va är ytterfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • augusti 2002
    • 10784

    #16
    Psst..ändra gärna rubriken så att det blir utan svordom..inget illa menat, men det känns så mycket trevligare.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #17
      Ursprungligen postat av Copeina
      tack för all din hjälp jag uppskattar det verkligen!
      men jag kommer inte ha några fiskar i när jag testar, med tanke på att akvariet har stått i flera år och pumpen lär vara några år.

      men som sagt tack för all hjälp!
      Ska du testa pumpen så gör det badkaret, i köksvasken eller i en hink med vatten..men var beredd på att det kan bli snurr på vattnet..hehe.

      Vassego..det var så lite så...det är kul att kunna vara till hjälp emellanåt.

      P.s. Den där lilla vita delen på utblåset kallas för diffusor och den kan du koppla till en liten slang som du tar in luft från och på det sättet syresätter vattnet i akvariet. Du sätter slangen på den lilla pipen...och så har du andra slangänden utanför akvariet för att luft ska kunna sugas ned till pumpen. Sedan mixas vatten och luft i utblåset och på det sättet syresätts vattnet mer än om du skulle kört utan.
      Senast redigerad av StefanL; 07 april 2008, 21:18.

      Kommentar

      • Copeina
        Användare
        • april 2008
        • 11

        #18
        jag har ett biologiskt akvarium där växter och kretslopp och en fet mal sköter algerna.

        jag har en vanligt liten pump till mitt lilla akvarium en med en "motor" som hänger på väggen och så matas luften genom ett rör till en syresten ner i pumpen och så åker de runt och fungerar.
        vilket är de viktigaste.(att de funkar alltså)

        sen har jag detta nya akvarium med denna mystiska pump som ska till kyrkogården. är bara tacksam över att jag fick reda på va grejen var för något.


        men nu får jag börja skramla pengar till en ny pump ajaj inte bra. . .
        :PEn akvarie amatör som gör sitt bästa:P

        Kommentar

        • Copeina
          Användare
          • april 2008
          • 11

          #19
          Ett stort tack för all hjälp

          Okej jag ska testa om han klarar provet i badkaret så behåller jag pumpas annars rycker han åt fanders!

          Jag kommer inte kunna uttrycka min tacksamhet tillräkligt över att jag genom er på denna sida har lyckas lära mig mera om akvarium och fått ovärderlig information om pumpar av en högre klass än ur vilken akvarie bok som helst.
          Därför vill jag åter igen bara säga:
          TACK! TACK! TACK!


          ps. nu ska jag testa pumpen soo loong ds.
          :PEn akvarie amatör som gör sitt bästa:P

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • augusti 2002
            • 10784

            #20
            Ursprungligen postat av Copeina
            Okej jag ska testa om han klarar provet i badkaret så behåller jag pumpas annars rycker han åt fanders!

            Jag kommer inte kunna uttrycka min tacksamhet tillräkligt över att jag genom er på denna sida har lyckas lära mig mera om akvarium och fått ovärderlig information om pumpar av en högre klass än ur vilken akvarie bok som helst.
            Därför vill jag åter igen bara säga:
            TACK! TACK! TACK!


            ps. nu ska jag testa pumpen soo loong ds.
            Det är kul när nya kommer till hobbyn så det är tack nog för min del att hobbyn sprids.

            Kommentar

            • Robin
              Användare
              • januari 2003
              • 4526

              #21
              Jag ändrar rubriken.
              Mvh
              Robin

              Kommentar

              Arbetssätt...