If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Mina leopoldi är dom som inhandlades sist och det är ju dom som fick mig att regga mig här... tokigt att jag inte har reggat mig här tidigare märker jag nu Jag hade tidigare Apistogramma cacatuoides men dom ynglade av sig så jäkla mycket så jag kunde inte ha dom kvar...
Nää... men nu har jag slutat mata mina malar under sena kvällar och nätter... så nu börjar dom komma fram för att äta även när det är ljust i karet och då händer det ju att man får fototillfälle ibland.
Har vattnet blivit bättre? det kommer väl från de västra delarna av kronoberg om jag inte har helt fel, heja Troja. Har du Malawiyngel som du säljer så är jag intresserad.
Just nu är växjövattnet helt ok, vi har inte fått Ljungbyvatten än. Det sista man sagt är att det blir i mars nu iår.
Slå Guzrob ett privat mess så kanske han har lite Malawiyngel.
Just nu funkar 2400liters karet himla bra, har lek på Jullarna, Xenotilapan, Aulonocranus, multisarna och hästnosarna.
Har lyckats fiska upp 35 nya Xenotilapiayngel som går i ett yngelkar. Det är mycke knepiga yngel, det minsta lilla lilla dåligt vatten så dör dom som flugor.
Testar denna kullen med att byta minimalt med vatten, driver på Vallisnareian med PMDD och matar väldigt sparsamt. O än så länge verkar det vara ett lyckat recept.
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.
Just nu är växjövattnet helt ok, vi har inte fått Ljungbyvatten än. Det sista man sagt är att det blir i mars nu iår.
Slå Guzrob ett privat mess så kanske han har lite Malawiyngel.
Just nu funkar 2400liters karet himla bra, har lek på Jullarna, Xenotilapan, Aulonocranus, multisarna och hästnosarna.
Har lyckats fiska upp 35 nya Xenotilapiayngel som går i ett yngelkar. Det är mycke knepiga yngel, det minsta lilla lilla dåligt vatten så dör dom som flugor.
Testar denna kullen med att byta minimalt med vatten, driver på Vallisnareian med PMDD och matar väldigt sparsamt. O än så länge verkar det vara ett lyckat recept.
när jag byter vatten i yngelkar med känsliga fiskar så brukar jag först byta i de stora akvariumet sen ta vatten därifrån o till de lilla akvariumet med yngel
Tack, Larry. Nyss fick jag också en titt på monsterkaret. Intressant upplevelse. Först kändes det tomt. Stora vattenytor utan en fisk i, men efter ett tag såg man myllret här och där. När det finns kolonier av fisk som huserar i olika zoner får man mer en känsla av en bit natur än akvarium - häftigt!
Tog lite bilder, men har nåt vaj på min autofokus så det blev nog inte så många bra tyvärr, men jag ska lägga upp några av de som ser bra ut här i tråden snart.
Kommentar