Yttrefilter eheim

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    Yttrefilter eheim

    jag vill veta vilka passar den yttrefilter för eheim till mina 375 liter så jag har kolla mkt om eheim 2028 profferi eller ta två stycker den eheim 2026 pro. så jag vill veta vilka skall jag ta andra där för andra med 2028 proff... så andra vad fär där så kan vilka skall jag ta på den eheim compact eller compact+???
    så jag skall bygger med slim-line där med kalk där.. eller ta jag den eheim 2026 blir den dyrt där där med tvåå.. vad skall ta jag den dåå?? jag har själv malawiciklider mbuna där.. mvh klas
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    #2
    hur skall jag ha den dåå ?? jag vill veta om vilka skall jag ha den ny yttrefilter dåå??? har malawiciklider i min 375 liter där.. hjälper mig dåå..
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...

    Kommentar

    • Karon
      Användare
      • april 2002
      • 880

      #3
      Ett 2028 blir bra, och är du inte nöjd med cirkulationen är ett 2252 ett utmärkt komplement.

      Kommentar

      • classe
        NCS Medlem
        • april 2007
        • 1147

        #4
        Ursprungligen postat av Karon
        Ett 2028 blir bra, och är du inte nöjd med cirkulationen är ett 2252 ett utmärkt komplement.
        menar du att jag skall ha den tvp 2028 och ta andra där 2252 där så går det bra dåå?? blir 1050 liter/tim för eheim 2028 yttrefilter och till en så blir 1200 liter/tim för eheim 2252 innefilter så den går bra eller hur dåå?? och eller ta nån uv-filter el luftfilter dåå??? mvh klas.
        375 LITER Malawi arter..
        74 Liter Malawi yngel...

        Kommentar

        • Karon
          Användare
          • april 2002
          • 880

          #5
          2028 är ett utmärkt lättskött ytterfilter och 2252 ett innerfilter med ett grymt tryck i, ett filter som inte börjar sacka så fort det blir lite skit i filtermattan. Vill man så finns det extra filtersektioner att köpa och förlänga filtret med.
          Uv-filter är nog överkurs enligt mitt förmenande, något man kan fundera över om man skulle få problem med vissa sorters alger, parasiter och dylikt. Luftfilter finns ingen orsak att överväga, onödigt när man har tillfredsställande filtrering i övrigt, mer aktuella i små akvarier eller där det skall vara liten cirkulation tycker jag.

          Kommentar

          • classe
            NCS Medlem
            • april 2007
            • 1147

            #6
            Ursprungligen postat av Karon
            2028 är ett utmärkt lättskött ytterfilter och 2252 ett innerfilter med ett grymt tryck i, ett filter som inte börjar sacka så fort det blir lite skit i filtermattan. Vill man så finns det extra filtersektioner att köpa och förlänga filtret med.
            Uv-filter är nog överkurs enligt mitt förmenande, något man kan fundera över om man skulle få problem med vissa sorters alger, parasiter och dylikt. Luftfilter finns ingen orsak att överväga, onödigt när man har tillfredsställande filtrering i övrigt, mer aktuella i små akvarier eller där det skall vara liten cirkulation tycker jag.

            tycker du att jag skall ta den en 2028 för yttrefilter och gärna den för en 2048 för innefilter??? så den lagom med alla 1650 liter i tim där?? gladpåsk.. classe
            375 LITER Malawi arter..
            74 Liter Malawi yngel...

            Kommentar

            • Karon
              Användare
              • april 2002
              • 880

              #7
              Det finns inte bara ett val som är rätt, tar du ett 2028 och ett 2048 blir det bra men eftersom du skulle ha det till malawiciklider finns det väl ingen anledning att snåla på cirkulationen, så varför inte ett 2252 istf 2048 ?

              Kommentar

              • classe
                NCS Medlem
                • april 2007
                • 1147

                #8
                Ursprungligen postat av Karon
                Det finns inte bara ett val som är rätt, tar du ett 2028 och ett 2048 blir det bra men eftersom du skulle ha det till malawiciklider finns det väl ingen anledning att snåla på cirkulationen, så varför inte ett 2252 istf 2048 ?
                jag får tänka och fungera det den ´vilka skall jag ha den 2248 el 2252 där så den två saker.. men klart ta den 2028 med den yttrefilter sen en till.. så inte klart med det.. men lust mest på 2048 den så lagom med min 375 liter där..
                375 LITER Malawi arter..
                74 Liter Malawi yngel...

                Kommentar

                • classe
                  NCS Medlem
                  • april 2007
                  • 1147

                  #9
                  Ursprungligen postat av Karon
                  Det finns inte bara ett val som är rätt, tar du ett 2028 och ett 2048 blir det bra men eftersom du skulle ha det till malawiciklider finns det väl ingen anledning att snåla på cirkulationen, så varför inte ett 2252 istf 2048 ?
                  hej .. ja du har rätt så klart jag skall ha den bäst 2252 med där 2028 så den blir 2250 liter per tim där så bäst för min malawiciklider så den cirkeulation där så klart.. skall skaffa den klart.. mvh klas..
                  375 LITER Malawi arter..
                  74 Liter Malawi yngel...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...