Val av foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    Ursprungligen postat av Krille J-son
    Läste i ngn tråd att de slutat sälja, men det kanske var fel?
    De har inte slutat att sälja, men tillverkaren Cyanotech på Hawaii har tagit produkten ur sitt sortiment då företaget ändrat sin produktlinje en del och riktat mer in sig på människan som slutkonsument mer än djuren.
    Med andra ord så kommer produkten att försvinna på marknaden om ingen annan köper rättigheten till att producera produkten.

    Naturose astaxanthin finns fortfarande kvar hos Linkan AB och är en kanonprodukt. Man behöver dock beställa minst 200g. Produkten klarar sig i ca 3 år i frysen och således inte alls bli gammalt fort som en del påstår här.

    Jag betalade 371kr totalt för 200gr...och det blir ca 9.50kr för 5gr (fraktfritt!). Det är skillnad det. Men men..vill man lägga 30kr för 5gr så får man givetvis göra det.

    Linkan AB håller precis på att binda upp ny leverantör av astaxanthin och återkommer till mig och/eller NCS när detta skett för att eventuellt binda samman ett nytt erbjudande till NCS medlemmar.
    Senast redigerad av StefanL; 24 april 2008, 21:04.

    Kommentar

    • Mattias777
      Användare
      • november 2006
      • 1493

      #17
      Ok 3 år, det visste jag inte. Jag hade hört 1 år i frys som hållbarhets tid


      http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #18
        Ursprungligen postat av Mattias777
        Ok 3 år, det visste jag inte. Jag hade hört 1 år i frys som hållbarhets tid
        Det är inte lätt att veta, men det står omtalat i den där långa tråden som var starten på erbjudandet till NCS medlemmar. Det står i öppningsinlägget. Hållbarheten är så lång om produkten hålls fryst och mörkt. Astaxanthinpulvrets hållbarhet försämras snabbt av att vara ute i rumstemperatur och i ljus.
        Senast redigerad av StefanL; 24 april 2008, 22:22.

        Kommentar

        • Mattias777
          Användare
          • november 2006
          • 1493

          #19
          Då blir ré väl att beställa ifrån Linkan nästa gång då. Om dom nu fortsätter sälja det röda eftertraktade pulvret


          http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #20
            Ursprungligen postat av Mattias777
            Då blir ré väl att beställa ifrån Linkan nästa gång då. Om dom nu fortsätter sälja det röda eftertraktade pulvret
            De säljer Naturose astaxanthin tills lagret tar slut sedan börjar de nog snarast att sälja från sin nya distributör/producent av annat märke. Vad det blir och vad det kommer kosta vet jag som sagt inte än...

            Jag har full förståelse för att andra vill och även provar annat astaxanthin, men med tanke på prisfrågan och den kvalitet man får via Linkans erbjudande så tycker åtminstone jag att det är värt att gå den vägen nu. Det är också värt det för föreningens framtida samarbete med Linkan AB.

            Har jag "lobbat" så det räcker nu? Haha...

            Nej skämt åsido. Bra info om annan produkt Mattias, och som sagt så förstår jag om någon vill gå annan väg för att få tag på astaxanthin..jag ville bara informera om hur det var med Naturose och Linkans erbjudande..samt klargöra produktens hållbarhet.

            Kommentar

            • Gäst

              #21
              ok. tack ska du ha stefan, lika bra att beställa en laddning från linkan då - blir ju en viss skillnad på pris.

              Kommentar

              Arbetssätt...