Köper 720L ikväll!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • endymion

    #16
    Fönsterglas har densiteten 2.5 kg/dm³, aluminium har liknande densitet nämligen 2.7 kg/dm³

    Kommentar

    • Kentgerry
      Användare
      • februari 2008
      • 43

      #17
      Hmmm de där skall väl inte vara så konstig att bära.
      jag o 2 polare var o hämtade mitt 1500L kar, de lyfte vi som inget,
      Och igår fick jag frugans bror att hjälpa mig o bära ut ett 500L kar ut till garaget, då var de fullt med sand i oxå.

      man får testa o ta i lite,. frugans bor skrek när vi skulle lyfta, jag fick skrapa över all sand til min sida, (klenis)


      GOTT TIPS!!!! ät inget lös drivande innan
      Jag ser dåligt när jag blundar

      Kommentar

      • tjornpatrik
        Användare
        • augusti 2006
        • 830

        #18
        Ursprungligen postat av endymion
        Finns "våtgreppshandskar" som är suveräna att ha när man flyttar kar.
        De var ju riktigt smart. Var ute en gång och flyttade ett 720 tror jag det var i regnigt väder och de var ju definitivt nervpirrande.


        Är det typ såna här du menar:

        Hoppsan, den här sidan är försvunnen. Klicka gärna dig vidare till något annat!


        Citat från Jula:
        "Kraftig vante i 2,5 mm neopren för blöta och krävande miljöer. Gummibeklädd handflata och fingrar för bästa grepp öven på blöta/hala ytor. Kardborrband vid handleden. Orange/svart. "

        Kostar 89:-

        Kommentar

        • KuRtaN
          Användare
          • februari 2008
          • 778

          #19
          Inga problem alls.

          Det ösregnade och var jättemörkt men vi lyfte upp karet på kärran som ingenting & det gick in i hissen & nu står det provfyllt i min hall på golvet : ) Och är allmänt läckage fritt : ) Nu är det bara roliga saker kvar hehe.
          Over and out // Mathias

          Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

          Kommentar

          • cf.akvarielagret
            Användare
            • april 2002
            • 5028

            #20
            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
            Du har säkert rätt
            men jag trodde att det vägde 2,25kg per 1m2 och millimeter ska kolla upp det
            Har kollat upp det och den rätta vikten för Floatglas är 2,5kg
            jag är Ateist
            men Gud talade till mig
            Gud är stor
            jag frågade hur stor ? inget svar
            han kanske behövde låna toaletten

            Kommentar

            • endymion

              #21
              Nått sånt är det nog ja

              Ursprungligen postat av patriks155
              De var ju riktigt smart. Var ute en gång och flyttade ett 720 tror jag det var i regnigt väder och de var ju definitivt nervpirrande.


              Är det typ såna här du menar:

              Hoppsan, den här sidan är försvunnen. Klicka gärna dig vidare till något annat!


              Citat från Jula:
              "Kraftig vante i 2,5 mm neopren för blöta och krävande miljöer. Gummibeklädd handflata och fingrar för bästa grepp öven på blöta/hala ytor. Kardborrband vid handleden. Orange/svart. "

              Kostar 89:-

              Kommentar

              • Peter_A_F
                Användare
                • januari 2008
                • 809

                #22
                Hur går det?

                Ursprungligen postat av KuRtaN
                Då är det nog inga problem. Jag hade tänkt att ställa det på högkant bara att hissen är nog 210x90x90 men det ska gå. Åker om ungefär 10 min och hämtar det : ) Kommer skapa en tråd sen för det blir bakgrundsbygge & lite annat spännande ifall någon är intresserad. Antagligen blir det Malawi mbunas i det. Smått i stort är grymt!

                Nu måste du väl ändå ha kört igång akvariet?! Får vi se en tråd med hur de går med ditt projekt?
                - 720 liter med Malawi.

                Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

                Lägg till ciklid.org på iGoogle!

                Kommentar

                • KuRtaN
                  Användare
                  • februari 2008
                  • 778

                  #23
                  Nej det är inte startat ännu, väntar på min bakgrund. : ( Men det ska igång nästa helg och jag kommer göra en projekt tråd från början till slut.

                  Ursprungligen postat av Peter_A_F
                  Nu måste du väl ändå ha kört igång akvariet?! Får vi se en tråd med hur de går med ditt projekt?
                  Over and out // Mathias

                  Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                  Kommentar

                  • Peter_A_F
                    Användare
                    • januari 2008
                    • 809

                    #24
                    Ursprungligen postat av KuRtaN
                    Nej det är inte startat ännu, väntar på min bakgrund. : ( Men det ska igång nästa helg och jag kommer göra en projekt tråd från början till slut.
                    OK, jobbigt att vänta, men gissar att du hunnit fundera en hel del på hur du skall ha det. Jag var så ivrig att få i vatten så att det kunde stå till sig för att få fiskar så fort som möjligt. Nu skulle jag vilja fått till filtret bakom bakgrunden bättre och kanske byggt upp stenpartet på ett annat sätt... men till sommaren får nog fiskarna flytta ur ett kortare tag för omarbetning av akvariet...

                    Skall bli spännande att följa, hoppas att du orkar hålla oss informerade. Du får bli medlem så att du kan lägga upp bilder! (jag värvar dig så gärna )
                    - 720 liter med Malawi.

                    Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

                    Lägg till ciklid.org på iGoogle!

                    Kommentar

                    • endymion

                      #25
                      Ursprungligen postat av patriks155
                      De var ju riktigt smart. Var ute en gång och flyttade ett 720 tror jag det var i regnigt väder och de var ju definitivt nervpirrande.


                      Är det typ såna här du menar:

                      Hoppsan, den här sidan är försvunnen. Klicka gärna dig vidare till något annat!


                      Citat från Jula:
                      "Kraftig vante i 2,5 mm neopren för blöta och krävande miljöer. Gummibeklädd handflata och fingrar för bästa grepp öven på blöta/hala ytor. Kardborrband vid handleden. Orange/svart. "

                      Kostar 89:-
                      Kollade upp vad handskarna jag använder heter idag. De heter Tegera 890

                      Kommentar

                      Arbetssätt...