Panna

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Toomoo

    Panna

    Jag kan idag tyvärr meddela att Panna (Jouni) inte längre finns bland oss. Jag (hans son) fick reda på den sorliga händelsen igår (onsdags).

    Jag vet inte riktigt hur aktiv han var på forumet men jag tyckte att jag skulle meddela den tråkiga händelsen eftersom han ändå har varit medlem sen 2004 och skrivit över 200 inlägg.

    Som jag skrev, jag vet inte hur aktiv han var men jag vet att han var väldigt stolt över att vara med i Ciklid.se och jag kommer ihåg att han ofta skröt om hur tjocka och bra tidningarna var även fast tidningen inte hade så många medlemmar. Han hade länge funderat på att skaffa ciklider och jag var till och med, med när han köpte ett akvarium som han sedan skulle rusta upp och fylla det med ciklider. Men det går ju sällan som man har tänkt sig, han började bra men sen slutade han och akvariumet stod stilla utan att något hände. Han ville nog få det färdigt men av personliga skäl blev det aldrig så, som så mycket annat.

    Jag hoppas att med detta brev att få folk att göra det de vill. Har ni en dröm, gå inte och skjut på det, nästa dag kanske det är för sent.

    Med mina sista ord vill jag säga att jag var uppe i hans lägenhet idag, där såg jag akvariumet som stod stilla och orört, en pump i en hink och fiskmat i kylen. För mig som är väldigt dålig på akvarium fiskar får jag den känslan att det inte var mycket kvar att göra för att kunna ha fiskar i det. Det gör mig väldigt ledsen att veta att han hade så lite kvar att göra för att förverkliga en dröm som aldrig kommer att förverkligas.

    Med vänlig hälsning Tommy, stolt son till Jouni Karresmaa (Panna)
  • Tony
    Användare
    • April 2002
    • 4594

    #2
    Jag beklagar sorgen

    Jouni var ju aktiv både på forumet och personligen på Ciklidstämman i Göteborg för ett par år sedan.
    Tony Englund

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • December 2004
      • 4744

      #3
      Beklagar sorgen.

      Rådet att inte skjuta upp saker till morgondagen är ett verkligen klokt råd.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

        #4
        Jag beklagar verkligen sorgen, Tommy. Mycket tråkigt.

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • April 2002
          • 9579

          #5
          Beklagar sorgen.

          Jag minns "Panna" som en glad prick vid Ciklidstämman i Göteborg häromåret.
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • Toomoo

            #6
            Tack för de vänliga orden. Det värmer när ni säger att ni minns pappa (Panna) som en glad person, och att han kommer att bli saknad på forumet.

            Jag fick höra av mamma efter att jag hade skrivit inlägget att han till och med höll på med fiskar när han och mamma träffades vilket var när han var runt 18-19 år. Så jag tycker att det var riktigt bra att han hittade det här lilla men mysiga communityt där han kunde få råd men också dela med sig av sina erfarenheter, vilket jag hoppas har hjälpt någon.

            MVH Tommy

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • October 2003
              • 3615

              #7
              Beklagar verkligen sorgen!!

              Jag hann även växla några ord med honom under ciklidstämman i götebrog. Blev trevliga pratstunder vill jag minnas.

              Ta hand om er!
              Mvh Alex

              Kommentar

              Arbetssätt...