Nodds

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Janne Josefsson
    Användare
    • juli 2007
    • 23

    Nodds

    Öppet brev till interimsstyrelsen i Nordiska Diskus Sällskapet.


    Jag har en fråga till er alla i interims- styrelsen, hur långt får man gå för att uppnå sina mål?

    Är det ok att smida planer bakom ryggen på klubbmedlemmar?
    Där det hade upprättats en plan långt innan mötet i Trollhättan om ett uppstartande av Amazon forumet, jag satt själv med när det diskuterades. Jag har väldigt svårt att tro att man med en så långt utvecklad plan, klarar av att gå in i förhandlingar med Diskusforum.se med intuitionen att det skall kunna leda till ett samarbete.

    Är det ok att sitta på två stolar?
    I ett första läge klargjorde både Tony och Kaj via Pm, att en position i en styrelse var otänkbar med tanke på jäv.
    Därefter har man inga problem med att tacka ja till platser under mötet, senare under diskussionens gång har ni bedyrat att ni kan sitta på två stolar och kunna skilja på dom två rollerna.
    Detta har jag varit helt övertygad om att ni skulle klara, och även gått in i debatt och försvarat detta.
    Vid uppstarten av klubbens portal möts jag av att information kommer att läggas ut på Tonys Blogg, redan här tycker jag att det uppstod en tydlig markering av att styrelsen inte är opartisk och arbetar för medlemmarna. När jag sen i morse den 23 februari 2008 tittar in på klubbens portal, och trycker på forumsfliken, möts jag av ett massivt inlägg på Tonys sida om inkommande fisk, priser, bilder och info om att det går att boka upp fisk. Jag behöver inte skrolla på sidan för att få denna info, utan den är lagd strategiskt på sidan. Då undrar jag hur faen kan man göra så efter det man påstått om att man kan skilja på rollerna. Och hur faen kan en folkvald styrelse ställa sig bakom detta.




    Är det ok att förtiga avhopp från gruppen?
    Poddan avsäger sig uppdraget i gruppen, bör inte gruppen då gå ut och informera sina medlemmar? Är det inte brukligt att vid en sådan situation informera valberedning? Brukar inte tomma stolar fyllas?
    Efter en fråga från mig togs detta upp i gruppen, långt efter avhoppet. Svaret jag fick efter gruppens möte har jag ännu inte kunnat tolka.

    Är det ok att protokoll förs hur som helst?
    Protokollet från mötet i Trollhättan var mycket målande och trevligt, men knappast sakligt. Medlemsavgifter plockades in utan att på något sätt registrera uppgifter på betalande, mer än vid namn, en betalning missades dessutom.
    Denna miss leder till att gruppen söker medlemmarna över Diskusforum.se, vilket i sin tur leder till ännu fler konflikter.
    Protokollet från första tele mötet släpptes 6 dagar efter mötet. I protokollet framgår att sekreteraren inte medverkat under första delen av mötet varvid protokoll saknas för den delen.

    Är det ok att klubbmedlem går ut och för klubbens talan?
    Varför ingriper inte någon i gruppen när Bosse Q går in och kapar en tråd? samt går ut med information om klubben, som inte ens vi i valberedningen fått, har han mandat för det?


    Är det ok att försöka försena samt försöka påverka valberedningens arbete?
    I ett inledande skede blev jag tillsagd att vi måste vara noga med vilka kandidater vi lägger fram, så det inte uppstår intresse konflikter i en kommande styrelse. Senare får jag höra att jag gick för fort fram med arbetet att nominera kandidater, vänta med det arbetet så vi får sållat vetet från agnarna, blev jag tillsagd.


    Det finns många fler liknande händelser, som jag skiter i att ta upp här. Arbetsgruppen har redan förbrukat mitt förtroende.


    Jag har alltid stått bakom klubbtanken och verkligen brunnit för klubb, denna flamma har allteftersom falnat, ju mer jag fått se av detta korrupta klubbildande. Jag har försökt att ställa mig neutral mellan klubb och forum, och varit helt övertygad om att man inte måste välja sida. Jag har även sett många möjligheter för att få till stånd ett fungerande samarbete. I dag är inte det lika självklart med sittande arbetsgrupp, som dragit upp riktlinjer för klubben långt innan beslut togs om bildande.

    Jag personligen som klubbmedlem kräver att arbetsgruppen avgår, samt att ny arbetsgrupp tillsätts. Skulle gruppen välja att sitta kvar, ber jag om att bli entledigad från mitt uppdrag i valberedningen, samt bli befriad från mitt klubbmedlemskap.
    Skulle arbetsgruppen välja att ta sitt ansvar och avgå. Står jag fortfarande till förfogande för en ny demokratiskt vald arbetsgrupp.

    Som ni alla säkert förstår så kommer jag få det hett om öronen efter detta brev. Men jag kan inte sitta passiv och titta på när folkets demokratiska rätt fråntas dom. Detta brev skrivs av mig i egenskap av klubbmedlem och sittande i valberedning.

