Fond för bevarandet av malawiciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Det ska bli kul att se nästa sammanställning av insamlingen till fonden för oktober, men det lär väl dröja ytterligare?
    Hälsn Nils
    Den som väntar på något gott...

    Vi får siffrorna av Ad men det lär vara på gång.
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • Byttorp
      Användare
      • November 2003
      • 1585

      Inkomna medel för Oktober

      Under oktober blev vi ytterligare några medlemmar vilket gav 850 kronor i donation från NCS. Vi fick dessutom in 2500 kronor i övriga donationer, varav 1000 kronor vardera från Akvarieleasing och Akvarielagret.

      Totalen för oktober blev således 3350 kronor vilket har gett 42 nya AND´s till skyddet.
      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
      Ordförande GCG

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        Ursprungligen postat av Byttorp
        Under oktober blev vi ytterligare några medlemmar vilket gav 850 kronor i donation från NCS. Vi fick dessutom in 2500 kronor i övriga donationer, varav 1000 kronor vardera från Akvarieleasing och Akvarielagret.

        Totalen för oktober blev således 3350 kronor vilket har gett 42 nya AND´s till skyddet.
        Tillägg: Detta är alltså vad som skänkts via NCS. Det skänks ju även direkt till fonden.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Byttorp
          Användare
          • November 2003
          • 1585

          Ursprungligen postat av Ola Svensson
          Tillägg: Detta är alltså vad som skänkts via NCS. Det skänks ju även direkt till fonden.
          Helt riktigt och viktigt att förtydliga.
          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
          Ordförande GCG

          Kommentar

          • Mikael W
            NCS Medlem
            • August 2002
            • 8598

            Mätaren uppdaterad

            Har nyss uppdaterat Mätaren med ett preliminärt belopp för oktober. När vi har slutgiltig siffra samt aktuell global uppgift från Ad uppdaterar jag igen.

            Under tiden, låt era bidrag strömma in, malawicikliderna till fromma.
            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

            Kommentar

            • nils42
              Användare
              • January 2003
              • 931

              Hej!
              Som en start för Norden är väl ca 15.000 kronor hyggligt ( om jag räknar dollarkursen till 8 kr ). Säkert kan vi bli ännu bättre och ha råd att ge ytterligare en liten peng, det är jag övertygad om. Insamlingen fortsätter ju.
              Hälsn Nils

              Kommentar

              • nils42
                Användare
                • January 2003
                • 931

                Hej!
                Målsättningen för fonden var ca 26.000 dollar eller ca 200.000 kronor. Det är ju ytterligare en bit på den vägen innan vi når summan tillsammans. Vi har ju ännu ett månadsskifte framför oss då räkningar ska betalas och ciklidfonden kanske kan bli en sådan räkning?
                Hälsn Nils

                Kommentar

                • Byttorp
                  Användare
                  • November 2003
                  • 1585

                  Ursprungligen postat av nils42
                  Hej!
                  Målsättningen för fonden var ca 26.000 dollar eller ca 200.000 kronor. Det är ju ytterligare en bit på den vägen innan vi når summan tillsammans. Vi har ju ännu ett månadsskifte framför oss då räkningar ska betalas och ciklidfonden kanske kan bli en sådan räkning?
                  Hälsn Nils

                  Skönt med någon mer än jag som kan lyfta upp frågan på agendan....det klingar tomt i krigskassan så...pytsa gärna in lite friska skrammelpengar vid månadsskiftet, jag har gott om diplom liggande för utskick.
                  Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                  Ordförande GCG

                  Kommentar

                  • nils42
                    Användare
                    • January 2003
                    • 931

                    Hej!
                    Någon som vet vad resultatet ( det slutgiltiga ) blev för oktober. Vi går ju snart in i december.
                    Hälsn Nils

                    Kommentar

                    • Byttorp
                      Användare
                      • November 2003
                      • 1585

                      Under tiden som vi spänt inväntar beloppet för november så kan jag passa på och lyfta en bägare med glögg för Akvareivalvet i Norrköping som också donerat 1000 kronor till fonden. Att Robban sedan tidigare hade mycket skoj i butiken vet vi ju, och inte blev det sämre med ett fint diplom att hänga upp i butiken också.

                      I övrigt så har donationerna sinat, inte har väl den sk. finanskrisen drabbat även akvaristiken. Se nu till att skicka in ett bidrag innan jul...så blir det många fina AND´s i julklapp till fiskarna....
                      Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                      Ordförande GCG

                      Kommentar

                      • nils42
                        Användare
                        • January 2003
                        • 931

                        Hej!
                        Jag tror i och för sig att det skulle vara en styrka att redovisa månadsvis hur insamlingen går. Oktober är inte slutgiltigt redovisad. Vi har visserligen fått ett preliminärt besked men det räcker inte tycker jag.
                        Jag försörjer tre barn ute i världen som fadderförälder och får regelbundna rapporter från Barnfonden hur det står till med dem.
                        Cikliderna i Malawi kommer att få en julklapp från mig i år. Någon gång ska kanske jag också skaffa mig en malawiciklid.
                        Hälsn Nils
                        Senast redigerad av nils42; 02 December 2008, 22:37.

