Hjäääälp!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fia_H
    Användare
    • januari 2008
    • 16

    Hjäääälp!!

    Nu har jag fotat en hel massa.. Men REDIGERING!?? Jag är ju sååå kass på det!!

    Har inte fotat fisk förut så jag har inte nån större aning om hur de ska redigeras....

    Kanske någon vänlig själ här ute som vill hjälpa mig lite?
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    #2
    Ursprungligen postat av Fia_H
    Nu har jag fotat en hel massa.. Men REDIGERING!?? Jag är ju sååå kass på det!!

    Har inte fotat fisk förut så jag har inte nån större aning om hur de ska redigeras....

    Kanske någon vänlig själ här ute som vill hjälpa mig lite?
    Vill du ha hjälp med redigering eller vill du veta hur du ska redigera? för att kunna ge bra hjälp så borde man se bilden eller bilderna ifråga först. Vad är det för kamera du använt?
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Rauken
      Användare
      • januari 2007
      • 310

      #3
      Här kanske du kan hitta lite hjälp:
      http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=57629
      När man är ute på djupt vatten är det bäst att hålla munnen stängd...

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • augusti 2002
        • 10784

        #4
        Titta lite här:



        Kommentar

        • Fia_H
          Användare
          • januari 2008
          • 16

          #5
          Ursprungligen postat av deelay
          Vill du ha hjälp med redigering eller vill du veta hur du ska redigera? för att kunna ge bra hjälp så borde man se bilden eller bilderna ifråga först. Vad är det för kamera du använt?
          Jag skulle vilja veta båda.. Det bästa hade ju varit om någon bott närma mig så man kunde fått hjälp IRL.. men nu finns det nog inte det så då får man försöka göra det bästa utav det

          Jag har använt mig utav en konica minolta dynax 5d och ett sigma 18-50 objektiv.
          Jag har dessutom fotograferat i RAW.

          Jag kan lägga upp lite bilder ikväll på min hemsida så kan ni få se.. det är inte säkert det går att göra något åt dom

          Kommentar

          • Fia_H
            Användare
            • januari 2008
            • 16

            #6
            tack rauken o malawe jag ska sätta mig ner så fort jag kommer hem och titta på länkarna och se om jag blir något klokare!

            Kommentar

            • lina_andreasson
              Användare
              • april 2007
              • 22

              #7
              Ursprungligen postat av Malawe

              Är ingen dum hemsida... Har själv spanat in den för att redigera fiskar och man förstår lätt av hans beskrivningar.

              Kommentar

              Arbetssätt...