Akvarieteknik

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #31
    Ursprungligen postat av Långås
    Hmm, trist svar men säkerligen väldigt nära sanningen - hade dock varit mycket roligare om hemligheten varit att sälja zebraciklider dyrt :-) (hoppas du inte tar illa upp Firefox)
    ---------------------------------------------------------------------
    Jaja nu ska vi inte hänga läpp
    det går faktist bra
    vi skiter i Sebraciklider
    säger bara RED CRYSTAL RÄKOR
    satan i gatan säljer 10-20st om dagen för 50 spänn och dom äter för 50 spänn i månaden förra året betalade dom familjens Brasilienresa
    nästa år blir det Indonesien (tack snälla Gud)
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • Lundensis
      Användare
      • mars 2004
      • 2262

      #32
      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      ---------------------------------------------------------------------
      Jaja nu ska vi inte hänga läpp
      det går faktist bra
      vi skiter i Sebraciklider
      säger bara RED CRYSTAL RÄKOR
      satan i gatan säljer 10-20st om dagen för 50 spänn och dom äter för 50 spänn i månaden förra året betalade dom familjens Brasilienresa
      nästa år blir det Indonesien (tack snälla Gud)
      Kvittade du lönen till förmån för Brasilienresan?

      Kommentar

      • firefox75
        Användare
        • april 2007
        • 234

        #33
        Jag tycker

        Ursprungligen postat av Tony
        Lägg av med pajkastandet nu va? Ingen av dem som jobbar/äger Akvarieteknik är aktiva på forumet och kan försvara sig mot lösa påståenden.

        Håll er till fakta med "källförteckning" om ni skall kasta smuts är mitt tips.
        Trots allt att det är viktigt att man påvisar brister som företag inom akvaristik kan ha...hur ska de annars kunna åtgärda det?
        Förr eller senare kommer de ju att läsa tycka och tänka.

        Och då det gäller lösa påståenden så kan jag inte hålla med...
        Grizzly som får fisken från akvarieteknik har faktiskt påpekat det själva.
        Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
        16500liter odlingskar.
        3500liter vardagliga.
        6kbm tempererad damm.
        MvH
        Daniel
        0735-433428

        Kommentar

        • firefox75
          Användare
          • april 2007
          • 234

          #34
          Visst

          Ursprungligen postat av Långås
          Angående priser så har jag aldrig förstått hur de flesta butikerna kan överleva med de låga priserna och omsättningen de har.

          Gör en budget firefox och räkna på alla lönekostnader, arbetsgivaravgifter, semestrar, utbildningar, lokalkostnader, el, vatten etc och se om det är lätt att få det att gå ihop. Jag tror detta kan få dig att inse att det inte är guld och gröna skogar.

          Jag har stor respekt för dom som lyckas i den branschen, dom måste ha någon hemlighet som inte jag lyckats förstå mig på.

          Mvh
          En som fortsätter driva företag i IT-konsultbranschen istället.
          En budget för att räkna kan jag göra...
          Men ett företag som ska sälja fisk men som har mestadelen av sin inkomst på andra produkter gällande andra djur bör väl kunna se till att om de ska sälja fisk, växter samt tillbehör till akvaristik ha bra standard på hela butiken inte bara på det de säljer???

          Så du driver företag i IT-konsultbranschen...då vet du lika väl som jag att om man tar sig vatten över huvudet så blir kunderna inte återkommande....
          Sydamerikanare/centralare/levandefödare.
          16500liter odlingskar.
          3500liter vardagliga.
          6kbm tempererad damm.
          MvH
          Daniel
          0735-433428

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • april 2002
            • 5028

            #35
            Ursprungligen postat av firefox75
            En budget för att räkna kan jag göra...
            Men ett företag som ska sälja fisk men som har mestadelen av sin inkomst på andra produkter gällande andra djur bör väl kunna se till att om de ska sälja fisk, växter samt tillbehör till akvaristik ha bra standard på hela butiken inte bara på det de säljer???

            Så du driver företag i IT-konsultbranschen...då vet du lika väl som jag att om man tar sig vatten över huvudet så blir kunderna inte återkommande....
            Sluta var så tråkig
            livet är kul
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • Mike_Noren
              Användare
              • februari 2003
              • 2695

              #36
              Ursprungligen postat av firefox75
              En budget för att räkna kan jag göra...
              Men ett företag som ska sälja fisk men som har mestadelen av sin inkomst på andra produkter gällande andra djur bör väl kunna se till att om de ska sälja fisk, växter samt tillbehör till akvaristik ha bra standard på hela butiken inte bara på det de säljer???
              Härikring är det rätt vanligt att zooaffärer bara har "smör & bröd" fisk (svärdbärare, guppies, scalare, neontetra) om de har nåt alls, och att de koncentrerar sig på det som verkligen betalar sig: hund & katt artiklar, framförallt foder.

              Kommentar

              Arbetssätt...