                        Kommentar

                        • Byttorp
                          Användare
                          • November 2003
                          • 1585

                          Ursprungligen postat av nils42
                          Hej!
                          Jag tror i och för sig att det skulle vara en styrka att redovisa månadsvis hur insamlingen går. Oktober är inte slutgiltigt redovisad. Vi har visserligen fått ett preliminärt besked men det räcker inte tycker jag.
                          Jag försörjer tre barn ute i världen som fadderförälder och får regelbundna rapporter från Barnfonden hur det står till med dem.
                          Cikliderna i Malawi kommer att få en julklapp från mig i år. Någon gång ska kanske jag också skaffa mig en malawiciklid.
                          Hälsn Nils

                          Det har ju skett redovsning i tråden om hur NCS har bidragit, hur övriga världen gjort har vi ingen koll på per minut och sekund, men info kommer när vi får den. Fadderbarn och annat är jättebra men det kanske är en liten större organistation bakom (som dessutom inte alltid jobbar ideellt heller...) Skillnaden här är ju att ingen del av de insamlade medlen går till någon form av administrativ avgift så jag tycker ändå att redovisningen har varit rätt så bra.

                          Sen är det ju synd att inte fler personer skäner så att det hade varit nått att redovisa. Totalt har 19 stycken donationer inkommit via NCS (varav du har skänt två gånger, medräknat i dessa 19 är också de 7 personer/företag som skänkt 1000 kronor eller mer), med andra ord 11 personer har bidragit...och det kan man ju tycka är lite svagt av en förening med vår storlek.

                          Förutom dessa donationer så har NCS skänkt 50 kronor per ny medlem från i somras tom december. Vi har dessutom skänkt 50 kronor per medlemsskap för 2009 som betalts under perioden fram tom November i år. Snabbt räknat så blir det en total från NCS på runt 15000 kronor.
                          Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                          Ordförande GCG

                          Kommentar

                          • nils42
                            Användare
                            • January 2003
                            • 931

                            Hej!
                            Jag förklarade mig kanske lite dåligt.
                            Jag stödjer NCS insamlig, men pengar kan ju betalas till fonden både över NCS och internet av NCSmedlemmar och andra. Det är den totala summan från nordiska ciklidister jag avsåg.
                            Det är ju mycket glädjande att några företag har nåtts av informationen om denna insamling.
                            Däremot håller jag nog med dig om att det totala intresset av att bevara malawiciklider inte verkar vara en hjärtefråga.
                            Hälsn Nils

                            Kommentar

                            • nils42
                              Användare
                              • January 2003
                              • 931

                              Ursprungligen postat av Byttorp
                              (som dessutom inte alltid jobbar ideellt heller...) Skillnaden här är ju att ingen del av de insamlade medlen går till någon form av administrativ avgift så jag tycker ändå att redovisningen har varit rätt så bra.
                              .
                              Hej!
                              10% av mina bidrag går till administration ( barnfonden ) och det visste jag innan jag gick in i detta.
                              Om intresset är väldigt lågt för malawiciklider där 100% från NCS går till bevarandeprojektet med att rädda ciklidpopulationerna i sin naturliga miljö; är det kanske inte dags att avsluta insamlingen?
                              Hälsn Nils

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Användare
                                • April 2002
                                • 4619

                                Ursprungligen postat av nils42
                                Om intresset är väldigt lågt för malawiciklider där 100% från NCS går till bevarandeprojektet med att rädda ciklidpopulationerna i sin naturliga miljö; är det kanske inte dags att avsluta insamlingen?
                                Hälsn Nils
                                Även om intresset verkar vara uselt så finns det absolut ingen anledning till att sluta med den - bättre med lite än inget.

                                Sedan kan man kanske förbättra marknadsföringen - jag antar t.ex. att det blir ett föredrag om detta på ciklidstämman (eller? - det skall ju vara ett miljöföredrag i alla fall).
                                Jag föreslog också på senaste styrelsemötet (där jag var med en stund) att NCS hela tiden skulle informera om resultatet på andra forum som zoopet.com och ciklider.se så att fler nås av budskapet. Det finns redan trådar om detta på dessa forum men de glöms snabbt bort eftersom ingen info om insamlingsresultatet delges där. Styrelsen tyckte detta var en bra idé men det har inte gett något praktiskt resultat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...