Mycket tunna maskar???????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oden70
    Användare
    • januari 2007
    • 869

    Mycket tunna maskar???????

    Såg något som gjorde mig misstänksamm .... Ser ut som jag fått någotting i karet, som vid vattenbyte virvlar upp från sanden.Ser ut att vara mellan 3-5mm och MYCKRT tunna maskar. Trode först att det var något skit men när jag kollade på dom riktigt noga ser man att det rör sig i ändarna på "masken".... Någon som haft detta och kan hjälpa mig vad jag skall ha för behandling
    Petrochromis is da shit8)8)
  • medgix
    Användare
    • september 2004
    • 242

    #2
    Vad har du i akvariumet?

    Kommentar

    • Tulle89
      Användare
      • augusti 2006
      • 239

      #3
      Dessa maskar du har är nematoder och finns i de flesta akvarium även om de inte syns. De utgör absolut inget hot mot dina fiskar utan brukar oftast istället bli bra föda.

      Anledningen till att dessa finns i många akvarium beror på övermatning så du bör kanske dra ner lite på maten.
      Med Vänliga Hälsningar Tulle

      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

      Kommentar

      • Oden70
        Användare
        • januari 2007
        • 869

        #4
        Ursprungligen postat av Tulle89
        Dessa maskar du har är nematoder och finns i de flesta akvarium även om de inte syns. De utgör absolut inget hot mot dina fiskar utan brukar oftast istället bli bra föda.

        Anledningen till att dessa finns i många akvarium beror på övermatning så du bör kanske dra ner lite på maten.
        I karet som dom finns kommer att stå tomt ett tag nu. E dessa nematoder 100% ofarliga? Kommer dom att försvinna av sig själva nu när karet kommer stå tomt och vattenbyte samt rengöring av sant har utförts??
        Skulle villja ha bort dom så om ni har ett tipps så hojta till..
        Tack för hjälpn Tulle89
        Petrochromis is da shit8)8)

        Kommentar

        • Oden70
          Användare
          • januari 2007
          • 869

          #5
          Ursprungligen postat av medgix
          Vad har du i akvariumet?
          ????? Varför det?
          Petrochromis is da shit8)8)

          Kommentar

          Arbetssätt...