avveckling och återbyggnad på sikt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • May 2005
    • 1554

    #76
    Det kan vara snyggt när det är så där lite lagom tomt. Jag trodde jag ville ha ett riktigt växtparadis, men ja börjar sakna hur det såg ut i mitt kar före det började frodas. Funderar på en rejäl utrensing av växter.

    Så vad jag skulle säga är att en enstaka stor svärdplanta eller en liten buske av typ tio Hygrophila skulle kanske bli lagom i ditt kar.

    Snyggt jobbat hursomhelst, jag gillar heltäckande bakgrund ytan svartmålning.
    Senast redigerad av Olorin; 01 June 2008, 07:59.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • April 2002
      • 2277

      #77
      Ursprungligen postat av Olorin
      Det kan vara snyggt när det är så där lite lagom tomt. Jag trodde jag ville ha ett riktigt växtparadis, men ja börjar sakna hur det såg ut i mitt kar före det började frodas. Funderar på en rejäl utrensing av växter.

      Så vad jag skulle säga är att en enstaka stor svärdplanta eller en liten buske av typ tio Hygrophila skulle kanske bli lagom i ditt kar.

      Snyggt jobbat hursomhelst, jag gillar heltäckande bakgrund ytan svartmålning.
      Tackar för dina synpunkter Olorin Jag kan bara ha Anubias som dom inte äter lika gärna en svärds planta provade jag och den är hårt ansatt fick tag i en liten java ormbunke nu ska se hur den funkar..annrs tror jag det får räcka med växter.. Men lite grönt livar upp ett kar blir inte så sterilt vilket jag kan tycka annars,,
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Olorin
        Användare
        • May 2005
        • 1554

        #78
        Aha, det är växtätare av stora mått. Du skulle kunna prova att bygga upp ett stenröse med lite fickor av sand i och plantera anubias så får du upp lite höjd. Det kan vara rätt snyggt
        Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

          #79
          Låter det vara nu vill se först hur detta blir när växter,fiskar har växt och blivit större så jag återkommer med mer bilder senare...
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          Arbetssätt...