    Tack för ordet
    Mvh
    Janne Josefsson
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #2
    Det känns konstigt att ni tar upp era problem på vårat forum ?

    min uppfattning om problemet är att forumet ägs av ett par privatpersoner och det är skitbra dom har sitt forum.

    medans det startade en Diskusklubb, som ej fick bestämma över forumet vilket medförde att dom nu håller på med att starta ett eget forum.

    vad är du sur över

    snart finns det två Diskusforum att hänga på (fram med fler eldsjälar)
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • Janne Josefsson
      Användare
      • juli 2007
      • 23

      #3
      Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
      Det känns konstigt att ni tar upp era problem på vårat forum ?

      min uppfattning om problemet är att forumet ägs av ett par privatpersoner och det är skitbra dom har sitt forum.

      medans det startade en Diskusklubb, som ej fick bestämma över forumet vilket medförde att dom nu håller på med att starta ett eget forum.

      vad är du sur över

      snart finns det två Diskusforum att hänga på (fram med fler eldsjälar)
      Hej Christer!!

      För det första så är det jag personligen som lägger upp brevet, se längst ner, För det andra, vad menar du med erat forum??? Vilka är ni?? trodde i min enfald att jag oxå var en del av detta forumet.

      Tycker det är synd att du inte kan läsa brevet objektivt Christer!!

      Mvh
      Janne

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • april 2002
        • 5028

        #4
        Skulle arbetsgruppen välja att ta sitt ansvar och avgå. Står jag fortfarande till förfogande för en ny demokratiskt vald arbetsgrupp.
        ---------------------------------------------------------------------
        ja det var ju objektivt
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • oktober 2003
          • 3615

          #5
          just av denna anledning har min aktivitet på diskusforum.se minskat...
          Mvh Alex

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            Kanske hade varit lite relevantare om du lagt denna tråden på diskusforumet??

            Kommentar

            • Joakim Draktoft
              NCS Medlem
              • april 2002
              • 7334

              #7
              Ursprungligen postat av Krille J-son
              Kanske hade varit lite relevantare om du lagt denna tråden på diskusforumet??
              Kanske inte, med risken att tråden blivit raderad omgående då en av sakerna som ställs på sin spets faktiskt är diskusforum och interimsstyrelse, eller har jag fattat det hela fel.
              Joakim Draktoft
              f.d Webmaster Ciklid.se
              ____________________________________________

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #8
                Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                Kanske inte, med risken att tråden blivit raderad omgående då en av sakerna som ställs på sin spets faktiskt är diskusforum och interimsstyrelse, eller har jag fattat det hela fel.
                Förstod inte riktigt vad du menar men

                tråden blomstrar på www.diskusforum.se
                alla vill bestämma över någon annans forum
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • cf.akvarielagret
                  Användare
                  • april 2002
                  • 5028

                  #9
                  Janne Josefsson
                  visst är det bra att vara moderator när man slänger ur sig allt, för då kan man ju låsa tråden och ha fått säga sista ordet.
                  men det går ju bara på det forum du själv bestämmer
                  på Ciklid kändes det lite löjligt
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

                  Kommentar

                  • Janne Josefsson
                    Användare
                    • juli 2007
                    • 23

                    #10
                    Brevet skickades först till ordförande i arbetsgruppen, sedan la jag ut den på klubbens hemsida, borta inom 5 minuter. Då lägger jag ut den på Diskusforumet, vilket skapar debatt inom det forumet, men det tjafset har pågått ett tag så ingen lyfter på ögonen när detta läggs ut. Innehållet i brevet tyckte jag var för viktigt för att försvinna i all annan pajkastning. Jag själv spenderar en hel del tid på detta forumet och zoopet, dessutom så är den berörda arbetsgruppen oxå medlemmar på dom forumen. Jag har inte lagt ut det på någon plats där jag själv inte vistas, Jag gjorde det jag tyckte man ska göra Maila till arbetsgruppen, lägga det på berörd sida, vilket jag gjorde, det raderades. Så dom andra tre forumen valde jag efter dom raderat.
                    Sen anklagelser om mitt egenintresse? vad skulle jag kunna få ut av det här som är bra, mer än att fått upplyst medlemmar? det kan jag tala om, SKIT så fungerar det, man får inte nämna sådana saker som jag gjorde, då rubbas fasta positioner.
                    Ang. moderering så var det två kraftiga inlägg, där jag pratade med båda i telefon och ett beslut togs att låsa tråden, för att inte fler oskyldiga skulle drabbas.
                    Sen till slut får jag be om ursäkt om jag tog upp detta på ERAT forum, som jag trodde jag var en del av. Gör inte samma misstag som den blivande klubben, forum skall inte vara låsta där en del får tycka om det passar. så ser jag på saken.
                    Tack för att hade möjligheten att få ut brevet härigenom oxå.

                    Mvh
                    Janne

                    Kommentar

                    • deelay
                      Användare
                      • september 2002
                      • 5394

                      #11
                      Der verkar vara kämpigt i discuskretsarna... tacka vet jag Hufvudsta riftlake sällskap, där skulle något liknande alldrig inträffa =)
                      http://www.aquariumstockholm.se/

                      Kommentar

                      • Gäst

                        #12
                        Hej!

                        Hej!
                        Nu får du ge dig Janne/Ann-Mari

                        Kommentar

                        Arbetssätt...