problem i en yngel akvarium .

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • classe
    NCS Medlem
    • april 2007
    • 1147

    problem i en yngel akvarium .

    jag köpte en 63liter den akvarium 63liter av privat person förra vecka.. har den diskmedel där där så jag har inte själv kollat den före att göra ordnar med akvarium för har nästan alla lab.golden dött och minst 5 ps.socolofi där så jag kan inte lukt bra för jag själv förkylning o ser den medel där diskmedel när jag fick den såg många dött fiskar.. jag tog alla socolofi till 41 liter tillsammans med ps.sp.acei marygold. hur skall jag göra med lösa den diskmedel i akvarium där så måste jag köpa en specialt medel till akvarium dåå?? eller hur dåå?? klart otur med det den nu.. jag har köpt ny oxåå innefilter heter fluval plus2 och har dropvärme jäger 50 watt igår.. vad helvete den är den .. mvh klas
    375 LITER Malawi arter..
    74 Liter Malawi yngel...
  • Bumling
    Användare
    • januari 2007
    • 218

    #2
    Ursprungligen postat av classe
    jag köpte en 63liter den akvarium 63liter av privat person förra vecka.. har den diskmedel där där så jag har inte själv kollat den före att göra ordnar med akvarium för har nästan alla lab.golden dött och minst 5 ps.socolofi där så jag kan inte lukt bra för jag själv förkylning o ser den medel där diskmedel när jag fick den såg många dött fiskar.. jag tog alla socolofi till 41 liter tillsammans med ps.sp.acei marygold. hur skall jag göra med lösa den diskmedel i akvarium där så måste jag köpa en specialt medel till akvarium dåå?? eller hur dåå?? klart otur med det den nu.. jag har köpt ny oxåå innefilter heter fluval plus2 och har dropvärme jäger 50 watt igår.. vad helvete den är den .. mvh klas
    Låter förbannat tråkigt Classe men jag skulle sköljt ur burken med massvis med vatten, slängt bottensubstratet och tvättat alla tillbehör extremt noga!

    Bubblade inte vattnet när det var diskmedel i??

    Kommentar

    • classe
      NCS Medlem
      • april 2007
      • 1147

      #3
      Ursprungligen postat av Bumling
      Låter förbannat tråkigt Classe men jag skulle sköljt ur burken med massvis med vatten, slängt bottensubstratet och tvättat alla tillbehör extremt noga!

      Bubblade inte vattnet när det var diskmedel i??
      ja den är kllart diskmedel där så jag blev paff o lurig av den privatperson som tillsalu.. så jag kan fixa där nu så ta där så i badrum.. så jag tänker skall köp en ny där special medel tillbehöver till min akvarium där nästa vecka.. så nu den 63 liter ligger i badrum så varmt vatten där.. alla golden är bort nu den.. bara kanke minst 20 tal socolofi överlever..
      375 LITER Malawi arter..
      74 Liter Malawi yngel...

      Kommentar

      Arbetssätt...