Århundradets match på lördag! Hull vs. Bristol

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anna Österman
    Användare
    • mars 2006
    • 282

    #16
    Gratulerar Hull! Hoppas det ingjuter lite hopp i regionen. Blir fascinerad att det ligger ett universitet där.
    Fiskar är vänner-inte mat!

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #17
      Ursprungligen postat av cichlids4fun
      jag som övrig människa kanske inte bryr mig ett skit om nedsatta regioner i England, lika lite som jag bryr mig om regioner i polen eller övriga världen i övrigt vad skule vara skillnaden på Hull och tirana i albanien tex?, är jag intresserad av England så är det fotbollen som intresserar mig, tycker du att jag är fånig för det så får du väl göra det, man behöver väl inte engagera sig i utlandsproblem om man inte vill eller?
      Jag har bott i Hull i tre år om du missat det. Jag flyttade till Sverige i december. Det finns nästan ett likhetstecken mellan Hull och Tigers och Hull är den större staden med sämst rykte i England. Det har också med att göra att fisket krashade i början av 1900 talet och därmed båtindustrin. Hulls invånarantal halverades och det finns fortfarande områden med tomma boningshus. Nazisterna bombade dessutom bort 90% av innerstaden. Jag tycker att det är väldigt kul att Hull nämns i possitiva ordalag, och att laget höll på att läggas ner pga dålig ekonomi och att fansen skrapade ihop pengar för lagets överlevnad gör denna seger ännu större. Ja, om detta inte spelar någon roll så tycker jag faktiskt att det är fånigt. Är "liverpool" bara ett ord för dig? Finns det inte en stad som heter Liverpool med människor som fyller gatorna om de vinner? Men men, för mig är ju inte detta "utlandsproblem" för mig utan problem i min fd hemstad. MEN om jag hör något liknande om ja Tirana, så tycker jag, om allt annat är lika, att de förtjänar segern.

      Det jag menade med att jag "skiter i fotboll egentligen" är att detta att ha sett hur ett lag får stöd på hemmaplan och hur de backas upp av en hel stad, faktiskt har fått mig intresserad och lite engagerad till och med. Och Tigers blir större än bara fotbollen. Att vara i England under fotbolls VM var en upplevelse måste jag ju säga.

      Edit: Det står om Hull i DN http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=773001
      Senast redigerad av Ola Svensson; 27 maj 2008, 09:38.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #18
        Ursprungligen postat av cichlids4fun
        en liten reflektion, har det inte varit massa problem med huliganer från hull eller har jag helt fel?
        Med tanke på att "alla" super sig redlösa torsdag, fredag, lördag och söndag så skulle inte det förvåna mig ett dugg. Det är som sagt ett socialt sett "hårt" område, men brottsligheten är inte högre, snarare lägre, än andra ställen i England, förutom inbrott. Ja, ni har väl sett alla filmerna om norra England antar jag. Manchester, Sheffield och Leeds är numera uppiffade, men det är inte Hull.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • cichlids4fun
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 3111

          #19
          Ursprungligen postat av Ola Svensson
          Jag har bott i Hull i tre år om du missat det. Jag flyttade till Sverige i december. Det finns nästan ett likhetstecken mellan Hull och Tigers och Hull är den större staden med sämst rykte i England. Det har också med att göra att fisket krashade i början av 1900 talet och därmed båtindustrin. Hulls invånarantal halverades och det finns fortfarande områden med tomma boningshus. Nazisterna bombade dessutom bort 90% av innerstaden. Jag tycker att det är väldigt kul att Hull nämns i possitiva ordalag, och att laget höll på att läggas ner pga dålig ekonomi och att fansen skrapade ihop pengar för lagets överlevnad gör denna seger ännu större. Ja, om detta inte spelar någon roll så tycker jag faktiskt att det är fånigt. Är "liverpool" bara ett ord för dig? Finns det inte en stad som heter Liverpool med människor som fyller gatorna om de vinner? Men men, för mig är ju inte detta "utlandsproblem" för mig utan problem i min fd hemstad. MEN om jag hör något liknande om ja Tirana, så tycker jag, om allt annat är lika, att de förtjänar segern.

          Det jag menade med att jag "skiter i fotboll egentligen" är att detta att ha sett hur ett lag får stöd på hemmaplan och hur de backas upp av en hel stad, faktiskt har fått mig intresserad och lite engagerad till och med. Och Tigers blir större än bara fotbollen. Att vara i England under fotbolls VM var en upplevelse måste jag ju säga.

          Edit: Det står om Hull i DN http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=773001

          nej jag har inte missat att du bott i Hull, men mitt svar blev som det blev därför att du dissade oss fotbollsälskare bara för att vi inte bryr oss om bygden.

          nu raderade jag ett ganska långt svar men insåg att denna debatt känns meningslös för min del iaf.

          men jo jag vet att liverpool är en ort och att det oxå är en gammal sliten arbetarort och även har en grym musikkultur (beatles bildades väl där) de har oxå ett annat jättebra fotbollslag som heter Everton.

          ha det gott
          Mvh
          Peter

          don´t drink water-fish ..... in it!

