciellt som nybliven pappa så har jag haft fullt upp med att hålla koll på adresser och reda ut medlemsärenden istället för att hålla reda på NORDISKA totaler, det enda som vi har än så länge är vad som samlats in via NCS och räcker inte det till att börja med så vet jag inte vad som krävs för att folk skall bli nöjda. När Ad skickar något om nån total så kommer det så klart in i tråden och på de ställen på siten där det är tänkt.

                    Och självfallet Kjell, det tar inte så lång tid så någon kan säkert göra det.. är det sedan nån som är medlem på resp forum så underlättar det ju också.

                    Men se så....ut och ragga folk som kan skänka pengar istället så blir det lite konstruktivt....för egen del så har besöken på Lagret, Leasing och Valvet i Norrköping genererat 3*1000 sek och det är nog bättre spenderad tid än att sitta här och svara i trådar som inte leder någon vart....
                    Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                    Ordförande GCG

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Användare
                      • april 2002
                      • 4619

                      Ursprungligen postat av Byttorp
                      Och självfallet Kjell, det tar inte så lång tid så någon kan säkert göra det.. är det sedan nån som är medlem på resp forum så underlättar det ju också.
                      Om den ansvarige inte är reggad på resp. forum och inte heller vill göra det så går det bra att skicka ett mail istället - fast det förutsätter ju förstås att denne har tillgång till e-post

                      Kommentar

                      • Mikael W
                        NCS Medlem
                        • augusti 2002
                        • 8598

                        Ursprungligen postat av nils42
                        Vi har fått ett preliminärt belopp för oktober. När kommer slutsumman? DS
                        Beloppet var preliminärt därför att vi väntade på en utlovad betalning. Eftersom den inte kom (och inte heller har kommit i november) är det preliminära beloppet (421 USD) nu slutgiltigt för oktober.

                        Snart kan vi också redovisa summan för november, och efter att jag har meddelat Ad vad den blev får jag säkert siffran för resten av världen i returpost av honom (såvitt han inte är i någon sjö och dyker).
                        mvh
                        Mikael W
                        (NCS-medlem sedan 1981)

                        Kommentar

                        • Mikael W
                          NCS Medlem
                          • augusti 2002
                          • 8598

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Om den ansvarige inte är reggad på resp. forum och inte heller vill göra det så går det bra att skicka ett mail istället - fast det förutsätter ju förstås att denne har tillgång till e-post
                          Det klarar ju t.o.m. jag av. Mail kommer, innan dygnet har gått till ända.
                          Edit: Mailet har avsänts.
                          Senast redigerad av Mikael W; 04 december 2008, 19:26.
                          mvh
                          Mikael W
                          (NCS-medlem sedan 1981)

                          Kommentar

                          • Jarnis
                            Användare
                            • november 2005
                            • 415

                            Ställ upp en insamlingsbössa på Ciklidmässan, tror att det kommer in bra med bidrag när det är enkelt - några tjugor i fickan, bara att stoppa ner.

                            Bara ett tips och en tanke...
                            Micke

                            Kommentar

                            • nils42
                              Användare
                              • januari 2003
                              • 931

                              Ursprungligen postat av Jarnis
                              Ställ upp en insamlingsbössa på Ciklidmässan, tror att det kommer in bra med bidrag när det är enkelt - några tjugor i fickan, bara att stoppa ner.

                              Bara ett tips och en tanke...
                              Hej
                              Bra tanke och bra tips.
                              Hälsn Nils

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • april 2002
                                • 4619

                                Ursprungligen postat av Mikael W
                                Det klarar ju t.o.m. jag av. Mail kommer, innan dygnet har gått till ända.
                                Edit: Mailet har avsänts.
                                Oktober nu mottaget och inlagt

                                Kommentar

                                Arbetssätt...