Diskusodling!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #46
    Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
    Lugna ner er nu innan tråden låses.

    Annmari, sluta skriv upprepande inlägg som samma saker. Folk vet att du byter vatten ofta och mycket, det är bra. Men det kan reta upp folk en aning att höra samma saker hela tiden.

    Låt oss nu fortsätta denna tråd som den började. dvs. diskusodling! BAra för det slänger jag upp en bild på en av mina egna avkommor!

    Peace out!
    Hög o kanonfin fisk alex
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Austlich
      Användare
      • februari 2007
      • 77

      #47
      Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
      Lugna ner er nu innan tråden låses.

      Annmari, sluta skriv upprepande inlägg som samma saker. Folk vet att du byter vatten ofta och mycket, det är bra. Men det kan reta upp folk en aning att höra samma saker hela tiden.

      Låt oss nu fortsätta denna tråd som den började. dvs. diskusodling! BAra för det slänger jag upp en bild på en av mina egna avkommor!

      Peace out!
      Ja, den var riktigt vacker!
      Alltomakvarium.se - En nystartad WIKI om akvarium, hjälp till att fylla den!

      Kommentar

      • nils42
        Användare
        • januari 2003
        • 931

        #48
        Ursprungligen postat av Wilhelm
        Diskus är inte svårare än andra fiskar, bara man ser till att vattnet de simmar i är så som de vill ha. Men jag har nog hellre de som syns i bakgrunden, nämligen altum.
        Hej!
        Hur ser du det, altum?
        Jag kanske behöver skaffa mig nya glas.
        Hälsn Nils

        Kommentar

        • Cattla
          Användare
          • augusti 2007
          • 33

          #49
          Tonen...

          Hej
          Jag är med här på forumet och jag har glatts åt att det är en respektfull och juste ton hela tiden. Men så fort Ann-Marie gör ett inlägg så huggs det direkt Jag känner inte henne, jag har inte koll på alla inlägg hon gör eller hennes fiskar mm mm. Men jag tycker tonen blir hemskt tråkig direkt. Så om någon inte gillar henne eller det hon skriver. Ta ett djupt andetag, kolla på era egna kar istället och fundera om det är värt att börja tjafsa... Har hon skrivit något ni ogillar - sätt en ära i att vara vuxnare och bättre och blanda er inte i!

          Anledningen till mina åsikter är att jag kommer från hundvärlden där diskussionsforumen har passerat gränsen för förnuft och förtal. Jag tycker det är en frisk fläkt att besöka detta forum och vill gärna att det fortsätter så.

          Kommentar

          • Gäst

            #50
            Hej!

            Hej!
            Syns klart att det är altum/Ann-Mari

            Kommentar

            • Gäst

              #51
              Hej!

              Hej!
              Cattla du vet svenssons/Ann-Mari

              Kommentar

              • cichlids4fun
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 3111

                #52
                Ursprungligen postat av Cattla
                Hej
                Jag är med här på forumet och jag har glatts åt att det är en respektfull och juste ton hela tiden. Men så fort Ann-Marie gör ett inlägg så huggs det direkt Jag känner inte henne, jag har inte koll på alla inlägg hon gör eller hennes fiskar mm mm. Men jag tycker tonen blir hemskt tråkig direkt. Så om någon inte gillar henne eller det hon skriver. Ta ett djupt andetag, kolla på era egna kar istället och fundera om det är värt att börja tjafsa... Har hon skrivit något ni ogillar - sätt en ära i att vara vuxnare och bättre och blanda er inte i!

                Anledningen till mina åsikter är att jag kommer från hundvärlden där diskussionsforumen har passerat gränsen för förnuft och förtal. Jag tycker det är en frisk fläkt att besöka detta forum och vill gärna att det fortsätter så.

                bra skrivet.

                jag har aldrig brytt mig om sånt som är helt oviktigt, om personer vill skriva att de läser en viss tidning eller har massa yngel och byter mycket vatten så låt dem, om de tycker det är roligt att skriva sånt låt dem.....

                är det inte intressant, hoppa till nästa ämne men låt bli att hacka på folk.

                själv har jag tusentals yngel byter kubikvis med vatten och läser massa med tidningar..........
                Mvh
                Peter

                don´t drink water-fish ..... in it!

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  #53
                  Ursprungligen postat av nils42
                  Hej!
                  Hur ser du det, altum?
                  Jag kanske behöver skaffa mig nya glas.
                  Hälsn Nils
                  Korta kroppen, banden och den höga ryggfenan! (färgen oxå)
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • Alexander Ylipää
                    Användare
                    • oktober 2003
                    • 3615

                    #54
                    Korrekt Wilhelm, här kommer en bättre bild
                    Mvh Alex

                    Kommentar

                    • LN
                      Användare
                      • december 2004
                      • 4744

                      #55
                      Var fick du fatt i dom Alex??

                      Jo angående tonäget på fårt forum så tycker jag att man blir behandlad med samma respekt som man själv behandlar andra.
                      Skriver man med en tuff attityd så blir man bemött med en tuff attiyd.
                      Skriver man med en mera tillbakalutad attityd då blir man bemött på ett tillbakalutat sätt. Man sätter på så sätt själv diskusionsriddan.

                      O det är just det som gör att ja gillar vårt emineta forum
                      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                      Kommentar

                      • Alexander Ylipää
                        Användare
                        • oktober 2003
                        • 3615

                        #56
                        Håller med dig helt och hållet Larry. Men som det skrevs tidigare, tänk en gång till innan ni postar ett inlägg i stundens hetta

                        Altum Scalarerna kommer från akvarieteknik.
                        Mvh Alex

                        Kommentar

                        • Gäst

                          #57
                          Hej!

                          hej!
                          På Tisdag får jag mina altumscalarer dom är runt 25 höga styck mycket stora kroppen är som en handflata,en kompis ger bort dom då hon ska ha VF diskus,Mvh Ann-Mari

                          Kommentar

                          • Björn-9
                            Användare
                            • maj 2007
                            • 18

                            #58
                            det va väll bara en tids frågan innan den här tråden skulle spåra ur eller? *SKRATT*

                            Kommentar

                            • Rauken
                              Användare
                              • januari 2007
                              • 310

                              #59
                              Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
                              Håller med dig helt och hållet Larry. Men som det skrevs tidigare, tänk en gång till innan ni postar ett inlägg i stundens hetta

                              Altum Scalarerna kommer från akvarieteknik.
                              Håller med dig Alexander. Det är otroligt lätt att "överreagera" ibland, både i tal och skrift. Skillnaden är dock att det som är skrivet finns kvar för alltid medans det sagda "glöms" ganska snabbt (oftast åtminstone)
                              När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #60
                                Hej!

                                Hej!
                                Åt vem skrattar du Björn åt dig själv? / Ann-Mari

                                Kommentar

                                Arbetssätt...