Jag mötte Lassie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    Jag mötte Lassie

    Kul idé när jag nyss läste Hultsfred-tråden. Har du mött Lassie?

    Jag har:

    - ätit på resturang med Martin Timell

    - min styvfar uppfann Ishotellet i Jukkasjärvi och idén att sälja korv på bensinstationer

    - Min bror är med i "Frusna Män söker kärlek"

    Haha...tunnt men fyll på med era listor!
    Mvh Alex
  • PatrikMalmo
    Användare
    • maj 2005
    • 4642

    #2
    De verkligt bra "Jag mötte Lassie" är när det går i flera led, enligt min mening.

    En gymnasiepolare till mig åt upp Per Gessles födelsedagstårta på Kavaljeren i Halmstad.

    Ett ex till mig satt bakom Glenn Killing och Johan Rheborg på tåget mellan Malmö och Stockholm (enligt henne är de lika galna i verkligheten som på scen).

    Hilsen,

    P
    Ingen fisk har läst böckerna.

    Kommentar

    • johnnie69
      Användare
      • februari 2008
      • 105

      #3
      -Min lillebror har skakat hand med Ozzy.

      -Själv har jag stått bakom Kicki danielsson i en korvkö *L*!!!

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Jag har åkt kabinbana i Åre med hela kungafamiljen.

        När Ministry spelade på Hultfredsfestivalen på 90-talet så tog jag på Al Joergensen. När jag berättade att "jag tog på Al Joergensen" för folk i tältet där jag bodde på morgonen så fick jag svaret "han slickade mig i näsan". Han hade suttit hos dem efteråt och festat.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #5
          När ja var tio så fick jag Jock-Mock Jockes gitarr i huvet precis när han spelat klart Gulligullan (han uppträde i Gränsbyggdens köpcentrum utanför Markaryd)


          Åkt en bussresa med Torgny Mogren i Florida.
          En med-passagerare frågade mig om ja visste vem han var, o när ja svarade Torgny Mogren brast hon ut högljutt ,,, Ja visste att det var en av tennisspelarna
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Lundensis
            Användare
            • mars 2004
            • 2262

            #6
            En gång ringde Lasse Berghagen hem till mig och tackade för en film jag inte gjort. Har en del av samtalet inspelat på telefonsvararkasset. Fick även en liten pratstund med honom. Varför ringde han till mig? Jo, jag heter också Stefan Jarl. Fler har ringt i det ärendet, bl.a. Åse Kleveland när hon var boss på Svenska Filminstitutet.

            Har dessutom stått bakom Max von Sydow i kön inne på gamla Gallerix i Lund.

            1995 deltog min nästkusin Paula i melodifestivalen. Jag och några med mig var där och tittade. Efteråt gick vi upp på scenen och skulle hälsa på henne och jag gick rakt fram till henne varav en lite pinsam situation uppstod. Jag såg inte att hon blev intervjuad av ett TV-team och hade helt enkelt trängt mig mellan henne och kamerorna. Där hemma sitter min lillasyster och utropar: Titta mamma där är Stefan!

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Användare
              • april 2002
              • 4619

              #7
              Har träffat kungen i Paris och han var minst sagt påverkad av diverse alkoholhaltiga drycker och på hans axlar satt en välsminkad brud.

              Kommentar

              • Banderad
                Användare
                • februari 2006
                • 3479

                #8
                *Hela mitt fotbollslag blev under Göteborg cup typ 1990-91 ombedda att leka fans och springa efter Madonna när hon var ute på sin morgonjoggingtur, detta gjorde vi också (det var en journalist från Göteborgsposten som bad oss).

                *Spelat i samma pingisklubb som JO Waldner i typ 10 år (och därmed träffat honom en massa gånger).

                *Ingvar Carlsson har skämtat på min bekostnad.

                /Jocke

                Kommentar

                • Banderad
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 3479

                  #9
                  Ja, just det. Jag har ätit middag med Kattis Ahlström. Vet inte om det räknas.

                  /Jocke

                  Kommentar

                  • Alexander Ylipää
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 3615

                    #10
                    Ursprungligen postat av Banderad
                    Ja, just det. Jag har ätit middag med Kattis Ahlström. Vet inte om det räknas.

                    /Jocke
                    Haha! Klart det gör.

                    Kom på en till, har expiderat Sverker Olofsson när han skulle köpa vattenberedningsmedel till sitt akvarium. Han var gode skeptisk till allt...
                    Mvh Alex

                    Kommentar

                    • johnnie69
                      Användare
                      • februari 2008
                      • 105

                      #11
                      Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                      Haha! Klart det gör.

                      Kom på en till, har expiderat Sverker Olofsson när han skulle köpa vattenberedningsmedel till sitt akvarium. Han var gode skeptisk till allt...

                      Hade den gode Sverker sin soptunna med sig!?

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #12
                        Har träffat/snackat med en hel del kändisar inom musiken där James Hetfield (Metallica) förmodligen anses mest intressant på detta forum där metal verkar stå högt i kurs. Att ha käkat snabbmat med Shane Embury (Napalm Death) kan dessutom tyckas vara lite komiskt...
                        Förövrigt så har jag chattat med Johnny Depp bl.a med anledning av "From Hell" som spelades in i Prag. Många fruntimmer var avundsjuka vill jag påstå... (Svenska TV-personligheter tycker jag dock att man råkar relativt ofta.)

                        Mvh/Andreas.

                        Kommentar

                        • Bright_Blue
                          NCS Medlem
                          • juni 2004
                          • 1582

                          #13
                          Jag har sett: Kungen och Prinsen få soppatorsk i hamnen, haha. Snackat med Ian wachtmeister, spelat bordtennis mot JO som även jocke gjort. Vet att det är fler men kommer inte på dem nu.

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #14
                            Hej!

                            Hej!
                            Förra året i Oktober så var Howard Shore i Stockholm han som skrev musiken till Sagan om ringenfilmerna mos han fick Oscars för han dirigerade The Lord of the ring Symfoni i konserthuset jag fick hans autograf på väskan och två stora kramar/Ann-Mari

                            Kommentar

                            • Sacrium
                              Användare
                              • november 2005
                              • 353

                              #15
                              Jag har suttit och festat bredvid vid ett sällskap som vi insåg var kungligheterna och bjudit prinsessan Madelene på en 50/50 grogg. Hon drack, men man såg att hon inte gillade den

                              Träffat en rad kända metalpersonligheter under åren jag jobbat som skribent på en metaltidning. Bland annat King Diamond i full sminkning i en babyblå adidasoverall som senare åkte iväg i en ful gammal Saab 900 upp till Andy i gbg.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...