skära slimline till modullinande bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • slarvid
    Användare
    • december 2007
    • 517

    skära slimline till modullinande bakgrund?

    Undrar om nån prövat att skära slimline för att sedan sätta på bakrutan, men inte täcka hela bakrutan utan typ modul variant??? Alltså måla bakrutan svart imellan modulerna???
    540 mbuna + 54L yngel
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    #2
    Nej inte så men jag har sågat och passat in slimline mellan moduler. Det går fast det är pilligt. Sågar du slimline och har svart emellan så får spackla en del med svart silikon för att dölja den mellan 1 och 4 cm vita kanten som det blir där du sågat.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Oden70
      Användare
      • januari 2007
      • 869

      #3
      Ursprungligen postat av Olorin
      Nej inte så men jag har sågat och passat in slimline mellan moduler. Det går fast det är pilligt. Sågar du slimline och har svart emellan så får spackla en del med svart silikon för att dölja den mellan 1 och 4 cm vita kanten som det blir där du sågat.
      Har du bilder på detta? Håller på med ett nytt kar och det verkar mkt intressant!!
      Petrochromis is da shit8)8)

      Kommentar

      • Olorin
        Användare
        • maj 2005
        • 1554

        #4
        Visst finns det bilder på mitt kar. Har en hel del i den här tråden http://www.plantswap.se/forum/viewtopic.php?t=3166. Kan ta en och annan detaljbild till om det är nåt du undrar över.
        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #5
          Snyggt Olorin
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • Peter_A_F
            Användare
            • januari 2008
            • 809

            #6
            Ursprungligen postat av Olorin
            Visst finns det bilder på mitt kar. Har en hel del i den här tråden http://www.plantswap.se/forum/viewtopic.php?t=3166. Kan ta en och annan detaljbild till om det är nåt du undrar över.
            Fantastiskt snyggt akvarie... jag tycker att det kan vara svårt när det är mycket växter i akvariet. (Jag har inga alls...) men detta var extremt snyggt!

            Man får lust att skaffa ett akvarie till med CA också... om man bara fått plats. (får bli när vi får större).

            Väldigt bra idé med att kombinera slimline och moduler. Det var också snyggt genomfört framförallt att du även satt slimline på sidorutorna.
            - 720 liter med Malawi.

            Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

            Lägg till ciklid.org på iGoogle!

            Kommentar

            • Olorin
              Användare
              • maj 2005
              • 1554

              #7
              Tack ska ni ha... Just nu är det inte lika snyggt för jag har tömt ut 400 liter vatten och fyllt på 170 liter osmosvatten. Ska i 200 liter till, men det tar ett par dagar till att få fram och det är väl bäst det för fiskarna måste väl vänja sig vid avsaknaden av klor och tungmetaller. Eller vad säger du LN? Borde jag förresten in pytsa i men än bara salt och aquacycle till osmosvattnet?
              Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

              Kommentar

              • jinnarparen
                NCS Medlem
                • april 2002
                • 2670

                #8
                Ursprungligen postat av Olorin
                Visst finns det bilder på mitt kar. Har en hel del i den här tråden http://www.plantswap.se/forum/viewtopic.php?t=3166. Kan ta en och annan detaljbild till om det är nåt du undrar över.
                Ett riktigt snyggt kar!!
                Har gått och funderat ett bra tag på vad jag skall göra med mitt 3m kar.
                Växter är det väl tveksamt om jag kan ha (stora centralamerikanska ciklider som gillar att gräva), men ditt kar gav mig onekligen en hel del inspiration.
                Åter till CA

                Det är där jag hör hemma

                Kommentar

                • Olorin
                  Användare
                  • maj 2005
                  • 1554

                  #9
                  Ska bli intressant att se vad jag har inspirerat till jinnarparen. Jag har lärt mig en del på det här karet och om frun hade tillåtit så hade jag nog gjort ett kar till fast på ett lite annorlunda upplägg med samma teknik med sågade moduler för det är kul att skapa layouten. Men det är ju dyrt och svårt att få tag i BTN-moduler nuförtiden.
                  Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...