Fisk och akvarierelaterade bilder - del 5

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • vulgus
    Användare
    • december 2007
    • 14

    Ursprungligen postat av deelay
    Dom verkar uppenbarligen trivas i sthlm =)
    Jag har för mig att dom var, om jag får erkänna det själv några av dom blåaste jag själv någonsin har sett. Vad är det som har hänt???
    JANNE RULES!!!

    Kommentar

    • Lozer
      Användare
      • mars 2007
      • 54

      Ursprungligen postat av Malawe
      Vad fina mina "bajskorvar" kommer bli...
      Akta nacken.
      "ALLT är värt ett försök"

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        Är det inte jobbigt att logga in och ut hela tiden för att slänga ur dig en löjlig kommentar? Lägg ned det där larvet..seriöst.

        Kommentar

        • deelay
          Användare
          • september 2002
          • 5394

          Ursprungligen postat av vulgus
          Jag har för mig att dom var, om jag får erkänna det själv några av dom blåaste jag själv någonsin har sett. Vad är det som har hänt???
          JANNE RULES!!!
          Inget har hänt, dessa foton togs ganska precis efter att dom kommit, om du vill kan jag dra på lite saturation så dom ser mer blå ut på bilden...

          Du verkar mest vara ute för att tjafsa så jag säger godnatt och ha ett underbart liv.



          Så här blå är dom nu.
          http://www.aquariumstockholm.se/

          Kommentar

          • Lozer
            Användare
            • mars 2007
            • 54

            Ursprungligen postat av Malawe
            Är det inte jobbigt att logga in och ut hela tiden för att slänga ur dig en löjlig kommentar? Lägg ned det där larvet..seriöst.
            Jag kan logga in och logga ut hela tiden om det innebär att jag retar dig. Jag är inte seriös när det gäller det här skitsnacket.
            JANNE RULES!!!
            "ALLT är värt ett försök"

            Kommentar

            • Lozer
              Användare
              • mars 2007
              • 54

              Ursprungligen postat av deelay
              Inget har hänt, dessa foton togs ganska precis efter att dom kommit, om du vill kan jag dra på lite saturation så dom ser mer blå ut på bilden...

              Du verkar mest vara ute för att tjafsa så jag säger godnatt och ha ett underbart liv.



              Så här blå är dom nu.
              Du får nog förklara vad saturation är vi är från Landvetter och har inget sådant i våra kar. Ha ett underbart liv själv men dom var blåare förr.
              JANNE RULES!!!
              Senast redigerad av Lozer; 09 augusti 2008, 10:39.
              "ALLT är värt ett försök"

              Kommentar

              • vulgus
                Användare
                • december 2007
                • 14

                Ursprungligen postat av deelay
                Inget har hänt, dessa foton togs ganska precis efter att dom kommit, om du vill kan jag dra på lite saturation så dom ser mer blå ut på bilden...

                Du verkar mest vara ute för att tjafsa så jag säger godnatt och ha ett underbart liv.



                Så här blå är dom nu.
                Riktigt bra bild.Utan tvekan den finaste fisk som finns, enligt min mening. Det var den fisken som fick mig att börja med Malawi
                JANNE RULES!!!

                Kommentar

                • Robin
                  Användare
                  • januari 2003
                  • 4526

                  Ursprungligen postat av Lozer
                  Du får nog förklara vad saturation är vi är från Landvetter och har inget sådant i våra kar.
                  Saturation= Färgmättnad
                  Mvh
                  Robin

                  Kommentar

                  • Lozer
                    Användare
                    • mars 2007
                    • 54

                    Ursprungligen postat av Robin
                    Saturation= Färgmättnad
                    Tack för förklaringen
                    "ALLT är värt ett försök"

                    Kommentar

                    • StefanL
                      Användare
                      • augusti 2002
                      • 10784

                      Trots kritiken från vissa håll så visar jag foton på mina ungdjur. Lite tragiskt att man inte kan uppvisa outfärgade fiskar utan att en del ska bemästra andra. Jag trotsar detta och visar ändå upp de fiskar som jag har och som jag tror har god potential att bli riktigt fina när de är vuxna.

                      Kommentar

                      • Erik Österlund
                        Användare
                        • januari 2005
                        • 3788

                        Ursprungligen postat av Malawe
                        Trots kritiken från vissa håll så visar jag foton på mina ungdjur. Lite tragiskt att man inte kan uppvisa outfärgade fiskar utan att en del ska bemästra andra. Jag trotsar detta och visar ändå upp de fiskar som jag har och som jag tror har god potential att bli riktigt fina när de är vuxna.
                        Din Lithobates är blå i jämförelse med min kan jag säga... Den kommer ta sig den där!

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • augusti 2002
                          • 10784

                          Ursprungligen postat av Erik Österlund
                          Din Lithobates är blå i jämförelse med min kan jag säga... Den kommer ta sig den där!
                          Enligt mina erfarenheter så är lithobates lite av en humörfisk och det är därför som jag skrev att min gamla hane färgade ut över en natt. Då blev han helblå över hela kroppen..såg ut som en annan fisk faktiskt. Han var länge som du beskriver att din ser ut som. Tror mycket har att göra med vilket utrymme de ges i karet om man har ett akvarium där man blandat olika arter som kanske inte till hundra kommer överens.

                          Det är säkert ingen konst att få t ex lithobates att färga ut ordentligt om man har ett kar enbart för arten..eller med en vekare art.

                          Kommentar

                          • specmats
                            Användare
                            • december 2004
                            • 3060

                            Ursprungligen postat av Lozer
                            Du får nog förklara vad saturation är vi är från Landvetter och har inget sådant i våra kar. Ha ett underbart liv själv men dom var blåare förr.
                            JANNE RULES!!!
                            mer blått? du måste skämta eller.., typ Yves kleins målningar är beigeblåa
                            Tropheus Duboisi halembe, so
                            Melanochromis Auratus, vf
                            Synodontis Petricola, odlade

                            Akvarie-setup (Salt)

                            Kommentar

                            • Lutt
                              Användare
                              • oktober 2005
                              • 1919

                              Ursprungligen postat av Malawe
                              Trots kritiken från vissa håll så visar jag foton på mina ungdjur. Lite tragiskt att man inte kan uppvisa outfärgade fiskar utan att en del ska bemästra andra. Jag trotsar detta och visar ändå upp de fiskar som jag har och som jag tror har god potential att bli riktigt fina när de är vuxna.
                              Hehe att redigera bilder kan vem som helst. Dina fiskar och bilder ser bra ut, din lithobates ser ut som min avelsgrupp ja hade en gång i tiden.
                              Tycker det är kul att man inte bara ser vuxna eller photoshopade fiskar, lite av varje skall det vara.

                              Kommentar

                              • Lozer
                                Användare
                                • mars 2007
                                • 54

                                Ursprungligen postat av specmats
                                mer blått? du måste skämta eller.., typ Yves kleins målningar är beigeblåa
                                Ja, jag skämtade därav hade jag med , men nästa gång skall jag skriva att jag skämtar så att alla förstår.
                                "ALLT är värt ett försök"

                                Kommentar

                                Arbetssätt...