H. Pearsei

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Henrik Giertsen
    NCS Medlem
    • augusti 2004
    • 70

    H. Pearsei

    Hei fra Oslo.
    For tre år siden var jeg i Gøteborg og hadde med meg hjem 3 stk. H.Pearsei.
    Disse var i.flg. butikkeieren tre år gamle allerede da og de var oppdrett fra en i Gøteborg. det betyr at mitt par sansynligvis er søsken. Deres eldste "yngel" er nå 20/25 cm store og begynner å legge egg disse også, men da søsken av søsken. Så mitt spørsmål er om det er noen som har H.Pearsei i Sverige som er nylig importert, eller som en vet med sikkerhet ikke er i slekt med de fra Gøteborg? Hvis så er tilfelle kunne vi muligens fått til ett bytte til beste for begge? Jeg har fire (to hanner og to hunner) som kunne vært byttet bort, disse er to år gamle og 15 - 20+ cm.

    Nytter ikke for meg å henvende meg her i Norge, da alle Pearsei her er fra min kjeller.

    Ser frem til svar.
    Henrik Giertsen
  • tjornpatrik
    Användare
    • augusti 2006
    • 830

    #2
    Skulle vara kul att veta varifrån du köpte dina Pearsei i Göteborg? Är de från Torslanda zoo?

    Finns säkert flera på forumet som kan hjälpa dig med frågan!

    Kommentar

    • Henrik Giertsen
      NCS Medlem
      • augusti 2004
      • 70

      #3
      Husker ikke navnet på butikken. Det var en liten butikk, bortgjemt i en bakgate til en firefeltsvei/alè som er sklit med busker og trær mellom kjøreretningene i en "bydel" utenfor selve sentrum. Akvarieavdelingen var en trapp ned, hvor Pearsiene gikk i ett stort akvarie (1000liter ++) med vanvittig mye røtter ol. som vi måtte fjerne før vi fikk dem ut.
      Det er ihvertfall det jeg husker i dag.

      Håper det ga deg noe å gå på?
      Henrik Giertsen

      Kommentar

      Arbetssätt...