          Kommentar

          • Ola Svensson
            Användare
            • april 2002
            • 14633

            #20
            Ursprungligen postat av cichlids4fun
            nej jag har inte missat att du bott i Hull, men mitt svar blev som det blev därför att du dissade oss fotbollsälskare bara för att vi inte bryr oss om bygden.
            Om du hade brytt dig om att ta till dig hela inlägget så hade du sett att huvudbudskapet var att man faktiskt kan vara glad över att de som kämpar i botten lyckas utan att detta konkurrerar om vad man tycker om toppen.

            Du får gärna förklara för mig hur det är möjligt att dyrka ett lag utan att över huvud taget bry sig om bygden (eller snarare, bry sig om bygden i relativt liten utsträckning jmf med laget/klubben). Det finns ingen ironi eller "moraliserande" i detta utan det är en ärlig fråga. Har lag en "spelkultur" som håller i decenier t ex? Vad gör att Liverpool är Liverpool i trettio år? OCh du som gillar Liverpool, är inte staden Liverpool lite intressantare än andra stöder i England? Igen en fråga utan "moraliserande".

            Ps. DN-artikeln ser ju ut som ett filmmanus med Kevin Costner i huvudrollen (uuurgh!!): "Hulls manager Phil Brown, som skapat ett svårslaget lag av ett gäng anonyma grovarbetare och veteraner" och "Det var en sagolik säsong med ett sagolikt slut. Veteranen Dean Windass volleyskott skickade Hull till Premier League för första gången i klubbens historia och fullträffen beräknas vara värd cirka 60 miljoner pund". http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=773001
            Senast redigerad av Ola Svensson; 28 maj 2008, 10:27.
            Med vänliga hälsningar

            Ola

            Kommentar

            • Ola Svensson
              Användare
              • april 2002
              • 14633

              #21
              Missa inte att slå på ljudet http://www.youtube.com/watch?v=Bo2tyHnGN1U
              Med vänliga hälsningar

              Ola

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #22
                Ursprungligen postat av Ola Svensson
                Missa inte att slå på ljudet http://www.youtube.com/watch?v=Bo2tyHnGN1U
                grattis.. kul se där filmar där om din laget favoritt hull city där.. klart till pl..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  #23
                  Bifogar foto på mitt hus (tionde på vänster sida) samt mitt desperata försök att få lite grönska i min värld.
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • classe
                    NCS Medlem
                    • april 2007
                    • 1147

                    #24
                    Ursprungligen postat av Ola Svensson
                    Bifogar foto på mitt hus (tionde på vänster sida) samt mitt desperata försök att få lite grönska i min värld.
                    ser den fint bor där du har där i hull där i england där.,. hur länge har du bott där.. ???? är den kul där dåå???
                    375 LITER Malawi arter..
                    74 Liter Malawi yngel...

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • april 2002
                      • 14633

                      #25
                      Ursprungligen postat av classe
                      ser den fint bor där du har där i hull där i england där.,. hur länge har du bott där.. ???? är den kul där dåå???
                      JAg bodde i Hull i tre år men nu bor jag i Mölndal sedan årsskiftet. Hull är platt! Jag tror inte att det finns ett enda ställe där en fotboll skulle börja rulla av sig självt. Det är inget egentligt "fel" på Hull, men det saknar det som kan få folk att vilja åka dit. OCh så har det nog utan konkurrens som sämst rykte i hela England som ett "skitställe". Det har blivit framröstat som "crap town" nummer 1. Hursomhelst så känns det extremt mycket som "norra England" vilket inte Manchester, Leeds och Sheffield gör längre då dessa rustats upp och fått en ekonomisk boom.
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • Guy_P
                        Användare
                        • april 2002
                        • 301

                        #26
                        Lite uppdatering av hur det går för nykomlingen Hull, riktigt bra faktiskt. Vinst över Arsenal igår och just nu på en 7:e plats.
                        Guy

                        Kommentar

                        • Guy_P
                          Användare
                          • april 2002
                          • 301

                          #27
                          Ursprungligen postat av Zaphi
                          Ola, om Hull går upp är du välkommen hem till mig när de möter Liverpool! Jag bjuder på bärs hela matchen, men vill ha tillbaka lika många som målskillnaden blir när Liverpool vinner!
                          Hur många bärs fick du bjuda på ? Ola slapp i alla fall bjuda tillbaks på några. Resultat 2 - 2
                          Guy

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            #28
                            Ursprungligen postat av Guy_P
                            Hur många bärs fick du bjuda på ? Ola slapp i alla fall bjuda tillbaks på några. Resultat 2 - 2
                            Vi missade tyvärr detta... Victor, du får säga till nästa gång!
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • Zaphi
                              NCS Medlem
                              • juli 2002
                              • 5395

                              #29
                              Vi får komma ihåg detta till nästa möet Ola! Det var iallafall en underhållande match, helt klart! Som tur är leder fortfarande rätt lag ligan!
                              www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                              Kommentar

                              • Ola Svensson
                                Användare
                                • april 2002
                                • 14633

                                #30
                                Det där gick ju bra! Tigers stannar!
                                Med vänliga hälsningar

                                Ola

                                Kommentar

                                Arbetssätt...