Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markie
    Användare
    • september 2008
    • 512

    Ser riktigt fint ut Ln ! Det du har där är drömmen för många av oss akvarietokar !

    Kommentar

    • RobinH
      Användare
      • augusti 2008
      • 2150

      Fy fan vilket kar helt underbart LN... helt klart drömmen med ett så långt kar!
      CA

      Kommentar

      • Crenicichla
        Användare
        • november 2006
        • 1055

        Underbart kar LN!!!
        MVH

        Kristofer

        Kommentar

        • tege
          Användare
          • februari 2005
          • 2753

          Ursprungligen postat av LN
          Endymion droppade förbi ikväll med en VF Chaitikahona.
          Gött för hon var i fin form. Det vore kul om lekgruppen kan komma igång att producera yngel till stora baljan.
          Han plåtade lite också, karet är inte tipptopp men hoppas att han fick ihop lite bilder och lägger ut på forumet
          Tycker du har en superburk, drömmer om något ännu större själv men huset skall byggas först mm mm så det lär dröja. En undran bara hur känner du för dina bakgrundsmoduler så här efter en tid? är du supernöjd eller kliar det i fingrarna ibland så du skulle vilja ändra lite? Tycker du har en spännande sammansättning av fisk det finns mycket kul som inte heter Tropheus oxå, dom gör det egentligen bara besvärligt om man ska ha mer fisk i baljan.
          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            ett riktigt imponerande bygge ja har oxå drömmar om nått liknande megaprojekt, en gråblå massa av kullersten i samma storlek utan nån som helst skillnad belyst med endast superactinic (philips03) med mh ibland..
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • december 2004
              • 4744

              Tack tack

              Jag vill ha någon art till. Kanske en snäckis, Blå Ocellatus vore kanske nått.

              O någon ytvattenfisk, cyps Kitumba vore en liten dröm.

              Vad tror ni om dessa förslag???
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • discusred
                Användare
                • juni 2004
                • 851

                Ush, tycker inte om denna tråd

                Varenda gång man läser denna tråd så drömmer man om att bygga ut vardagsrummet.
                Göra en tillbyggnad på huset intill vardagsrummet och satt ett monsterkar som ditt med avlopp och allt.
                Behållt nuvarande vardagsrum vägg och sågat upp väggen där karet hade varit, blivit fin tavla

                Nackdelen, åkt ut bara jag hade nämnt iden

                Kommentar

                • Decimus
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 961

                  Ursprungligen postat av endymion
                  Lite bilder


                  Fiskpå bild 4, va e de för sort? ser härligt ilsk ut! =)

                  för övrigt så tycker jag det borde vara obligatoriskt med mer bilder =)

                  Kommentar

                  • cichlids4fun
                    NCS Medlem
                    • april 2002
                    • 3111

                    Ursprungligen postat av LN
                    Tack tack

                    Jag vill ha någon art till. Kanske en snäckis, Blå Ocellatus vore kanske nått.

                    O någon ytvattenfisk, cyps Kitumba vore en liten dröm.

                    Vad tror ni om dessa förslag???
                    varför drömma inga probklem att fp tag i bara hojta till albin så löser han det.

                    tycker du skulle ha nån aggro firre i oxå typ bolegruos stavningen på fyllan e inte helt oik men du vet säkert vad jag mnear.
                    Mvh
                    Peter

                    don´t drink water-fish ..... in it!

                    Kommentar

                    • endymion

                      Skulle inte Tangayikakilli kunna funka som fisk i ovanskiktet?

                      Kommentar

                      • endymion

                        Ursprungligen postat av Decimus
                        Fiskpå bild 4, va e de för sort? ser härligt ilsk ut! =)

                        för övrigt så tycker jag det borde vara obligatoriskt med mer bilder =)
                        Reganochromis callurius

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • december 2004
                          • 4744

                          Ursprungligen postat av cichlids4fun
                          varför drömma inga probklem att fp tag i bara hojta till albin så löser han det.

                          tycker du skulle ha nån aggro firre i oxå typ bolegruos stavningen på fyllan e inte helt oik men du vet säkert vad jag mnear.
                          Ja jo det vore något. Ska upp till Nol i vår o se vad han har inne.
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • Mattias777
                            Användare
                            • november 2006
                            • 1493

                            De naturligaste mest naturtrogna akvarium jag sett. Verkligen en höjdare. Är du lika inne på Tanyaika än eller har intresset för det kanske växt?


                            http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

                            Kommentar

                            • LN
                              Användare
                              • december 2004
                              • 4744

                              Tack Mattias
                              Jo ja är helt insnöad på tanganyika i stora baljan. Det beror på flera saker.
                              En sak är att det är omöjligt att fånga fisk i akvariet. Men samtidigt är det charmen med karet. Att det gäller att vara noga vad ja stoppar i för att det går inte att ångra sig.
                              Sen råder det en viss utslagning, d.v.s är arten för vek så överlever den inte.
                              Jag har tre arter som dött ut, o ja kämpar för att få till en fungerande grupp troffar i karet. Det är himla knepigt och därför en riktig utmaning som ja gillar
                              Sen gillar jag Tanganyika av andra anledningar o det är att det finns så många nischer som fisken kan etablera sig i. Det gör att vid första anblicken ser det ut att vara lite fisk i akvariet, men ger man sig lite tid så hittar man mycke fisk inunderbakom liksom.

                              Albins första kommentar var att det var inte mycke fisk du har i där.
                              O det är lite det ja vill komma åt, för att det är runt 300 fisk i men det ser inte överlastat ut.
                              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • december 2004
                                • 4744

                                Ursprungligen postat av endymion
                                Skulle inte Tangayikakilli kunna funka som fisk i ovanskiktet?
                                Jo det vore en drömfirre, men vad ja läst om dom så måste man ha täta täckglas. O me mina MH-lyse så funkar det inte.

                                Har suttit o tänkt på en annan sak Albin, o det är att du sa att du ibland på dina Tysklandsresor hittar lite ovanligare arter. O just nu är ja fattig som en lus efter familjens långresa men det vore himla roligt om vi kunde ta ett snack om du kunde ta hem en liten grupp av någon lite ovanligare Tangayikafirre.

                                Ja vet att det låter knäppt men det vore ballt o ha en riktig raritet i karet.
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...