Akvariumet står ej i våg!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Richardi
    Användare
    • april 2007
    • 84

    #16
    Gött... Det var så det blev också. Nu står det väldigt rakt och fint . Men fasiken va skitit det blir i en lägenhet på 40 kvadrat när man tömmer ett kar... haha...

    /Rick

    Kommentar

    • Wilhelm
      Användare
      • april 2002
      • 9122

      #17
      Ursprungligen postat av Richardi
      Gött... Det var så det blev också. Nu står det väldigt rakt och fint . Men fasiken va skitit det blir i en lägenhet på 40 kvadrat när man tömmer ett kar... haha...

      /Rick
      Tömde du ut allt på golvet?
      mvh Wilhelm

      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


      www.linkopings-akvarieforening.net/
      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

      Kommentar

      • Richardi
        Användare
        • april 2007
        • 84

        #18
        Ursprungligen postat av Wilhelm
        Tömde du ut allt på golvet?
        Haha... Nej, så kul har jag inte haft ... Men det känns som allt grus är tömt på golvet, sten överallt! Men jag har hört att det finns något som kallas damsugare, får ta och testa en sån imån

        /Rick

        Kommentar

        • Karon
          Användare
          • april 2002
          • 880

          #19
          Ursprungligen postat av Richardi
          Haha... Nej, så kul har jag inte haft ... Men det känns som allt grus är tömt på golvet, sten överallt! Men jag har hört att det finns något som kallas damsugare, får ta och testa en sån imån

          /Rick
          Jo, en damsugare vore allt något det

          Kommentar

          • Olorin
            Användare
            • maj 2005
            • 1554

            #20
            Intressant.

            Jag konstaterade nyss att mitt 600liters börjat luta lite. Golvbrädorna har väl sviktat.

            Karet står på en extra sockel jag spikat av 90x45 reglar med en 13 mm spånskiva ovanpå och på det står en vanlig aluminiumställning. Golvet är betong, men ovan det ligger en heltäckningsmatta under 10 mm klickgolv. Förre ägaren till huset hade en ovana att aldrig ta bort något utan bara lägga på nästa golv. Så antagligen har brädorna legat lite slapp mot heltäcket som nu pressats ihop.

            Jag har inte känt mig speciellt oroad eftersom lutningen är så svag, men det kanske jag inte borde. Karet lutar från den ena kortsida till dena andra så vattenytan är 4 mm lägre på ena sidan. Så eftersom lutningen därför är fördelad på det långa hållet d.v.s. 2 meters längd kan det inte vara många grader. Vad säger ni om det?
            Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

            Kommentar

            Arbetssätt...